Laat ik beginnen met de piramides van Cheops. Hier zit opvallend veel kennis op een mooie manier in verwerkt. Voor ik deze laat zien, moet ik nog dit melden:
Robert Bauval, een bekende gerespecteerde Egyptoloog die de piramides bestudeert, viel het ook op dat er op de sfinx bij de piramides niet alleen horizontale erosie heeft plaatsgevonden (van zand wat er constant langswaait), maar ook verticale erosie. Deze verticale erosie kan alleen zijn gevormd door langdurige periodes van zware regenval. Dat is toch op zn minst opvallend aangezien de laatste periodes van hevige regenval in dit gebied (de woestijn) geweest moeten zijn na en rondom de laatste ijstijd, zon 12000 jaar geleden. Bovendien onderscheidt de grote piramide zich doordat er nooit een mummy in is gevonden. Zoek bij Google Afbeeldingen naar 'sfinx' en je ziet het.
De Grootste piramide, bevat in haar afmetingen DE 3 (of in ieder geval 2) constanten uit onze moderne wiskunde, te weten: pi (van een cirkel), phi (van de guldensnede), en e (het natuurlijke logaritme) (hoewel ik e moet aannemen, omdat ik de achterliggende theorie niet begrijp sorry). In het plaatje hieronder staan de afmetingen van de piramide (in cubits, de meeteenheid van de Egyptenaren.. sorry dat ik geen plaatje met meters kan vinden, maar als je het niet gelooft, reken het na, op genoeg sites zijn de afmetingen te vinden.

Phi: 356/220 (220 is de halve basislengte) = 1,618
Pi: 880/280 (880 is 2x de basislengte) = 3,14
e: volgt volgens wiskundigen uit de drievoudige-driehoektheorie
Dan wat betreft de locatie van de piramides t.o.v. elkaar. Hieronder ziet u een plaatje van bovenaf genomen van de piramides (P1, P2, en P3). Er zijn opvallende overeenkomsten tussen de piramides en de planeten vanaf de zon tot mars.

De correlatie tussen de piramiden en de planeten is als volgt:
P1 : de Grote Piramide van Khufu representeert de aarde;
P2 : de piramide van Khafre representeert Venus;
P3 : de piramide van Menkaure representeert zowel Mars als Mercurius.
Ten eerste is er de verhouding tussen de diameter van de planeten en de basis van de piramides. Wanneer je de gemiddelde diameter van Mars en Mercurius deelt door de basis van P3, krijg je hetzelfde getal als wanneer je de diameter van Venus deelt door de basis van P2, en de diameter van Aarde met die van P1
Ten Tweede zij de drie piramiden niet precies uitgelijnd in een rechte lijn; ze maken een hoek van 191,6 graden. (180 graden zou een rechte lijn zijn). Onthoudt dat dit de hoek is tussen de piramiden die de aarde en Mars/Mercurius uitbeelden. De aarde legt het rondje van 360 graden rond de zon af in 365,25 dagen. Planeet Mars heeft hier 686,98 dagen voor nodig. Laten we nu eens berekenen hoeveel van de 360 graden van een volle cirkel Mars afgelegd heeft, wanneer de aarde een volledig rondje rond de zon voltooid heeft. Deze hoek zou zijn: 365,25 / 686,98 * 360 = 191,4 graden!
Ten Derde is er nog de volgende opvallende verhouding: wanneer Mercurius het verste van de zon staat, is de afstand tussen Aarde en Mercurius 79,76 x 10⁹ m. De afstand tussen Aarde en Venus is 41,39 x 10⁹ m. De verhouding in afstand tussen Mercurius en de aarde en de aarde en Venus is 79,76/41,39 = 1,92. Dan de piramides: De afstand van P1-P3/P1-P2 (in engelse inches) = 36.857 / 19.169 = 1,92. (Hierbij moet wel worden opgemerkt dat de baan van planeten elliptisch is en dus vaak verschilt. Bij deze berekening zijn de maten genomen in de situatie dat Mercurius zo ver mogelijk van de zon staat.)
