Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Biertje

Re: Biertje

door aardbewoner » zo 03 dec 2006, 21:45

nr1 la chouffe en de donker mc chouffe cq een kaboutertje hmmmmm

nr2 palm

nr3 het y

nr4 grimbergen tripel

van de pilsen

alfa

grolsch

sas

Re: Biertje

door GJ_ » zo 03 dec 2006, 21:19

Is het recept veranderd dan?


Nogal ja. Brand was het laatste grote biermerk dat zn pils niet pasteuriseerde. Als je in een brouwerij een fles "steelt" tussen de vuller en de pasteur merk je hoeveel smaak er verloren gaat in de pasteur.

Heineken vondt dat dit niet pasteuriseren niet binnen hun beleid paste en liet het voortaan pasteuriseren. Nu smaakt het net zo vlak als alle andere pilsjes. Het personeel van Brand was hier niet gelukkig mee.

Re: Biertje

door Ger » zo 03 dec 2006, 21:10

Is het recept veranderd dan?

Re: Biertje

door GJ_ » zo 03 dec 2006, 18:14

same here, maar dan Brand....Frips pilsje. Het was weer in de aanbieding bij de Edah, 2 kratten voor de prijs van 1 :) Afbeelding
Brand was helemaal super tot Heineken het om zeep hielp. Helaas zal dat met Murphys Stout ook wel gaan gebeuren.

Re: Biertje

door Mattia » zo 03 dec 2006, 00:17

Mijn favoriete bier is en blijft Orval (Belgische trappist)...

Re: Biertje

door Lala » zo 03 dec 2006, 00:15

same here, maar dan Brand....Frips pilsje. Het was weer in de aanbieding bij de Edah, 2 kratten voor de prijs van 1 :) Afbeelding

Re: Biertje

door Marconius » za 02 dec 2006, 22:22

Ik zit hier met mijn laptopje met een flesje palm op de tafel, smaakt me goed. (vergeef dus even mijn gebrabbel)

Re: Biertje

door suus » vr 01 dec 2006, 17:45

nou doe mij ook maar een jupiler of een maes,,,, ook heel lekker

Re: Biertje

door Antoon » vr 01 dec 2006, 12:50

ik vind nog altijd jupiler het lekkerst

Re: Biertje

door GJ_ » vr 01 dec 2006, 09:24

Guiness is lekker als je er eentje van drinkt. Ik noem het maaltijd bier. Ook hangt de kwaliteit behoorlijk af van waar je het drinkt.
Is mij nooit opgevallen maar kan best. Ik heb gewerkt bij een Guinness brouwerij in China (Putian) maar daar maakten ze alleen nog maar Guinness Lite omdat de gemiddelde chinees toch meer voor zoet bier gaat. In Chinees bier zit dus ook rijst = druivesuiker
Doe mij maar Murphys
Ik kende enkel Red. Laatst op schiphol geconfronteerd met Murphys (ierse pub op schiphol = aanrader) en was voorzichtig blij verrast(een Guinness drinker is niet zomaar "om" natuurlijk)

Re: Biertje

door ZonnTroLL » do 30 nov 2006, 22:22

ik ben een van de weinige jongeren die eigenlijk geen alcohol drinkt (in mijn omgeving dan) en wordt dan ook voor gek verklaart, nja het smaakt wel aardig maar het trekt mij gewoon niet, ze willen allemaal dat ik "gewoon" maar meedrink, zeg ben geen meeloper. Lipton Icetea vind ik vele malen lekkerder, maar dan wel met bubbels :)


Ik ben ook één van die jongeren die geen alcohol drinkt. Ook ik word soms als "gek" verklaart of ze denken direct dat ik "straight edge" ben ofzo.. De groep mag nog zoveel druk op mij uitoefenen, ik drink het niet... