door rwwh » za 21 jun 2014, 14:51
De Rf maakt het plasma niet! Wat ik me ervan herinner is dat je eerst een "ontsteking" nodig hebt. Als er eenmaal geladen deeltjes zijn, dan trekt de Rf die heel snel heen en weer en houdt het plasma op die manier warm. Bij te weinig dooft het plasma (hercombinatie tot neutrale deeltjes) en bij teveel krijg je teveel beweging, druk, en expansie, en dan kun je je plasma niet precies meer controleren.
De Rf maakt het plasma niet! Wat ik me ervan herinner is dat je eerst een "ontsteking" nodig hebt. Als er eenmaal geladen deeltjes zijn, dan trekt de Rf die heel snel heen en weer en houdt het plasma op die manier warm. Bij te weinig dooft het plasma (hercombinatie tot neutrale deeltjes) en bij teveel krijg je teveel beweging, druk, en expansie, en dan kun je je plasma niet precies meer controleren.