Er is op nog veel meer manieren kennis op een elegante manier in de piramides verwerkt, zoals de lichtsnelheid tov de afmetingen van de aardbol, het sterrenbeeld Orion, de bouw, koningskamer, en zo kan ik nog even doorgaan. Ik wil het echter kort houden, en bovendien zijn veel van deze zaken minder makkelijk aan te tonen. In ieder geval moet je eerlijk zijn dat dit soort verhoudingen geen toeval kunnen zijn. En als ze er bewust in zijn verwerkt, moeten de bouwers de kennis dus ook gehad hebben.
Op 15 november 2004 verklaarde een expeditieteam, geleid door Robert Sarmast (die met verschillende andere leden uit het team ook de titanic heeft gevonden) dat hij een stad met zijn ronde grachten gevonden had. De stad zou 1,5 km onder zeeniveau liggen onder metersdik zeesediment, op 80 km uit de kust ten zuidoosten van Cyprus. Na een zesdaagse expeditie waarbij het gebied met behulp van sonarapparatuur gescand werd, keerde hij terug met bewijs van door mensenhanden gemaakte bouwwerken - een 3 kilometer lange wal, diepe greppels en meanderende rivierbeddingen. Men is het nog niet eens over de leeftijd van de stad, maar in Januari 2002 (dus voor de ontdekking van de stad) )werden ter plaatse echter artefacten gevonden die gedateerd konden worden tussen 9.500 en 8.500 v.Chr.
In maart 1995 vonden duikers op een andere locatie in de wateren bij Okinawa verspreid over een gebied van honderden vierkante kilometers de resten van een oude stad. Ze hebben straten, boulevards, bogen en trappen gevonden die in steen zijn uitgehouwen. Een paar maanden later trof men voor de kust van het eiland Yonaguni, 480 kilometer ten zuiden van Okinawa in ondiep water zelfs een reusachtige piramide aan!
In 1995 werd dichtbij de eilandengroep OkinawaYonaguni (Japan) een enorm kasteelachtig-gebouw gevonden. Ook werden er overblijfselen gevonden van wat duidelijk wegen zijn geweest. Van deze wegen is bewezen dat ze door mensen zijn gemaakt. Niet veel later werd zon 500km verder, in de buurt van Yonaguni, echter een enorme piramide aangetroffen die vergelijkbaar is met die in Egypte. En alsof dit nog niet genoeg was werd In maart 1995 ook bij Okinawa, maar wel ergens anders, verspreid over een gebied van honderden vierkante kilometers de resten van een oude stad. Ze hebben straten, boulevards, bogen en trappen gevonden die in steen zijn uitgehouwen. In Japan is dit altijd groot nieuws geweest en heeft het ook invloed gehad, maar in het westen is op een of andere manier nooit echt aan de man gekomen.
Er zijn nog meer (kleinere) gevallen van steden of grote bouwwerken gevonden verspreid over de hele aardbol. Ik herinner me dat er een 12 kilometer lange, bijna kaarsrechte lijn voor de kust van florida gevonden was (vlakbij de Bermudadriehoek.. niet dat dat er toe doet). Ook staan er piramides in Mexico, Zuid-Amerika, en China/Japan. Bovendien las ik in een topic een paar dagen geleden over Atlantis/Berumda van Arius dat er bij Cuba ook een piramide is gevonden, maar dit kan ik niet bevestigen/ontkennen. Niemand zegt daar in ieder geval dat het niet waar is.
Al deze bouwwerken, de verhalen in bijna elke cultuur over een zondvloed, de verhalen over Atlantis, en het feit dat 12000 jaar geleden bij het eindigen van de ijstijd de zeespiegel zon 130 meter is gestegen, kunnen naar mijn mening maar 1 ding betekenen: een grote beschaving is ons al lang voorgeweest.
Dit is volgens mij hoe het zit, maar is slechts een mening dus val me er niet op aan: veel mensen heb al gezocht naar atlantis, velen hebben ook geclaimd het te hebben gevonden. Volgens mij was Atlantis geen stad, maar een rijk/beschaving zoals de onze, verspreid over de hele wereld. Deze beschaving is door een zondvloed vergaan tijdens het eindigen van de laatste ijstijd, zon 10000 voor christus.
Bedenk maar eens wat er nog over zou zijn van onze maatschappij wanneer er 12000 jaar nix onderhouden wordt, en de zeespiegel 130 meter zou stijgen.
Graag reacties, kritiek en commentaar.
Puzzels