Eens een vraagje van mijn broer:
"Waarom doet het zon zeer aan je oren als je 2 piepschuimen blokken over elkaar wrijft"
Ik wordt zelfs al ziek als ik aan het geluid denk. Is dit een evolutionair overblijfsel of een gril van de natuur?
Als je hetzelfde geluid bedoelt als met je nagels over een krijtbord schuren, dan is dat inderdaad een evolutionair overblijfsel.aaargh schreef:Eens een vraagje van mijn broer:
"Waarom doet het zon zeer aan je oren als je 2 piepschuimen blokken over elkaar wrijft"
Ik wordt zelfs al ziek als ik aan het geluid denk. Is dit een evolutionair overblijfsel of een gril van de natuur?
Maar waarom zorgt het dan voor zon slecht gevoel?sanderp schreef:Als je hetzelfde geluid bedoelt als met je nagels over een krijtbord schuren, dan is dat inderdaad een evolutionair overblijfsel.aaargh schreef:Eens een vraagje van mijn broer:
Dit komt nog uit de tijd dat we een beetje aapachtig waren, dat geluid is namelijk vergelijkbaar met dat van een aap in nood of een boze aap, ik weet het niet meer precies, in ieder geval, iets in die richting
mvgr, Sander
ik krijg hetzelfde gevoel als iemand met zen hand over een stuf stof wrijft.
Khan Abys schreef:ik krijg hetzelfde gevoel als iemand met zen hand over een stuf stof wrijft.
EN als ik met een vork over een brood schuur, of als ik juist mijn handen gewassen heb en ze dan over elkaar schuur...
Wat is er gevaarlijk aan 2 piepschuimen brokken die over elkaar wrijven.sanderp schreef:gewoon een sleutelprikkel denk ik, om ons te waarschuwen misschien? Hetzelfde als pijn: "het is hier gevaarlijk, dus weg van hier"
mvgr, Sander
daar is niks gevaarlijk aan, maar een soortgenoot die dat afschuwelijke geluid maakt omdat hij in nood zit, dat is wel gevaarlijk, hij zit in nood, dus is er wat aan de hand, dus wegwezen?aaargh schreef:Wat is er gevaarlijk aan 2 piepschuimen brokken die over elkaar wrijven.sanderp schreef:gewoon een sleutelprikkel denk ik, om ons te waarschuwen misschien? Hetzelfde als pijn: "het is hier gevaarlijk, dus weg van hier"
mvgr, Sander
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zeker omdat het genetisch materiaal van mensen onderling heel erg op elkaar lijkt.Maar niet iedereen heeft last van dat soort verschijnselen... Zijn deze dan "anders" geevolueerd of...?