door StrangeQuark » wo 21 sep 2005, 22:59
Phillip, ik vind je nogal belachelijk makend uit de hoek komen.
Je zegt:
alee kom, om zoiets te maken, moet je al begin van het begin iets weten over zwaartekracht en in het bijzonder=>graviton(wat op heden nog niemand kan definieëren)
Wat heeft dat daarmee te maken, men weet toch al hoe een zwart gat eruit moet zien via de wiskunde, men is prima in staat om een zwart gat te definieren en te weten hoe deze in elkaar zit, idem voor een wormhole. Het gaat er niet om dat men haar best doet om het te maken (al weet men precies wat je nodig hebt om een zwart gat te maken) het gaat erom dat het kan gebeuren. Een zwart gat ontstaat door massa op een ontzettend kleine ruimte in elkaar te drukken. Dat hoeft niet perse een paar zon massa's te zijn. Als het via natuurlijke zwaartekracht gebeurt, dan heb je een hoop massa nodig, maar als twee protonen met bijna de snelheid van het licht ergens tegen aan gejenst (geen natuurkundige term) wordt, dan kan er zo'n enorme dichtheid zijn dat er potentieel kleine zwarte gaatjes zouden kunnen ontstaan.
Wat die wormholes betreft, jij denkt denk ik aan een wat groter formaat, we hebben het hier over micro wormholes waar je weinig aan hebt, die ook erg instabiel zullen zijn. De energie bron is dus een cyclotron, de volgende generatie cyclotrons.
Het is een kleine kans, en waarschijnlijk zal het zelfs in de LHC bij lange na nog niet gebeuren, er zijn echter wetenschappers die het doorgerekend hebben en voor een potentieel gevaar hebben gewaarschuwd.
dat zou kunnen: aangezien je het verleden en de toekomst, qua tijd, samenplooid. hmm, nare gevolgen sluit ik ook niet uit
Hier heb ik het nog niet eens over, ik heb het gewoon over het zwaartekracht veld ervan.
Die micro zwartegaatjes zouden best ook instabiel kunnen worden of verdampen via hawkingstraling waardoor het potentieel ook vrij veel energie vrij zou kunnen maken.
Phillip, ik vind je nogal belachelijk makend uit de hoek komen.
Je zegt: [quote]alee kom, om zoiets te maken, moet je al begin van het begin iets weten over zwaartekracht en in het bijzonder=>graviton(wat op heden nog niemand kan definieëren)[/quote]
Wat heeft dat daarmee te maken, men weet toch al hoe een zwart gat eruit moet zien via de wiskunde, men is prima in staat om een zwart gat te definieren en te weten hoe deze in elkaar zit, idem voor een wormhole. Het gaat er niet om dat men haar best doet om het te maken (al weet men precies wat je nodig hebt om een zwart gat te maken) het gaat erom dat het kan gebeuren. Een zwart gat ontstaat door massa op een ontzettend kleine ruimte in elkaar te drukken. Dat hoeft niet perse een paar zon massa's te zijn. Als het via natuurlijke zwaartekracht gebeurt, dan heb je een hoop massa nodig, maar als twee protonen met bijna de snelheid van het licht ergens tegen aan gejenst (geen natuurkundige term) wordt, dan kan er zo'n enorme dichtheid zijn dat er potentieel kleine zwarte gaatjes zouden kunnen ontstaan.
Wat die wormholes betreft, jij denkt denk ik aan een wat groter formaat, we hebben het hier over micro wormholes waar je weinig aan hebt, die ook erg instabiel zullen zijn. De energie bron is dus een cyclotron, de volgende generatie cyclotrons.
Het is een kleine kans, en waarschijnlijk zal het zelfs in de LHC bij lange na nog niet gebeuren, er zijn echter wetenschappers die het doorgerekend hebben en voor een potentieel gevaar hebben gewaarschuwd.
[quote]dat zou kunnen: aangezien je het verleden en de toekomst, qua tijd, samenplooid. hmm, nare gevolgen sluit ik ook niet uit[/quote]
Hier heb ik het nog niet eens over, ik heb het gewoon over het zwaartekracht veld ervan.
Die micro zwartegaatjes zouden best ook instabiel kunnen worden of verdampen via hawkingstraling waardoor het potentieel ook vrij veel energie vrij zou kunnen maken.