Puzzel Puzzels
OnegaiNL
Artikelen: 0

Technologie; maakt mensen dom

Edit Moderator Elmo:

OnegaiNL vond het kennelijk nodig om al zijn bijdragen in deze thread te wissen. Dat is kinderachtig, maar daar kunnen wij als moderatoren helaas niets aan doen.

ads

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

OnegaiNL

Re: Technologie; maakt mensen dom

...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

NASE

Tegen, nu wordt je op een ander vlak slim. Ik kan programmeren en ben de beste programmeur van mijn klas, niet dat het een kunst is...

Maar ben ik dan dom omdat ik een computer gebruik? Of ben ik juist slimmer?

Zie het als ok ik slimmer ben. Want sinds ik heb leren programmeren ben ik op algorithmische vlak sterker geworden. Wat geen van al de anderen van mijn klas kunnen zeggen. En wat de vorige generatie zeker niet kan zeggen, want ze hebben geen degelijke pc.

Nu ben ik ook van mening dat het menselijk geslacht aan het degenereren is, niet alleen op denkend vlak, maar op alle vlakken. De enigste redding die ik zie is genetische manipulatie. De mankementen die er gaan komen door heen de eeuwen, aanpassen opdat het menselijke geslacht weer sterk wordt.

trouwens, als alle informatie verloren gaat,dan is de mens ook verloren, en nee, niet door het tekort aan informatie.

En opschool zoek je nog altijd uit wat je zlf wilt. Doe ik toch in elk geval.
OnegaiNL

...
NASE

programmeren, nee. Onmogelijk zonder opleiding. Maar nu ik opgeleid ben kan ik wel zelf dingen zelf dingen maken, zelf dingen onderzoeken.

Er zijn zelfs ensen die beweren alles te kunnen maken als ze maar genoeg tijd krijgen. Zijn ze dan dom omdat ze die kennis hebben verworven door een basis opleiding, en daarna zelf te experimenteren?

de dingen opschool die ik zelf zoek, daarvoor is de basis ook gelegd door onderwijs. De uitbreiding daar in tegen doe ik zelf.

En nee ik ben geen uitzondering want ik grijp ook snel naa een rekenmachiene.
OnegaiNL

...
NASE

en eenmùaal dat ze doorhebben hoe ze vuur kunnen maken. Gaan ze niet opnieuw het vuur uitvinden. Hetzelfde met het wiel. Hetzelfde met de orka's. Zijn de orak's dan ook dom aan het worden. Zijn wij dan al dom aan het worden sinds dat we mens zijn geworden???

Onze intelegentie verplaatst zich. De machines en robots moeten vermaakt worden, moeten geschreven worden etc. De mens moet dus daarin bekwaam worden, en in het afschrikken van leeuwen. Is dan een mens die dat kan dom?

[edit]

ik ben in de cursus java van mijn zus beginnen leren, en ik heb alles samen met dat boek moeten leren, er heeft mij zo goed als niemand uitleg gegeven. Maar dankzij die basis kan ik nu zelf met klassen van anderen, zonder dat er uitleg aan te pas moet komen. Behalve dan wat ze doen met welke attributen. Of ik kan ze zelf schrijven, zonder beok.
OnegaiNL

...
mrKnowItAll

Niet mee eens:

Technologie maakt mensen dom?

Oh?

Wat is intelligentie dan? Is intelligentie dat wat je meet? IQ?

Of is het ook de samenstelling van wat je bent. EQ, IQ,etc.

En als je HEEEEEL goed bent in wiskunde of natuurkunde, ben je dan intelligent? Ik ken iemand die was zo intelligent dat hij de atoombom uitvond.

Ik denk niet dat het de technologie is die dom maakt, maar eerder de mensheid die zijn kennis van technologie afmeet aan intelligentie. Twee verschillende werelden als je het mij vraagt.
made in flanders

ik vind vooral, dat door al die technologie die zo ingewikkeld is je steeds minder en minder begint af te vragen hoe al die dingen eigenlijk werken, en als we dat eerst op technologisch vlak doen gaan we dat meer en meer op andere vlakken beginnen doen. misschien maakt technologie niet dom, maar het zorgt er wel voor dat we hetgeen verliezen wat ons mens maakt, ons verwonderen over dingen.
OnegaiNL

...
mrKnowItAll

@mrKnowItAll: Intelligentie kan je niet meten, maar je kan wel zien dat de mensheid dommer wordt

Waaraan dan?
ik word niet echt bepaald slimmer door iets uit te rekenen met een rekenmachine :shock: zou ik dat uit mijn hoofd kunnen doen zou ik slimmer zijn
Ben je dan intelligenter of kun je een kunstje?

Kortom: Is intelligentie het opdoen van kennis? Of is het meer?
Er zullen apparaten komen waarmee ze hoeken van iets zo in een paar seconde kunnen berekenen door alleen maar wat gegevens in te voeren

Maar er zullen altijd mensen zijn die die gegevens,die ze in moeten voeren, moeten kennen. Dus die kennis kán niet verloren gaan, hooguit afnemen in kwantiteit. Maar daarmee is nog niet de intelligentie van de mensheid afgenomen... eh.. dan is het dus overgedragen?
Denk je dus dat mensen slimmer worden van kennis? ik denk van niet. Intelligentie bepaald hoe goed je bent met problemen oplossen en niet kennis die je zo kan verkrijgen... ik kan ook een boek doorlezen over de spijker en dan alles over de spijker vertellen, maar ik heb die info uit een boek gehaald, daardoor word ik niet slimmer... ik heb alleen wat meer kennis.
Exact. We zijn het schijnbaar eens. Nu terug naar de vraag. Wordt de mensheid dommer door technologie? Niet dus. Maar ook niet slimmer. Zoals eerder gezegd. Het gaat hier om 2 verschillende zaken. Appels en Peren.
OnegaiNL

...
Anonymous

Niet mee eens! Zolang er ruimte is voor improvisatie, en dat is er nog volop, moeten we onze slimheid(zoals jij dat omschrijfd) blijven gebruiken en dus ontwikkelen. Die ontwikkeling vind ook al op school plaats.

Niet alleen op school leer je ook van je ouders vanaf je alle eerste dag en hoe meer aandacht je ouders voor jouw hebben en je stimuleren om te leren des te slimmer word het kind en zal veel eerder zelfstandig zijn.

In het geval van de tsunami zou eigenlijk ieder kind de basis verschijnselen van een tsunami moeten leren zodat ze in het vervolg zichzelf en anderen kunnen redden.

Mensen worden wel dommer maar niet als gevolg van Technologie.

Computer spelletjes trainen ook je hersenen, je word er slimmer van!

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Bekijk product

OnegaiNL

...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!