Puzzel Puzzels
p__
Artikelen: 0

Graancirkels/cropcirles

Afbeelding

Waardoor denken jullie dat graancirkels worden gemaakt?

• Allemaal door mensen?

• Natuurlijke fenomenen? (lichtbollen, wind, bliksem, nog onbekende fenomenen)

• Buitenaardse wezens?

• Iets anders?

Beargumenteer je mening!

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

K. Jansen

Re: Graancirkels/cropcirles

Ik denk dat graancirkels door mensen worden gemaakt:

- Buitenaardse wezens is helemaal onzin, waarom zouden we ze nooit ontdekt hebben? En waarom zouden ze alleen in graan cirkels/symbolen achterlaten

- Bol bliksems, wind etc. lijkt mij ook niet, vanwege de grote precisie die sommige cirkels hebben.

Maar ik moet zeggen als mensen dit kunnen maken, petje af :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

klazon
Pluimdrager

Veel graancirkels zijn ware kunststukjes, door mensen gemaakt.

Door wie anders?
Wouter_Masselink

De meeste graancirkels zullen vast wel door mensen worden gemaakt.

Er is bij een gedeelte van de graancirkels echter iets heel merkwaardigs aangetroffen. De graanstengel is veranderd (door hitte of zoiets) iets wat niet door mensen gedaan kan worden. Ze zouden voor een zeer korte tijd aan een extreem hoge hitte zijn blootgesteld. Wat dit veroorzaakt dat weet ik niet.

Als het Marsmannetjes zijn dan vraag ik me af waarom ze dan persé in de graanvelden moeten landen. Toch een beetje vreemd niet? Daarom geloof ik ook niet dat dit door buitenaarde wezens wordt gemaakt. Want wat is het nut hiervan? (behalve een landingsplek voor hun ruimteschepen)
"Meep meep meep." Beaker
klazon
Pluimdrager

Ik heb eens een aardige documentaire gezien. Een paar mensen maakten een graancirkel en legden alles op video vast.

De volgende dag werd de cirkel ontdekt en kwamen een paar graancirkeldeskundigen de zaak bekijken. Die hingen de meest fantastische verhalen op over hoe de cirkels waren ontstaan en wat de achterliggende boodschap van de buitenaardse wezens wel kon zijn.

Toen ze geconfronteerd werden met het echte verhaal en de video wilden ze gewoon niet geloven dat het mensenwerk was.
p__

Ik denk dat het een vergissing is om het volgende te denken:

"Er zijn mensen die graancirkels maken, dus zijn alle graancirkels door mensen gemaakt".

Ik denk dat sommige graancirkels door mensen gemaakt worden, maar dus niet allemaal. Sommigen zijn denk ik het resultaat van natuurlijke fenomenen, welke in dit geval bovennatuurlijk zijn, omdat ze niet verklaard zijn.

Er zijn volgens mij ook genoeg aanwijzingen (zo niet bewijzen) dat enkele graancirkels door natuurlijke fenomenen ontstaan zijn.
klazon
Pluimdrager

Natuurlijke fenomenen: hagelbuien bijvoorbeeld, of stormvlagen.

Maar die maken niet van die prachtige geometrische figuren.
NASE

Het lijkt mij wel niet mis om te zeggen dat ze gemaakt zijn door wezens, of iets anders, met verstand. Hoe zou je anders kunnen verklaren dat ze altijd anders uitzien. En altijd zo goed als geometrisch zijn.

Dan blijven er maar een paar mogelijkheden over.

1. mensen

2. buitenaardse wezens

3. anders intelegent leven op aarde.

4. intelegent leven in een andere dimensie die onze dimensie kan beïnvloeden.

5. God

Dan lijkt mij buitenaardse wezen de op een na meest logische verklaring. En als de eerste niet altijd kan, dan moeten we wel concluderen dat de er ook buitenaardse wezens zijn.
klazon
Pluimdrager

1. mensen: meest waarschijnlijk

2. buitenaardse wezens: engelen dus. Maar die communiceren niet op zo'n cryptische manier.

3. anders intelegent leven op aarde: zoals?

4. intelegent leven in een andere dimensie die onze dimensie kan beïnvloeden: engelen dus, zie boven

5. God: zie engelen.
NASE

3. anders intelegent leven op aarde: zoals?

juist wat ik zeg. Niet echt waarschijnlijk, en daarmee vergeleken lijkt mij een buitaards wezen nog niet zo raar.
p__

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bovenstaande graancirkels zijn volgens mij typische gevallen die wel door de mens gemaakt zijn.
mrKnowItAll

Ok... áls buitenaards leven al bestaat, en áls ze dan op aarde zijn, kun je al aannemen dat ze over een buitengewone intelligentie beschikken. Of tenminste een technologische voorsprong op de mensheid.

Waarom zouden ze dan in godsnaam GRAANCIRKELS maken?

Is dat wat WIJ zouden doen op een bewoonde planeet? haha.

Ze hebben dan wel wat beters te doen, lijkt me.
p__

mrKnowItAll schreef:Ok... áls buitenaards leven al bestaat, en áls ze dan op aarde zijn, kun je al aannemen dat ze over een buitengewone intelligentie beschikken. Of tenminste een technologische voorsprong op de mensheid.

Waarom zouden ze dan in godsnaam GRAANCIRKELS maken?

Is dat wat WIJ zouden doen op een bewoonde planeet? haha.

Ze hebben dan wel wat beters te doen, lijkt me.
Lees deze thread eens door :shock:

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...?showtopic=7902

Overigens, als deze graancirkels door intelligente, niet menselijke wezens gemaakt worden, dan kunnen die cirkels wellicht een taal zijn, of een by-product van één of andere energie-manifestatie die door de wezens opgewekt wordt (bijv. UFOs, terminator-achtige tijdscapsules, beam-me-up-scotty transportaties, lichtbollen met een intelligentie, etc. (om maar even wat science-fiction achtige ideeën te opperen)). Er kunnen tal van redenen zijn die we als mens misschien niet begrijpen.
mrKnowItAll

Overigens, als deze graancirkels door intelligente, niet menselijke wezens gemaakt worden, dan kunnen die cirkels wellicht een taal zijn, of een by-product van één of andere energie-manifestatie die door de wezens opgewekt wordt (bijv. UFOs, terminator-achtige tijdscapsules, beam-me-up-scotty transportaties, lichtbollen met een intelligentie, etc. (om maar even wat science-fiction achtige ideeën te opperen)). Er kunnen tal van redenen zijn die we als mens misschien niet begrijpen.
Tja.. ze kunnen ook de uitwerpselen van een buitengewoon kundig kunstpoeper uit de 8e dimensie zijn.

Science fiction is leuk, maar verwar het niet met de realiteit. Kijk naar wat je ziet. Een mooi graanveld met mooie vormen erin. Het is mooi, wellicht een beetje mysterieus. Maar waarom wordt er een buitenaardse betekenis aan gegeven? Het beste antwoord is vaak het meest voor de handliggende. Wat vind je geloofwaardiger? Dat hier terminator-achtige tijdcapsules, beam-me-up-scotty transportaties hebben plaatsgevonden? Of dat hier een stelletje studenten/grappemakers/of goede reclame-lui aan bezig zijn geweest?

ads

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

NASE

dat is vanzelfsprekend, maar waarom zeggen experts dan dat het niet zo te verklaren is.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!