door Cess » di 07 feb 2006, 10:30
hoeveel weet je van statistiek?
Zoals ik al zei, het is voor mij moeilijke materie. Wat statistiek betreft ben ik heel snel geneigd de bomen door het bos niet meer te zien. Mijn laatste statistiekles is inmiddels een jaar of 2 geleden, kan er ook mee te maken hebben
een beetje psychologie opleiding leert je toch werken met GLM, multivariaat, repeated measures etc??
De basic dingen heb ik idd gehad, MANOVA valt daar blijkbaar niet onder. Nu ik zelf moet bedenken wat ik moet gebruiken, zonder voorgekauwde data (variabele dit, factor zus etc), merk ik dat ik het niet zo goed snap als ik dacht. Ik raak al snel in de war door verschillende dingen die ik lees, wat voor mij niet eenduidig lijkt te zijn. Maar goed
Ik ga het gewoon proberen, lever een beknopte versie in bij mijn begeleider en merk wel wat hij ervan zegt. (Als die begeleider nou wat behulpzamer was, hoefde ik hier niet mijn heil te zoeken. Maar toen ik met het probleem aankwam was het antwoord feitelijk: dat zoek je zelf maar uit.)
Maar ik waardeer het dat je probeert het mij duidelijk te maken!
[quote]hoeveel weet je van statistiek?[/quote]
Zoals ik al zei, het is voor mij moeilijke materie. Wat statistiek betreft ben ik heel snel geneigd de bomen door het bos niet meer te zien. Mijn laatste statistiekles is inmiddels een jaar of 2 geleden, kan er ook mee te maken hebben :wink:
[quote]een beetje psychologie opleiding leert je toch werken met GLM, multivariaat, repeated measures etc??[/quote]
De basic dingen heb ik idd gehad, MANOVA valt daar blijkbaar niet onder. Nu ik zelf moet bedenken wat ik moet gebruiken, zonder voorgekauwde data (variabele dit, factor zus etc), merk ik dat ik het niet zo goed snap als ik dacht. Ik raak al snel in de war door verschillende dingen die ik lees, wat voor mij niet eenduidig lijkt te zijn. Maar goed :roll:
Ik ga het gewoon proberen, lever een beknopte versie in bij mijn begeleider en merk wel wat hij ervan zegt. (Als die begeleider nou wat behulpzamer was, hoefde ik hier niet mijn heil te zoeken. Maar toen ik met het probleem aankwam was het antwoord feitelijk: dat zoek je zelf maar uit.)
Maar ik waardeer het dat je probeert het mij duidelijk te maken!