door Sybke » ma 20 nov 2006, 21:57
Ik geloof wel in het geladen zwarte gat, maar ik bedenk me een paar dingen als ik er over denk.
Stel dat je één proton toevoegt aan een neutraal zwart gat, dan zal het lijken vanaf de buitenwereld dat het proton op de waarnemingshorizon stil komt te staan. Het elektrische veld van het proton zal dus nog steeds buiten het gat waarneembaar zijn. Maar het zal nooit zo gaan lijken alsof het proton zich in het midden van het zwarte gat bevindt. De elektrische veldsterkte zal het sterkts zijn aan de kant waar het proton in het gat viel. Dit in tegenstelling tot de lading die bij de schepping van het zwarte gat al achter de horizon zat (bijvoorbeeld als ster met een positieve lading ineenstort). Het elektrische veld daarvan zal wel homogeen verdeelt zijn rond het gat.
Heb ik het mis of klopt dit?
Ik geloof wel in het geladen zwarte gat, maar ik bedenk me een paar dingen als ik er over denk.
Stel dat je één proton toevoegt aan een neutraal zwart gat, dan zal het lijken vanaf de buitenwereld dat het proton op de waarnemingshorizon stil komt te staan. Het elektrische veld van het proton zal dus nog steeds buiten het gat waarneembaar zijn. Maar het zal nooit zo gaan lijken alsof het proton zich in het midden van het zwarte gat bevindt. De elektrische veldsterkte zal het sterkts zijn aan de kant waar het proton in het gat viel. Dit in tegenstelling tot de lading die bij de schepping van het zwarte gat al achter de horizon zat (bijvoorbeeld als ster met een positieve lading ineenstort). Het elektrische veld daarvan zal wel homogeen verdeelt zijn rond het gat.
Heb ik het mis of klopt dit?