confusie schreef:Of iets lekker is (genot geeft), is naar mijn overtuiging niet de enige handelingsgrond. Wie genot als enige handelingsgrond heeft, neigt naar morele slechtheid en onbeheerstheid. Mensen kunnen denken, redelijk zijn, afwegen en keuzes maken. Iemand die op zo'n manier handelt dat hij denkt dat de beste manier is, en daarvoor afziet van genot, kan wel degelijk een sterk geluksgevoel ervaren. Genot is geen argument om een handeling te verantwoorden, naar mijn mening.
Nu er tegenwoordig overal vleesvervangers te koop zijn, waarin alle essentiële aminozuren zitten, en vitaminen en mineralen, is er vanuit voedingswaarde ook geen enkel argument meer vlees te eten.
Welk argument is er tegenwoordig nog om vleeseten te verantwoorden?
mijn argument: ik vind vlees lekker en kan echt genieten van een lekker stuk biefstuk, liefst nog goed rood vanbinnen met enkel de boven en onderkant goed gebakken
en trouwens: waarom zouden we geen vlees meer mogen eten en wel planten zoals sla bijvoorbeeld?
planten leven toch ook? hebben die dan geen recht om te blijven leven?
als je vlees eten wil verbieden, dan kan je de lijn doortrekken tot bv alcohol
waarom is alcohol drinken nodig? Er zijn veel mensen die er goed mee omkunnen, maar toch niet kunnen laten om na enkele glazen achter het stuur te kruipen.
en zo kan je blijven doorgaan
Mijn post heeft misschien niet echt iets te maken met het ecologische aspect, maar bon we hebben het over het verbieden van iets dat al eeuwen, zelfs duizenden jaren lang in onze cultuur gebakken zit.
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".