Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door R_Bena » di 06 mei 2025, 22:55

Heb eens wat respect voor de actieve bevolking, de jong volwassenen.
Voor welk deel van de jong volwassenen? Er zijn namelijk altijd winnaars en verliezers.
Nogmaals er is meer pluimage in onze maatschappij.
Heeft geen zin om dat te herhalen, ik zei al eerder dat m'n laatste posts slechts mijn mening herbergden. Ik vind het gewoon hetzelfde Bob Ross schilderijtje dat voorbij komt: zelfde huisje met wat boompjes en wat gras. It doesn't appeal to me. Maar goed, 'nough said.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door Skycenter » di 06 mei 2025, 22:45

R_Bena schreef: di 06 mei 2025, 22:23
In mijn optiek is en was het de laatste jaren in de praktijk vooral een strijd om seksuele genoedoening/bevrediging. Nu de meeste vrouwen hun seksuele genoegdoening krijgen, ook de vrouwen die het eerder niet kregen, voornamelijk door de komst van datingapps, en ongewenste intimiteit aan de kaak is gesteld en veel mannen hun vingers niet meer aan vrouwen durven branden (aka het ongewenste slag mannen waar vrouwen niet mee willen praten wordt bij voorbaat op afstand gehouden), heeft het weinig echte appeal meer, ook voor veel vrouwen niet.

Ik ben het overigens met een paar zaken wél eens met het feminisme. Het masculiene beeld dat jarenlang bestond over de seksuele aard van vrouwen, waarbij vrouwen geportretteerd werden als seksueel passieve wezens, met relatief weinig erotische drift en drang, klopt niet, en is ook gedebunked door diverse onderzoeken, en het concrete gedrag van veel westerse vrouwen in de praktijk.
Nogmaals er is meer pluimage in onze maatschappij. In bovenstaande trekt u een veer uit de staart van een kip.
Heb eens wat respect voor de actieve bevolking, de jong volwassenen. Ik ben 60 en het is inderdaad niet gemakkelijk om met hun om te gaan; maar ik herpak mij steeds.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door R_Bena » di 06 mei 2025, 22:27

Er is meer pluimage in onze maatschappij dan je denkt.
Gelukkig wel, dit is ook slechts mijn mening. Maar ik vind het te vergelijken met naar een concert gaan van een stokoude artiest die z'n hoogtijdagen allang achter zich heeft, en eigenlijk niet meer kan zingen, niet meer de echte passie en rock'nroll heeft, waarbij het publiek een beetje uit plaatsvervangende schaamte nog klapt. Het is bijna passé.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door R_Bena » di 06 mei 2025, 22:23

Skycenter schreef: di 06 mei 2025, 22:08
R_Bena schreef: di 06 mei 2025, 21:58
Skycenter schreef: di 06 mei 2025, 21:51

"Bij mannen" ?

Een uitdrukking die alle kanten op kan.
Ik weet niet wat je bedoelt. Speak your mind.

Om even een afslagje te nemen:

Ik vind er ook geen echte eer meer aan te behalen, aan een ideologie of stroming die z'n ware elan, vuur en nieuwigheid allang heeft verloren en vervallen is in een volgevreten hedonistisch-decadente vorm ervan.

Ik vind het niet rebels, niet prikkelend, niet vernieuwend, geen charme hebben, het is het voor de zoveelste keer herkauwen van hetzelfde gras, dat nu droog en dor is.

Er zullen heus wel zo bepaalde landen zijn waar dit geld.

In mijn optiek is en was het de laatste jaren in de praktijk vooral een strijd om seksuele genoedoening/bevrediging. Nu de meeste vrouwen hun seksuele genoegdoening krijgen, ook de vrouwen die het eerder niet kregen, voornamelijk door de komst van datingapps, en ongewenste intimiteit aan de kaak is gesteld en veel mannen hun vingers niet meer aan vrouwen durven branden (aka het ongewenste slag mannen waar vrouwen niet mee willen praten wordt bij voorbaat op afstand gehouden), heeft het weinig echte appeal meer, ook voor veel vrouwen niet.

