door R_Bena » di 06 mei 2025, 21:40
Ik ben hier al op ingegaan en heb tegenbronnen gegeven. Wat is het percentage bij mannen?
Los hiervan, even puur socio-cultureel gezien: ik denk niet dat het feminisme nog een lang leven beschoren is, althans niet in z'n huidige vorm. Het heeft z'n hoogtepunt bijna bereikt imo, en is momenteel eigenlijk vervallen in een hedonistisch-decadente vorm, en is allang weggedreven van z'n initiële kernidealen. Omdat er ook niet veel meer is om voor te vechten, het is nu vooral zoveel mogelijk rechten en vruchten plukken, en zo min mogelijk lasten en plichten krijgen.
Het multiculturalisme is al neergehaald, het wokisme, en de logische volgende stap is het feminisme, omdat de westerse samenlevingen steeds rechtser en conservatiever worden. Je ziet het in de VS al, waar ze abortus gaan en willen afschaffen.
Je ziet ook een shifting ontstaan tussen het stemgedrag van vrouwen en mannen. Mannen in westerse landen kiezen steeds vaker voor rechtse, extremere en conservatievere partijen, vrouwen voor gematigde partijen.
bron
Er is een nieuwe maatschappelijke breuklijn aan het ontstaan, namelijk die tussen mannen en vrouwen, die uiteindelijk ook in de politiek z'n weerslag zal hebben.
Of dat allemaal goed is? Nee, er is niks goeds, er zijn gewoon belangen die vertegenwoordigd worden, en de macht verschuift in de loop van de tijd van de ene groep naar de ander, en als je geluk hebt is de groep of partij die jouw belangen het best vertegenwoordigt aan de macht.
Welke trend goed is, wat goed of slecht is, wat er moet gebeuren of niet moet gebeuren, is allemaal niet van belang en ook geen wetenschappelijke vraag. Goed en slecht bestaan niet, is menselijke fictie.
[quote=Skycenter post_id=1260424 time=1746559745 user_id=82582]
[quote=R_Bena post_id=1260422 time=1746558388 user_id=84162]
Dit is te weinig geoperationaliseerd. Kom met iets concreets, 'iets lichamelijks' zegt helemaal niets.
[/quote]
Vb:
https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/w/ddn-20241125-3
[/quote]
Ik ben hier al op ingegaan en heb tegenbronnen gegeven. Wat is het percentage bij mannen?
Los hiervan, even puur socio-cultureel gezien: ik denk niet dat het feminisme nog een lang leven beschoren is, althans niet in z'n huidige vorm. Het heeft z'n hoogtepunt bijna bereikt imo, en is momenteel eigenlijk vervallen in een hedonistisch-decadente vorm, en is allang weggedreven van z'n initiële kernidealen. Omdat er ook niet veel meer is om voor te vechten, het is nu vooral zoveel mogelijk rechten en vruchten plukken, en zo min mogelijk lasten en plichten krijgen.
Het multiculturalisme is al neergehaald, het wokisme, en de logische volgende stap is het feminisme, omdat de westerse samenlevingen steeds rechtser en conservatiever worden. Je ziet het in de VS al, waar ze abortus gaan en willen afschaffen.
Je ziet ook een shifting ontstaan tussen het stemgedrag van vrouwen en mannen. Mannen in westerse landen kiezen steeds vaker voor rechtse, extremere en conservatievere partijen, vrouwen voor gematigde partijen.
[url=https://www.vox.com/politics/410419/political-divide-men-women-economics-policy]bron[/url]
Er is een nieuwe maatschappelijke breuklijn aan het ontstaan, namelijk die tussen mannen en vrouwen, die uiteindelijk ook in de politiek z'n weerslag zal hebben.
Of dat allemaal goed is? Nee, er is niks goeds, er zijn gewoon belangen die vertegenwoordigd worden, en de macht verschuift in de loop van de tijd van de ene groep naar de ander, en als je geluk hebt is de groep of partij die jouw belangen het best vertegenwoordigt aan de macht.
Welke trend goed is, wat goed of slecht is, wat er moet gebeuren of niet moet gebeuren, is allemaal niet van belang en ook geen wetenschappelijke vraag. Goed en slecht bestaan niet, is menselijke fictie.