Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Oneindig heelal / meerdere universa

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door solarplanet » wo 13 sep 2006, 13:48

In het boek: EXISTENTES LEBEN IM UNIVERSUM.wassermannzeit verlag.van het FIGU. www.figu.org heb ik enige info gelezen die mischien ook interessant zijn voor je vraag. :)

Bv

Het universum moet 7 expansie of oerknal tijden doormaken om van primitief tot volmaakt leven te evolueren.

Het materiele stoffelijk lichaam zal na een bepaalde ouderdom vd mensheid op een planeet langzaam onstoffelijk worden omdat de Geest en psyche vd mens in vibratie snelheid verhoogd is.

Er zijn net als vele galaxies in ons universum ook vele universa.

God is niet de schepping,maar een ruimtevaarder of buitenaardse astronaut die de aarde in het verre verleden bezocht.

Vraag:

Wat is nou het oudeste beroep in het universum?

eD ruetnomortkele,tnaw doG ijz sla etsree -ijzrE thcil- ne re mawk thcil [rr]

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door qrnlk » wo 30 aug 2006, 21:27

Dat is dus wat ik bedoel met mathematisch bevatten: Hoewel we nooit een 5d figuur kunnen waarnemen kunnen we ons er een abstracte voorstelling van maken en wetmatigheden hiervan afleiden. Waarschijnlijk is wiskunde dus universum onafhankelijk. Dezelfde wetmatigheden zijn overal geldig, behoudenden wellicht een passende transformatie en toepassing.

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door Ruben Kwast » wo 30 aug 2006, 16:38

gmlk schreef:We zouden het hooguit mathematisch kunnen 'bevatten'.

Ik neem tenminste aan dat wiskunde universum onafhankelijk is.
Lijkt me niet, als ik jou zou vragen om een 5d figuur te maken, zou je niet weten wat te doen.

Ik ga er wel vanuit dat er meer is dan het universum dan waar wij in leven. Ons universum zet namelijk uit, maar het moet toch ergens in uitzetten lijkt me. Zie het als een 2d cirkel die uitzet in een 3d bol.

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door qrnlk » wo 30 aug 2006, 16:31

We zouden het hooguit mathematisch kunnen 'bevatten'.

Ik neem tenminste aan dat wiskunde universum onafhankelijk is.

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door Ruben Kwast » wo 30 aug 2006, 13:12

Het zou heel goed kunnen dat ons universum een bol is in een ander universum. Dat universum is denk ik in een dimensie die ons verstand te boven gaat. Er is een leuk boekje over een 2 dimensionaal land, flatland. Er word beschreven hoe het is als er in die wereld een 3d beeld verschijnt. Ook al zou er nog universum zijn, we zullen het nooit kunnen bevatten.

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door KriKKe » wo 30 aug 2006, 12:37

jep ik heb dit boek ('Waren de goden kosmonauten?' van Von Däniken) ook gelezen , fantastisch boek . Het boek haalt wel enkele sterke argumenten aan , en volgens mij zit er wel wat waarheid in.
Von Däniken en waarheid in één zin ( gruwelt :) :) )

Ik denk in ieder geval dat er meer over meerdere universums zal ontdekt worden met de nieuwe telescoop die wordt gebouwd waar men mee zou kunnen terugzien tot dichtbij de Big Bang ...

</a]" target="_blank">http://www.cnn.com/2006/TECH/space/08/22/a...html[url="http://]://http://www.cnn.com/2006/TECH/space/...t="_blank">[/url][/url]

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door psymike » di 29 aug 2006, 03:08

ik ben het eens met die stelling. op dit moment is onze theorie gebaseerd op tastbare feiten. terwijl we weten/ontdekt hebben dat er een massa is die wij nog niet kunnen onderkennen. wie weet wat de reactie van bv licht of geluid heeft op die materie..... misschien is dat al een nieuwe dimensie.

oftewel.... we nemen aan wat we op dit moment kunnen verklaren.

morgen kan het ineens heel anders zijn...........