Ik ben het overigens met een paar zaken wél eens met het feminisme. Het masculiene beeld dat jarenlang bestond over de seksuele aard van vrouwen, waarbij vrouwen geportretteerd werden als seksueel passieve wezens, met relatief weinig erotische drift en drang, klopt niet, en is ook gedebunked door diverse onderzoeken, en het concrete gedrag van veel westerse vrouwen in de praktijk.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door Skycenter » di 06 mei 2025, 22:08

R_Bena schreef: di 06 mei 2025, 21:58
Skycenter schreef: di 06 mei 2025, 21:51
R_Bena schreef: di 06 mei 2025, 21:40

Ik ben hier al op ingegaan en heb tegenbronnen gegeven. Wat is het percentage bij mannen?
"Bij mannen" ?

Een uitdrukking die alle kanten op kan.
Ik weet niet wat je bedoelt. Speak your mind.

Om even een afslagje te nemen:

Ik vind er ook geen echte eer meer aan te behalen, aan een ideologie of stroming die z'n ware elan, vuur en nieuwigheid allang heeft verloren en vervallen is in een volgevreten hedonistisch-decadente vorm ervan.

Ik vind het niet rebels, niet prikkelend, niet vernieuwend, geen charme hebben, het is het voor de zoveelste keer herkauwen van hetzelfde gras, dat nu droog en dor is.

Wat moeten moeders hier niet van denken. Er is meer pluimage in onze maatschappij dan je denkt.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door R_Bena » di 06 mei 2025, 21:58

Skycenter schreef: di 06 mei 2025, 21:51
R_Bena schreef: di 06 mei 2025, 21:40
Ik ben hier al op ingegaan en heb tegenbronnen gegeven. Wat is het percentage bij mannen?
"Bij mannen" ?

Een uitdrukking die alle kanten op kan.
Ik weet niet wat je bedoelt. Speak your mind.

Om even een afslagje te nemen:

Ik vind er ook geen echte eer meer aan te behalen, aan een ideologie of stroming die z'n ware elan, vuur en nieuwigheid allang heeft verloren en vervallen is in een volgevreten hedonistisch-decadente vorm ervan.

Ik vind het niet rebels, niet prikkelend, niet vernieuwend, geen charme hebben, het is het voor de zoveelste keer herkauwen van hetzelfde gras, dat nu droog en dor is.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door Skycenter » di 06 mei 2025, 21:51

R_Bena schreef: di 06 mei 2025, 21:40
Skycenter schreef: di 06 mei 2025, 21:29
R_Bena schreef: di 06 mei 2025, 21:06 Dit is te weinig geoperationaliseerd. Kom met iets concreets, 'iets lichamelijks' zegt helemaal niets.
Vb:
https://ec.europa.eu/eurostat/web/produ ... 20241125-3
Ik ben hier al op ingegaan en heb tegenbronnen gegeven. Wat is het percentage bij mannen?
"Bij mannen" ?

Een uitdrukking die alle kanten op kan.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door R_Bena » di 06 mei 2025, 21:48

Wat moet ik hier allemaal mee, Skycenter, met alle respect. Het lijkt wel een jehova-achtige bekeringsdrift die je hebt, waarbij je folders in je klauw gedrukt krijgt. Elaboreer gewoon je standpunten, wees concreet, leg zaken uit, zodat er ergens iets op in te gaan is.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door Skycenter » di 06 mei 2025, 21:44

R_Bena schreef: di 06 mei 2025, 21:06 Dit is te weinig geoperationaliseerd. Kom met iets concreets, 'iets lichamelijks' zegt helemaal niets.
Anderen zijn ons voorgegaan. Er is een verband.
FFFFFFF
FFFFFFFF
FFFFF

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door R_Bena » di 06 mei 2025, 21:40

Skycenter schreef: di 06 mei 2025, 21:29
R_Bena schreef: di 06 mei 2025, 21:06 Dit is te weinig geoperationaliseerd. Kom met iets concreets, 'iets lichamelijks' zegt helemaal niets.
Vb:
https://ec.europa.eu/eurostat/web/produ ... 20241125-3
Ik ben hier al op ingegaan en heb tegenbronnen gegeven. Wat is het percentage bij mannen?

