Puzzel Puzzels
Jajaja
Artikelen: 0

Atlantis/piramides van cheops

Volgens de huidige geschiedschrijving is de mensheid nu het verst ontwikkeld, was 2000 jaar geleden de romeinste tijd, 6000 jaar geleden de eerstebeschaving (Soemerie/Babylon) en begonnen we 10000 jaar geleden met ‘jagen en verzwamelen’ vanaf een vaste plaats. Hier is het allemaal zo’n beetje begonnen. Volgens mij zijn er echter zeer sterke aanwijzing dat er al eerder een grote ontwikkelde beschaving is geweest, zoals bijvoorbeeld Atlantis, en dat dat ten onder is gegaan bij een soort van zondvloed. Ik zal een aantal feiten noemen, die makkelijk te chekken zijn, en ik heb ‘niet 100% zeker en aantoonbare zaken’ zoveel mogelijk weggelaten.

Laat ik beginnen met de piramides van Cheops. Hier zit opvallend veel ‘kennis’ op een mooie manier in verwerkt. Voor ik deze laat zien, moet ik nog dit melden:

Robert Bauval, een bekende gerespecteerde Egyptoloog die de piramides bestudeert, viel het ook op dat er op de sfinx bij de piramides niet alleen horizontale erosie heeft plaatsgevonden (van zand wat er constant langswaait), maar ook verticale erosie. Deze verticale erosie kan alleen zijn gevormd door langdurige periodes van zware regenval. Dat is toch op z’n minst opvallend aangezien de laatste periodes van hevige regenval in dit gebied (de woestijn) geweest moeten zijn na en rondom de laatste ijstijd, zo’n 12000 jaar geleden. Bovendien onderscheidt de grote piramide zich doordat er nooit een mummy in is gevonden. Zoek bij Google Afbeeldingen naar 'sfinx' en je ziet het.

De Grootste piramide, bevat in haar afmetingen DE 3 (of in ieder geval 2) constanten uit onze moderne wiskunde, te weten: pi (van een cirkel), phi (van de guldensnede), en e (het natuurlijke logaritme) (hoewel ik ‘e’ moet aannemen, omdat ik de achterliggende theorie niet begrijp… sorry). In het plaatje hieronder staan de afmetingen van de piramide (in ‘cubits’, de meeteenheid van de Egyptenaren.. sorry dat ik geen plaatje met meters kan vinden, maar als je het niet gelooft, reken het na, op genoeg sites zijn de afmetingen te vinden.

Afbeelding

Phi: 356/220 (220 is de halve basislengte) = 1,618

Pi: 880/280 (880 is 2x de basislengte) = 3,14

e: volgt volgens wiskundigen uit de ‘drievoudige-driehoektheorie’

Dan wat betreft de locatie van de piramides t.o.v. elkaar. Hieronder ziet u een plaatje van bovenaf genomen van de piramides (P1, P2, en P3). Er zijn opvallende overeenkomsten tussen de piramides en de planeten vanaf de zon tot mars.

Afbeelding

De correlatie tussen de piramiden en de planeten is als volgt:

P1 : de Grote Piramide van Khufu representeert de aarde;

P2 : de piramide van Khafre representeert Venus;

P3 : de piramide van Menkaure representeert zowel Mars als Mercurius.

Ten eerste is er de verhouding tussen de diameter van de planeten en de basis van de piramides. Wanneer je de gemiddelde diameter van Mars en Mercurius deelt door de basis van P3, krijg je hetzelfde getal als wanneer je de diameter van Venus deelt door de basis van P2, en de diameter van Aarde met die van P1

Ten Tweede zij de drie piramiden niet precies uitgelijnd in een rechte lijn; ze maken een hoek van 191,6 graden. (180 graden zou een rechte lijn zijn). Onthoudt dat dit de ‘hoek’ is tussen de piramiden die de aarde en Mars/Mercurius uitbeelden. De aarde legt het rondje van 360 graden rond de zon af in 365,25 dagen. Planeet Mars heeft hier 686,98 dagen voor nodig. Laten we nu eens berekenen hoeveel van de 360 graden van een volle cirkel Mars afgelegd heeft, wanneer de aarde een volledig rondje rond de zon voltooid heeft. Deze hoek zou zijn: 365,25 / 686,98 * 360 = 191,4 graden!