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door sjonnie » ma 28 aug 2006, 03:24

Is bij jullie nooit de vraag opgekomen dat die zogenaamde donkere energie die verantwoordelijk is voor de versnelde uitdijing van het heelal weleens niets anders kan zijn als de zwaartekracht van ons omringende universa?
Als omringende universa zoiets als een zwaartekracht zouden kunnen uitoefenen, is het dan nog wel een ander universum? Of behoort het dan niet tot hetzelfde universum?
Ik beperk met tot de definite van ons huidige universem en als je die hanteert kunnen er nog andere universa zijn,maar je hebt gelijk dat de huidige definitie van het universum niet klopt dan.

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door qrnlk » zo 27 aug 2006, 20:14

Dat zou ook kunnen verklaren waarom zwaartekracht relatief zo zwak is: een deel van de kracht 'lekt' weg tangent op dit universum naar andere universa.

(Natuurlijk is dit allemaal speculatie, etc.)

Wellicht het overwegen waard: Hoewel wij niet in staat zijn om die andere universa te zien, wil dat niet zeggen dat wij niet te zien zijn vanaf daar?

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door krollie » zo 27 aug 2006, 18:50

Is bij jullie nooit de vraag opgekomen dat die zogenaamde donkere energie die verantwoordelijk is voor de versnelde uitdijing van het heelal weleens niets anders kan zijn als de zwaartekracht van ons omringende universa?
Als omringende universa zoiets als een zwaartekracht zouden kunnen uitoefenen, is het dan nog wel een ander universum? Of behoort het dan niet tot hetzelfde universum?

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door sjonnie » zo 27 aug 2006, 14:01

Is bij jullie nooit de vraag opgekomen dat die zogenaamde donkere energie die verantwoordelijk is voor de versnelde uitdijing van het heelal weleens niets anders kan zijn als de zwaartekracht van ons omringende universa?

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door heusdens » za 26 aug 2006, 23:49

tjah schreef:Even een rare theorie

Laten we zeggen er bestaan meerdere universums, elk universum bevind zich in minimaal 4 dimensies ( ruimte en tijd )......we kunnen de andere universums niet zien, voelen of met wat voor soort apparatuur waarnemen omdat ze in andere ruimte en tijd dimensies bevinden

het leuke hieraan is dat ik het onmogelijk kan bewijzen en jullie onmogelijk kunnen zeggen dat ik het fout heb omdat ook het tegendeel niet bewezen kan worden 8)   [rr]
En DUS is het klinklare nonsense, omdat er geen enkele reden kan zijn om het aan te nemen.

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door Kjell » za 01 jul 2006, 15:01

Kjell schreef:die net zoals zn oneindigheid een energetische beweging maakt
Vaag taalgebruik is niet goed. Wat bedoel je hiermee? Hoe kan 'zn oneindigheid' iets doen? En wat is een energetische beweging?

Hoe relateer je dit precies aan andere universa?
goede vraag het is nogal vaag beschreven.

om zero-point energie te verklaren heb je een boel factoren nodig.

de oneindigheid in uitgespreide materie maakt een kracht mogelijk die niet onderhevig is aan frictie gevoed en versterkt door zn eigen oneindigheid, ook mede gevoed door nutrino zoals Huflind hierboven zegt: Misschien 'crashen' we wel voortdurend met andere planeten, zonnestelsels, of andere universa die t.o.v. van ons dergelijk hoge snelheden hebben dat ze dwars door ons heen gaan zonder dat we het merken. Beetje het neutrino idee.

ditzelfde nutrino proces vinden we terug in het maken van waterstof waar deeltjes zich op eenzelfde plaats kunnen bevinden door hun hoge snelheid, op zijn beurt weer gegenereerd door hoge frecuentie stroom, waardoor het water zn kracht aflaat in de vorm van waterstof.

het is moeilijk om heel het proces te bekijken dus nog moeilijker om het te beschrijven, maar ik zal proberen.