Los hiervan, even puur socio-cultureel gezien: ik denk niet dat het feminisme nog een lang leven beschoren is, althans niet in z'n huidige vorm. Het heeft z'n hoogtepunt bijna bereikt imo, en is momenteel eigenlijk vervallen in een hedonistisch-decadente vorm, en is allang weggedreven van z'n initiële kernidealen. Omdat er ook niet veel meer is om voor te vechten, het is nu vooral zoveel mogelijk rechten en vruchten plukken, en zo min mogelijk lasten en plichten krijgen.

Het multiculturalisme is al neergehaald, het wokisme, en de logische volgende stap is het feminisme, omdat de westerse samenlevingen steeds rechtser en conservatiever worden. Je ziet het in de VS al, waar ze abortus gaan en willen afschaffen.

Je ziet ook een shifting ontstaan tussen het stemgedrag van vrouwen en mannen. Mannen in westerse landen kiezen steeds vaker voor rechtse, extremere en conservatievere partijen, vrouwen voor gematigde partijen.

bron

Er is een nieuwe maatschappelijke breuklijn aan het ontstaan, namelijk die tussen mannen en vrouwen, die uiteindelijk ook in de politiek z'n weerslag zal hebben.

Of dat allemaal goed is? Nee, er is niks goeds, er zijn gewoon belangen die vertegenwoordigd worden, en de macht verschuift in de loop van de tijd van de ene groep naar de ander, en als je geluk hebt is de groep of partij die jouw belangen het best vertegenwoordigt aan de macht.

Welke trend goed is, wat goed of slecht is, wat er moet gebeuren of niet moet gebeuren, is allemaal niet van belang en ook geen wetenschappelijke vraag. Goed en slecht bestaan niet, is menselijke fictie.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door Skycenter » di 06 mei 2025, 21:29

R_Bena schreef: di 06 mei 2025, 21:06 Dit is te weinig geoperationaliseerd. Kom met iets concreets, 'iets lichamelijks' zegt helemaal niets.
Vb:
https://ec.europa.eu/eurostat/web/produ ... 20241125-3

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door R_Bena » di 06 mei 2025, 21:06

Feminisme is inderdaad iets institutioneel; maar het is ook iets lichamelijk.
De pil, abortus, geweld, de werkvloer, respect, erotiek, relaties, taalgebruik, enz.
Het ene wat meer als het andere te lijken.
Dit is te weinig geoperationaliseerd. Kom met iets concreets, 'iets lichamelijks' zegt helemaal niets.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door R_Bena » di 06 mei 2025, 21:01

Laat het woord wetenschap dan maar weg als je dat graag wilt. Gaat erom: Wat is waar?

- Het impliciet aangehangen denkbeeld en expliciet uitgedragen beeld dat mannen inherent slechter en kwaadaardiger zijn dan vrouwen, en meer schade kunnen berokkenen, is onwaar. Strookt niet met de statistiek, empirische gegevens en onderzoeken, en experimentele onderzoeken over de aard en het gedrag van mannen en vrouwen.

- Het geloof dat er weinig tot geen biologische verschillen zijn tussen mannen en vrouwen, en dat de positie van de vrouw voornamelijk wordt bepaald door sociaal-maatschappelijke factoren en de rol die ze toebedeeld krijgt is onwaar. Strookt niet met de empirie en talloze studies.