Ten Derde is er nog de volgende opvallende verhouding: wanneer Mercurius het verste van de zon staat, is de afstand tussen Aarde en Mercurius 79,76 x 10⁹ m. De afstand tussen Aarde en Venus is 41,39 x 10⁹ m. De verhouding in afstand tussen Mercurius en de aarde en de aarde en Venus is 79,76/41,39 = 1,92. Dan de piramides: De afstand van P1-P3/P1-P2 (in engelse inches) = 36.857 / 19.169 = 1,92. (Hierbij moet wel worden opgemerkt dat de baan van planeten elliptisch is en dus vaak verschilt. Bij deze berekening zijn de maten genomen in de situatie dat Mercurius zo ver mogelijk van de zon staat.)

Er is op nog veel meer manieren kennis op een elegante manier in de piramides verwerkt, zoals de lichtsnelheid tov de afmetingen van de aardbol, het sterrenbeeld Orion, de bouw, koningskamer, en zo kan ik nog even doorgaan. Ik wil het echter kort houden, en bovendien zijn veel van deze zaken minder makkelijk aan te tonen. In ieder geval moet je eerlijk zijn dat dit soort verhoudingen geen toeval kunnen zijn. En als ze er bewust in zijn verwerkt, moeten de bouwers de kennis dus ook gehad hebben.

Op 15 november 2004 verklaarde een expeditieteam, geleid door Robert Sarmast (die met verschillende andere leden uit het team ook de titanic heeft gevonden) dat hij een stad met zijn ronde grachten gevonden had. De stad zou 1,5 km onder zeeniveau liggen onder metersdik zeesediment, op 80 km uit de kust ten zuidoosten van Cyprus. Na een zesdaagse expeditie waarbij het gebied met behulp van sonarapparatuur gescand werd, keerde hij terug met bewijs van door mensenhanden gemaakte bouwwerken - een 3 kilometer lange wal, diepe greppels en meanderende rivierbeddingen. Men is het nog niet eens over de leeftijd van de stad, maar in Januari 2002 (dus voor de ontdekking van de stad) )werden ter plaatse echter artefacten gevonden die gedateerd konden worden tussen 9.500 en 8.500 v.Chr.

In maart 1995 vonden duikers op een andere locatie in de wateren bij Okinawa verspreid over een gebied van honderden vierkante kilometers de resten van een oude stad. Ze hebben straten, boulevards, bogen en trappen gevonden die in steen zijn uitgehouwen. Een paar maanden later trof men voor de kust van het eiland Yonaguni, 480 kilometer ten zuiden van Okinawa in ondiep water zelfs een reusachtige piramide aan!

In 1995 werd dichtbij de eilandengroep OkinawaYonaguni (Japan) een enorm ‘kasteelachtig-gebouw’ gevonden. Ook werden er overblijfselen gevonden van wat duidelijk wegen zijn geweest. Van deze wegen is bewezen dat ze door mensen zijn gemaakt. Niet veel later werd zo’n 500km verder, in de buurt van Yonaguni, echter een enorme piramide aangetroffen die vergelijkbaar is met die in Egypte. En alsof dit nog niet genoeg was werd In maart 1995 ook bij Okinawa, maar wel ergens anders, verspreid over een gebied van honderden vierkante kilometers de resten van een oude stad. Ze hebben straten, boulevards, bogen en trappen gevonden die in steen zijn uitgehouwen. In Japan is dit altijd groot nieuws geweest en heeft het ook invloed gehad, maar in het westen is op een of andere manier nooit echt aan de man gekomen.

Er zijn nog meer (kleinere) gevallen van steden of grote bouwwerken gevonden verspreid over de hele aardbol. Ik herinner me dat er een 12 kilometer lange, bijna kaarsrechte lijn voor de kust van florida gevonden was (vlakbij de Bermudadriehoek.. niet dat dat er toe doet). Ook staan er piramides in Mexico, Zuid-Amerika, en China/Japan. Bovendien las ik in een topic een paar dagen geleden over Atlantis/Berumda van Arius dat er bij Cuba ook een piramide is gevonden, maar dit kan ik niet bevestigen/ontkennen. Niemand zegt daar in ieder geval dat het niet waar is.