de relatie die ik maak tussen universa en 0point energie, is vrij duidelijk, de verschillende universa stages worden gevoed door de grotere stages, net zoals de inelkaar passende buizen in de machine, deze kunnen elkaar niet wegdrukken aangezien ze in elkaar zitten en 1 geheel vormen dus het beetje energie die de buizen afgeven veroorzaakt een proces een drukkende of trekkende kracht in het medium water, aangezien water niet samendrukbaar is krijg je een opbouw van kracht in het water die groot genoeg is om het te splijten.

de kracht van waterstof komt uit het water zelf en het design van het toestel + een beetje electriciteit.

nog altijd vaag he wel hou gewoon deze proefjes en projecten in de gaten, volgns mij hebben ze HET gevonden.

nog een heel belangrijk gegeven.

de energie die waterstof uit water maakt is de hoogte van frequentie niet het wattage vandaar het lage stroomverbruik.

dus de interferentie van de frecuentie doet het water splijten.

Deze V8 loopt op een autobatterij en water.

http://video.google.com/videoplay?docid=59...955237392650390

er worden hummers ontwikkeld voor het americaanse leger die op brandstof of als beschikbaar water kunnen rijden.

je kan zeggen allemaal filmpjes, je kan niet verwachten dat je bewijs krijgt bij je voor de deur, voor je het zelf doet.

bij veel proefjesz door amatuers zie je dat het water pulseert, dit is te wijten aan een slechte watertoevoer tussen de buizen.

http://www.vrijeenergiemachine.nl/componen...pper/Itemid,36/

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door wHiTeHaT » za 01 jul 2006, 14:41

ik heb het filmpje bekeken hij duurt wat meer dan anderhalf-uur maar mijn verbinding hield er na 1 uur mee op om het verder af te spelen.

Maar ik heb er toch iets over te vertellen , en wat ik wil zeggen is ... OPEN UW OGEN , vooral de skepcis (of hoe je dat ook typt , en ja er zal wel weer iemand rond lopen die denkt .... ach man whitehat ... leer je eerst eens fatsoenlijk nederlands voor je wat progandeerd ... zal ook wel weer fout getypt zijn... maar ach who cares).

Ik heb in dit filmpje al TIG ... voor mij bewijzen ... gezien dat het grotendeels gaande forums/topics geheel schoonveegt omdat de antwoorden op de meeste vragen in dit filmpje beantwoord worden.

Zoals de wetenschapper moeite heeft met het aanvaarden van "iets" zonder hiervoor een waterdicht bewijs te kunnen weerleggen.

Zo heb ik moeite om u intelaten zien dat er helemaal niks te bewijzen valt.

Het is helemaal niet nodig.

Het aan het verstand brengen waarom zulke technologieën nog niet veelvoudig toegepast/gebruikt worden ... al dan niet om TV te kunnen kijken , uw was te kunnen wassen , het u brengen van A naar B..... Dat is des te moeilijker,Toch weten wij allemaal dat DATGENE de belangrijkste lessen zijn en wij .. of je het geloofd of niet , aan onze kinderen meegeven.

Wij leren ze niet te stelen,liegen,moorden

Wij leren ze zuinig te zijn op wat ze hebben in matrieel en lichaamelijk

Wij leren ze met elkaar om te gaan en OOK her recht te hebben op de keuze als zij zich al dan niet met "dingen" inlaten die niet goed voor hun zijn .... maar zelfs DAT is relatief , want je zult eerst moeten vallen om weer op te kunne staan bwz van spreken dan he ... niet flauw doen en zeggen.... ja maar ik hoef toch niet te vallen.. ik kan toch ook zelf gaan ZITTEN ..... laat uw hersenen dan eens OPSTAAN ... en laat dit bericht de hand zijn die u optrekt , voor wie zijn/haar pad het KRUIST.....

Ja ja .... zo gaat dat... of je het nu wilt of niet ... da's pas wetenschap :wink:

Re: Oneindig heelal / meerdere universa

door Marco van Woerden » za 01 jul 2006, 08:41

die net zoals zn oneindigheid een energetische beweging maakt
Vaag taalgebruik is niet goed. Wat bedoel je hiermee? Hoe kan 'zn oneindigheid' iets doen? En wat is een energetische beweging?

Hoe relateer je dit precies aan andere universa?