door Kiwiwoman » ma 05 mei 2008, 07:15
we zijn immers een naakte aap die zijn denk-hersenen moest gaan gebruiken
Ik denk dat dit een deel van het antwoord is. Overigens schreef ik al eerder, dat de aard van een mens het getal 5 is in mystiek opzicht, maar ik heb begrepen, dat men niet die kant op wil, hoewel deze opmerking niet off-topic is. Maar men wil concreet blijven.
OK
Nog een deel van de aard van de mens, die zich onderscheidt van andere levende wezens is zijn nieuwsgierigheid. Er zullen best wat dieren zijn, die ook nieuwsgierig zijn, hoewel ik er geen kan noemen. Chimpansees misschien?
Nieuwsgierigheid heeft ervoor gezorgd, dat we nu zijn waar we zijn.
Al het andere komt daaruit voort, denk ik.
[quote]we zijn immers een naakte aap die zijn denk-hersenen moest gaan gebruiken[/quote]Ik denk dat dit een deel van het antwoord is. Overigens schreef ik al eerder, dat de aard van een mens het getal 5 is in mystiek opzicht, maar ik heb begrepen, dat men niet die kant op wil, hoewel deze opmerking niet off-topic is. Maar men wil concreet blijven.
OK
Nog een deel van de aard van de mens, die zich onderscheidt van andere levende wezens is zijn nieuwsgierigheid. Er zullen best wat dieren zijn, die ook nieuwsgierig zijn, hoewel ik er geen kan noemen. Chimpansees misschien?
Nieuwsgierigheid heeft ervoor gezorgd, dat we nu zijn waar we zijn.
Al het andere komt daaruit voort, denk ik.