Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: moeilijke spanningsbron.

Re: moeilijke spanningsbron.

door Jan van de Velde » vr 25 nov 2005, 17:24

Kortom SiegeDragon, wat is het vermogen van je hovercraftmotortje?

Re: moeilijke spanningsbron.

door klazon » vr 25 nov 2005, 14:02

......Hooverkraft.....
Hovercraft?

Re: moeilijke spanningsbron.

door Anonymous » vr 25 nov 2005, 12:27

De spanning van 25 Volt zegt opzichzelf niets. Je kunt immers een auto ook niet starten met tien droge batterijen in serie ! Het gaat om de belastbaarheid of inwendige weerstand van de spanningsbron. Een Hooverkraft met een sterke elektromotor heeft een behoorlijk vermogen nodig. En dat haal je niet uit een paar droge batterijen. Je hebt daarvoor (lood)accu' s nodig met een geringe inwendige weerstand. Maar die wegen weer heel wat. H.Zeilmaker

Re: moeilijke spanningsbron.

door klazon » do 24 nov 2005, 16:00

Dat zou kunnen, maar veel wisselstroommotoren doen het ook op gelijkstroom. Vandaar dat ik de vraag stelde.

Als bekend is wat er precies aan apparatuur in zit zal misschien blijken dat het niet nodig is om er wisselstroom van te maken.

Re: moeilijke spanningsbron.

door chablis » do 24 nov 2005, 14:40

Waarom moet je het omzetten naar wisselstroom?


Er zal waarschijnlijk wel een wisselstroommotertje inzitten?

Re: moeilijke spanningsbron.

door klazon » do 24 nov 2005, 12:07

Waarom moet je het omzetten naar wisselstroom?

Re: moeilijke spanningsbron.

door Jan van de Velde » do 24 nov 2005, 11:34

er loopt ergens een topic over omvormers. zoekfunctie.....

Re: moeilijke spanningsbron.

door SiegeDragon » do 24 nov 2005, 11:28

hey that might just do it.

ehm.. dan moet ik de boel alleen nog even overzetten naar wisselstroom :roll:

maar in ieder geval bedankt!

Re: moeilijke spanningsbron.

door Jan van de Velde » wo 23 nov 2005, 10:13

een gewoon penlite batterijtje van 1,5 volt. Als je er twee van in serie schakelt, dan krijg je een "batterij" van 3V. Met 17 stuks in serie krijg je dus 25,5 V

Je kunt ook 3 van die 9V blokbatterijtjes in serie plaatsen, dan krijg je 27 V.

moeilijke spanningsbron.

door SiegeDragon » wo 23 nov 2005, 09:52

lang verhaal kort: we hebben een lichte kleine 25 Volt spannings bron nodig.

Kan dit met meerder batterijen? (hey, we leren alleen waarom het werkt niet hoe)

help ons aub!

greetz,

Erwin

PS: we willen hiermee onze hovercraft van de grond af krijgen zonder dat ie aan een verlengsnoer moet.