- Dat de sociaal-economische positie van vrouwen gemiddeld nog steeds lager is dan die van mannen. Klopt (niet voor alle domeinen), maar de reden die het feminisme daaraan geeft klopt grotendeels niet. Het is niet zozeer als gevolg van verborgen 'old boys networken' en de onderdrukking door mannen (al zal dat in sommige settings en domeinen nog steeds het geval zijn). Er zijn overal quota's waarbij vrouwen voor posities de voorkeur krijgen, in de landelijke politiek zitten nu meer vrouwen dan mannen, mannen en vrouwen hebben dezelfdelijke rechten, krijgen hetzelfde onderwijs, hebben dezelfde mogelijkheden om een bedrijf te starten, etc. De reden is simpelweg genetische verschillen, waarvan ik slechts een klein deel van de studies hier heb benoemd. It is what it is.

En zo kun je één voor één de premisses van het feminisme afgaan, en afzetten tegen de feiten, en dan zul je zien dat het grotendeels op een luchtbel gebaseerd is.

Het feminisme steunen? Absoluut niet. Iedere ideologie verandert vroeg of laat in een tirannie als ie teveel zuurstof krijgt, en heeft uiteindelijk steeds meer leugens nodig, en wordt steeds repressiever om zichzelf in stand te ouden en te groeien. De mechanismen zijn altijd hetzelfde.

Maar ik snap het allemaal, het is allemaal prima voor de positie van vrouwen, maar als je het niet erg vindt onthou ik me van steun of donaties voor iets wat mij belang niet aangaat, en focus ik me gewoon op wat klopt en niet klopt.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door Skycenter » di 06 mei 2025, 20:25

Dus wetenschap staat niet op een been.
Zou bijvoorbeeld morgen feminisme de wereld uit zijn dan zou wetenschap er anders uit gaan zien.
Feminisme is niet zo maar een statement.
Het heeft ook met het fysieke leven van de vrouw te maken.
Feminisme is inderdaad iets institutioneel; maar het is ook iets lichamelijk.
De pil, abortus, geweld, de werkvloer, respect, erotiek, relaties, taalgebruik, enz.
Het ene wat meer als het andere te ijken.

Re: Jongens i.v.m. feminisme en seksisme.

door Skycenter » di 06 mei 2025, 20:06

IDDDDDD
IDD
Vertaaltekst van de cover uit een verkoopsite. Lijkt mij vrij correct:

Dit boek betoogt dat ideologieën een evolutionaire noodzaak zijn; en daarom zullen ze nooit door de wetenschap worden vervangen. Wetenschappelijke vooruitgang begrenst echter de kennisgebieden waarop 'grote' ideologieën kunnen opereren. Er wordt aangetoond dat wetenschap zelf een ideologie is; maar wat haar onderscheidt van andere ideologieën is dat: ze een productieve relatie heeft met de buitenwereld die kennisaccumulatie mogelijk maakt. Het boek verdedigt de drie redenen voor het succes van de wetenschap: 1) de wetenschappelijke methode; 2) dat het een open systeem is dat gemakkelijk kan interageren met technologische ontwikkelingen; en 3) dat de wetenschap zich in een specifieke gunstige historische periode bevindt, waarin vele factoren hebben bijgedragen aan haar snelle vooruitgang en haar beslissende invloed op de technologie en de rest van de samenleving. Het stelt een 'ontwarringsmethodologie' voor om solide wetenschappelijke resultaten gedeeltelijk te scheiden van ideologische voorstellen in de sociale wetenschappen en past deze toe op de psychologie en de economie.

Woordverklaring van "methodologie":
https://nl.wikipedia.org/wiki/Methodolo ... e%20helpen.
Hieruit:
Methodologie is de studie van de wetenschappelijke methoden, de procedures en werkwijzen, die moeten worden gebruikt om kennis te verwerven en om de wetenschap vooruit te helpen. Elke vakdiscipline heeft eigen methoden en technieken en vaak ook een specifieke organisatie met onderzoekers, leerstoelen en vakliteratuur, waar deze specifieke methodologie wordt bestudeerd. Er zijn ook algemene methoden, technieken en principes die voor alle wetenschappen gelden, en deze beginselen worden bestudeerd in de wetenschapsfilosofie.