Al deze bouwwerken, de verhalen in bijna elke cultuur over een zondvloed, de verhalen over Atlantis, en het feit dat 12000 jaar geleden bij het eindigen van de ijstijd de zeespiegel zo’n 130 meter is gestegen, kunnen naar mijn mening maar 1 ding betekenen: een grote beschaving is ons al lang voorgeweest.

Dit is volgens mij hoe het zit, maar is slechts een mening dus val me er niet op aan: veel mensen heb al gezocht naar atlantis, velen hebben ook geclaimd het te hebben gevonden. Volgens mij was Atlantis geen stad, maar een rijk/beschaving zoals de onze, verspreid over de hele wereld. Deze beschaving is door een ‘zondvloed’ vergaan tijdens het eindigen van de laatste ijstijd, zon 10000 voor christus.

Bedenk maar eens wat er nog over zou zijn van onze maatschappij wanneer er 12000 jaar nix onderhouden wordt, en de zeespiegel 130 meter zou stijgen.

Graag reacties, kritiek en commentaar.
Niemand is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten.

ads

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

ferry

Re: Atlantis/piramides van cheops

Ook al zou er een overeenkomst zijn tussen de piramides en het zonnestelsel (wat ik graag wil geloven, maar wat voor zover ik weet ook allang door experts onderuit is gehaald), dan lees ik nergens een goed argument waarom dat iets te maken zou hebben met meer ontwikkelde civilisaties, laat staan Atlantis (waarvan ik ook best wil geloven dat het heeft bestaan maar er wel meer plekken zijn die zijn vergaan).
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jajaja

Ook al zou er een overeenkomst zijn tussen de piramides en het zonnestelsel (wat ik graag wil geloven, maar wat voor zover ik weet ook allang door experts onderuit is gehaald), dan lees ik nergens een goed argument waarom dat iets te maken zou hebben met meer ontwikkelde civilisaties, laat staan Atlantis (waarvan ik ook best wil geloven dat het heeft bestaan maar er wel meer plekken zijn die zijn vergaan).
ik probeer daarmee aan te geven dat ze op de hoogte waren van die kennis. Het is een aanwijzing dat ze bepaalde kennis hadden en daarmee evenredig dat ze ver ontwikkeld waren, gelijkwaardig aan ons.

Kijk trouwens ook eens op het plaatje hoe netjes recht de grootste piramide staat in vergelijking met noord/oost/zuid/west
ferry

ik probeer daarmee aan te geven dat ze op de hoogte waren van die kennis. Het is een aanwijzing dat ze bepaalde kennis hadden en daarmee evenredig dat ze ver ontwikkeld waren, gelijkwaardig aan ons.
Reken maar dat ze ver ontwikkeld waren en gelijkwaardig aan ons. Wat dat laatste betreft: zij zijn onze voorouders, geen wonder dus eigenlijk.
Kijk trouwens ook eens op het plaatje hoe netjes recht de grootste piramide staat in vergelijking met noord/oost/zuid/west
Om maar even een Wiki-deel te citeren:
Among these critiques are several from two astronomers, Ed Krupp of Griffith Observatory in Los Angeles and Anthony Fairall, astronomy professor at the University of Cape Town, South Africa. Using planetarium equipment, Krupp and Fairall independently investigated the angle between the alignment of Orion's Belt and north during the era cited by Hancock, Bauval et al. (which differs from the angle seen today or in the 3rd millennium BC, because of the precession of the equinoxes), and found that the angle was considerably different from the "perfect match" claimed by Bauval and Hancock in the OCT– 47-50 degrees per the planetarium measurements, compared to the 38 degree angle formed by the pyramids.[2]
Volgens mij is dat allemaal niet zo heel erg uitgemaakt, met andere woorden.
Klintersaas
Social:

Volgens de huidige geschiedschrijving is de mensheid nu het verst ontwikkeld, was 2000 jaar geleden de romeinste tijd, 6000 jaar geleden de eerstebeschaving (Soemerie/Babylon) en begonnen we 10000 jaar geleden met ‘jagen en verzwamelen’ vanaf een vaste plaats.
Hier wil ik even opmerken dat niemand beweert dat de wetenschappelijke kennis van de mensheid 10.000 jaar geleden praktisch nihil was en dat die sindsdien mooi is toegenomen tot op het niveau waar we nu zitten. Verder ontkent ook niemand dat de Soemeriërs, de Babyloniërs, de Egyptenaren, de Grieken en de Romeinen over een grote mate kennis van (hoofdzakelijk) de astronomie en de wiskunde beschikten die in sommige gevallen zelfs te vergelijken is met de onze.
Volgens mij zijn er echter zeer sterke aanwijzing dat er al eerder een grote ontwikkelde beschaving is geweest, zoals bijvoorbeeld Atlantis, en dat dat ten onder is gegaan bij een soort van zondvloed. Ik zal een aantal feiten noemen, die makkelijk te chekken zijn, en ik heb ‘niet 100% zeker en aantoonbare zaken’ zoveel mogelijk weggelaten.
Het klopt dat er door de eeuwen (of beter: millennia) heen een cyclus is geweest van zeetransgressies en -regressies, maar een zondvloed zoals beschreven in de Bijbel is er nooit geweest (daar is eenvoudigweg niet genoeg water voor).
Robert Bauval, een bekende gerespecteerde Egyptoloog die de piramides bestudeert, viel het ook op dat er op de sfinx bij de piramides niet alleen horizontale erosie heeft plaatsgevonden (van zand wat er constant langswaait), maar ook verticale erosie. Deze verticale erosie kan alleen zijn gevormd door langdurige periodes van zware regenval. Dat is toch op z’n minst opvallend aangezien de laatste periodes van hevige regenval in dit gebied (de woestijn) geweest moeten zijn na en rondom de laatste ijstijd, zo’n 12000 jaar geleden.
Die verticale erosie is inderdaad een mooi argument, maar al enkele keren weerlegd.
Er is op nog veel meer manieren kennis op een elegante manier in de piramides verwerkt, zoals de lichtsnelheid tov de afmetingen van de aardbol, het sterrenbeeld Orion, de bouw, koningskamer, en zo kan ik nog even doorgaan. Ik wil het echter kort houden, en bovendien zijn veel van deze zaken minder makkelijk aan te tonen. In ieder geval moet je eerlijk zijn dat dit soort verhoudingen geen toeval kunnen zijn. En als ze er bewust in zijn verwerkt, moeten de bouwers de kennis dus ook gehad hebben.
Dat er een zekere mate (en ik zeg wel degelijk een zekere mate, want sommige alternatieve denkers zien overal verhoudingen en correlaties, zelfs indien die er niet zijn) van wiskundige en astronomische kennis is gebruikt bij de constructie van de Grote Piramide kan en wil ik niet ontkennen. Dat dit erop duidt dat de piramides gebouwd zouden zijn door een beschaving ouder dan de Egyptenaren geloof ik vooralsnog echter nog niet en dat volgt ook op geen enkele wijze uit de complexiteit en elegantie waarmee de piramides gebouwd zijn. Het is goed mogelijk dat de Egyptenaren ook over deze kennis beschikten.
Op 15 november 2004 verklaarde een expeditieteam, geleid door Robert Sarmast (die met verschillende andere leden uit het team ook de titanic heeft gevonden) dat hij een stad met zijn ronde grachten gevonden had. De stad zou 1,5 km onder zeeniveau liggen onder metersdik zeesediment, op 80 km uit de kust ten zuidoosten van Cyprus. Na een zesdaagse expeditie waarbij het gebied met behulp van sonarapparatuur gescand werd, keerde hij terug met bewijs van door mensenhanden gemaakte bouwwerken - een 3 kilometer lange wal, diepe greppels en meanderende rivierbeddingen.
Of de beroemde ontdekking van Sarmast werkelijk mensenwerk is wordt betwijfeld:
A documentary about the second expedition aired on the History Channel on January 17, 2007. The documentary was broadcast as the season premiere two-hour long episode of the History Channel series Digging For The Truth. According to the episode, the underwater formations that Robert Sarmast believed were man-made structures of Atlantis were actually ocean floor sediment that had been shifted and appeared to be man-made structures. The findings that aired on the show appear to disprove Sarmast's current theory.

