Dat is zeker zo. Hier geldt 'de wet van behoud van hoeveelheid geld'. Het geld verschuift van de verliezer naar de winnaar.Het lijkt me dat als ik geld verdien aan een aandeel of optie, iemand anders daaronder lijdt.
1. Als je jezelf in financiële problemen kunt brengen, ben je onverantwoord bezig. Zeker wanneer je met geleend geld speculeert.Is het een gerechtvaardigd risico op de beurs geld te verdienen of te verliezen?
Een verschuiving van geld impliceert toch niet dat er een winnaar en een verliezer is? Als ik om een brood ga verhuist mijn geld naar de bakker, maar daarmee is hij nog geen winnaar en ik geen verliezer.Dat is zeker zo. Hier geldt 'de wet van behoud van hoeveelheid geld'. Het geld verschuift van de verliezer naar de winnaar.
Welke wet is dat?Dat is zeker zo. Hier geldt 'de wet van behoud van hoeveelheid geld'.
Oneens. Bij (ver-)koop is er niet alleen sprake van geldtransport maa ook van goederentransport of het verlenen van dienst.Een verschuiving van geld impliceert toch niet dat er een winnaar en een verliezer is? Als ik om een brood ga verhuist mijn geld naar de bakker, maar daarmee is hij nog geen winnaar en ik geen verliezer.