Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Informatiediepte vs. Penetratiediepte

Re: Informatiediepte vs. Penetratiediepte

door rwwh » zo 15 jun 2014, 21:30

Nou, zo heel algemeen zijn die technieken niet.... ze hebben toch wel wat gemeenschappelijk.
 
Je schiet iets op een monster, en er komt iets terug.
 
Wat je erin schiet dat heeft een penetratiediepte. Niet alles gaat even ver, maar je kunt een soort gemiddelde uitrekenen.
 
Er komt iets terug dat is gemaakt door een interactie. Dit geeft je informatie over de plek waar die interactie was. Niet alles wat met een interactie wordt gemaakt komt er weer uit. Voor sommige soorten metingen geldt hoe dieper de interactie is gemaakt, hoe kleiner de kans dat het deeltje eruit komt. In zo'n geval is de informatiediepte kleiner dan de penetratiediepte.

Re: Informatiediepte vs. Penetratiediepte

door Bleuken » di 10 jun 2014, 11:14

SEM, TEM, PIXE, ...
 
Het is dus eigenlijk eerder algemeen :)

Re: Informatiediepte vs. Penetratiediepte

door rwwh » ma 09 jun 2014, 20:57

Over welke technieken hebben we het?

Informatiediepte vs. Penetratiediepte

door Bleuken » za 07 jun 2014, 14:16

Zou iemand mij het verschil kunnen uitleggen tussen penetratiediepte en informatiediepte? En additioneel waarom de penetratiediepte = informatiediepte wanneer de incidentiele bundel fotonen zijn, maar dat dit niet het geval is wanneer dit electronen zijn?
 
Alvast bedankt