However, the shifted sediments that were thought to have possibly been manmade (due to their extremely unusual and geometrical shapes) are so ancient that they would have been there before any people settled on the island. In those distant times, therefore, people would have naturally used those natural formations to their favor and populated the hillside territory as a "natural fortess," an ideal place for irrigation and defence. There is currently no way of using current technologies (underwater research is still in its formative years) to find out for sure either way, although the answer will become clear in future years/decades. There are no sonar devices that can "x-ray" large areas in order to find geometrical structures that have rested under mud for thousands of years.
Bron:
In 1995 werd dichtbij de eilandengroep OkinawaYonaguni (Japan) een enorm ‘kasteelachtig-gebouw’ gevonden. Ook werden er overblijfselen gevonden van wat duidelijk wegen zijn geweest. Van deze wegen is bewezen dat ze door mensen zijn gemaakt.
Zou je eens kunnen linken naar dat bewijs, want alhoewel ik weet heb van de zgn. onderwaterpiramides van Okinawa, heb ik nog nooit van dergelijk bewijs gehoord.
Ook staan er piramides in Mexico, Zuid-Amerika, en China/Japan. Bovendien las ik in een topic een paar dagen geleden over Atlantis/Berumda van Arius dat er bij Cuba ook een piramide is gevonden, maar dit kan ik niet bevestigen/ontkennen.
Piramides zijn inderdaad lang niet voorbehouden voor Egypte, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat al deze piramides door één oeroude maar tot op heden onbekende beschaving zijn gebouwd.

EDIT: Ferry was me voor.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Adpruys

Die verticale erosie is inderdaad een mooi argument, maar al enkele keren weerlegd. Hier vind je in begrijpbare taal de argumenten tegen de bewering dat de Sfinx ouder is dan algemeen aanvaard. Ik licht er enkele zaken uit:
In deze documentaire (Timewatch, BBC), wordt de kritiek op de bevindingen van Schoch weerlegd. Schoch komt uit op 5000-7000bc, terwijl West liever 8000-10000bc gezien had vanwege zijn idee dat de sphynx van origine een leeuw was en bij zonsopkomst het sterrenbeeld leeuw moet hebben aanschouwd ten tijden van de bouw.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going

While you see a chance take it
Cheops

jammer dat je mijn tuin nooit hebt gezien.

:D
Iedereen die kent de waarheid, maar de waarheid kan nooit bestaan, daar voor iedereen alles is anders gegaan.
Jajaja

ff een nieuw idee...

Zou het 'mythische atlantis' misschien groenland kunnen zijn?

De vorm komt wel overeen met sommige bronnen, zoals deze van wikipedia:

Afbeelding

Alleen de grotes komen bij deze illustratie neit overeen.

Bovendien licht groenland ook in de Atlantisch Oceaan, als het ware tussen Europa(/Afrika) en Amerika in.

En Groenland is al sinds mensenheugenis grotendeel bedolven onder ijs.
leergierig

WARNING SPECULATIE:

Ik zou niet zo ver gaan om te zeggen dat ze verder dan ons waren, want dat waren ze niet, anders zouden ze niet in zandkastelen leven.

Ik heb een eigen mening over die dingen maar zoals jullie nog veel zullen merken heb ik een redelijk controversiële mening over de wereld in het algemeen.

laat me beginnen met channeling:

Een boodschap vanuit de kosmische wereld.

Als je je kunt verbinden met de Bron kunnen gidsen, engelen zich verbinden met jouw energie.

Je voelt dan een lichte trance en je keel chakra gaat iets opzetten. Via de telepathische weg komt een boodschap binnen wat jij toch weer vertaald in 'aardse' woorden. Deze lichte trance heb je nodig voor een zuivere boodschap. Deze boodschap bevat vaak een hoge vibratie zodat als iemand dit leest ook aangeraakt wordt of de stem van het medium geeft ook deze helende trilling aan de mensen inde zaal.

nu er zijn altijd mediums die uit zijn op het geld, maar ik heb één van de meest belangerijke channelings op een rijtje gezet.

zoek op internet voor volledige transcripties:

RA (hoe cool is dit?) dan heb je Pleidians, en cassiopaeans (ik denk dat zit ook een planeten stelsel is of iets in die aard, net als de pleidians). als je kijkt naar all deze transcripties en info zie je dat er veel hetzelfde word gezegt, bijna altijd. In RA's materiaal wordt er ook over de piramides gesproken.

