Edit Moderator Elmo:
OnegaiNL vond het kennelijk nodig om al zijn bijdragen in deze thread te wissen. Dat is kinderachtig, maar daar kunnen wij als moderatoren helaas niets aan doen.
@mrKnowItAll: Intelligentie kan je niet meten, maar je kan wel zien dat de mensheid dommer wordt
Ben je dan intelligenter of kun je een kunstje?ik word niet echt bepaald slimmer door iets uit te rekenen met een rekenmachinezou ik dat uit mijn hoofd kunnen doen zou ik slimmer zijn
Er zullen apparaten komen waarmee ze hoeken van iets zo in een paar seconde kunnen berekenen door alleen maar wat gegevens in te voeren
Exact. We zijn het schijnbaar eens. Nu terug naar de vraag. Wordt de mensheid dommer door technologie? Niet dus. Maar ook niet slimmer. Zoals eerder gezegd. Het gaat hier om 2 verschillende zaken. Appels en Peren.Denk je dus dat mensen slimmer worden van kennis? ik denk van niet. Intelligentie bepaald hoe goed je bent met problemen oplossen en niet kennis die je zo kan verkrijgen... ik kan ook een boek doorlezen over de spijker en dan alles over de spijker vertellen, maar ik heb die info uit een boek gehaald, daardoor word ik niet slimmer... ik heb alleen wat meer kennis.