Nu kan je al deze mensen gek noemen maar door de geschiedenis heen zijn er channelings geweest, zelf geloof ik dat de voorspellingen die doorkwamen bij bijbelse figuren zoiets konden geweest zijn.

Ik geloof echt dat jullie eens serieus naar die dingen moeten kijken, ook praten ze in alle channelings over "the conciousness shift" in 2011 - 2012 (geen doomsday dus, net zoals de mayans zelf zeggen btw)

geen commentaar als je niet minimum 2 channelings van 1 soort hebt gelezen want de bedoeling is dat je dezelfde elementen steeds ziet opduiken in geschiedenis en overal gewoon.
"Nothing is what you think it is"
Jan van de Velde

WARNING SPECULATIE:
Dank je, maar dat zag ik zó ook wel.
heb ik een redelijk controversiële mening.........

zelf geloof ik dat ..............

Ik geloof echt .............
Om te bespreken wat je gelooft zijn er honderden andere platforms op internet. Breng je "geloof" dáárheen. Kom hier aub af met theorieën over dit onderwerp, en met de tastbare, falsifieerbare grondslagen waarop die theorie rust.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

ads

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Antheo

Jajaja schreef:ff een nieuw idee...

Zou het 'mythische atlantis' misschien groenland kunnen zijn?

De vorm komt wel overeen met sommige bronnen, zoals deze van wikipedia:

Afbeelding

Alleen de grotes komen bij deze illustratie neit overeen.

Bovendien licht groenland ook in de Atlantisch Oceaan, als het ware tussen Europa(/Afrika) en Amerika in.

En Groenland is al sinds mensenheugenis grotendeel bedolven onder ijs.
Waar we duidelijk niet naar moeten kijken is naar de ligging van landen of gebieden om de ligging of het bestaan van Altantis te herleiden. De Aarde bestaat volgens de platentektoniek uit verschillende aardplaten. De platentektoniek is na onderzoek gebasseerd op de waarheid. Het bestaan van Atlantis worden rond het jaar 10.000 voor Christus geschat. In die +/- 12.000 jaar zijn de aardplaten en de continenten bewogen. De continenten zijn in deze tijd een flink stuk uit elkaar gedreven. Ook door de verschuiving van de aardplaten vallen er gehele delen weg of komen er nieuwe gebieden bij door dat de platen tegenelkaar of vanelkaar af drijven. Ook de noordpool en zuidpool zijn door de jaren heen verschoven. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat Atlantis te vinden is in gebieden die voor ons ontoegankelijk zijn. Bijvoorbeeld op Antartica. Daarnaast verschillen de vroeger aangewezen gebieden in bv tekeningen kwa ligging met waar zij tegenwoordig horen te liggen. Het is daarom ook vrijwel onmogelijk om Atlantis te vinden (dit is door de jaren heen wel gebleken). De theorie dat de Atlantiers zich verspreidt hebben over de wereld vind ik het aannemelijkst. Niet alleen de Atlantiers waren veel verder kwa techniek en wetenschap dan ons, ook de Maya's, Egyptenaren, Chinezen en Indiers beschreven verschijnselen in tekeningen die ons niet bekend voor komen. Ook hun kalenders e.d. zijn schrikbarend precies. De piramides gebouwd in Midden-Amerika, China en Egypte zijn kwa architectuur schitterend, iets wat ons met de middelen van nu nauwelijks zou lukken. Ook het gerucht rondom de Atlantis ring die in één van de piramides gevonden werd versterkt mijn gevoel dat de Egyptenaren niet zelf de piramides hebben gebouwd. Egypte doet naar mijn mening dan ook erg geheimzinnig, de regering laat ook velen onderzoeken niet toe netzoals het afgesloten gebied rondom de witte piramide in China.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!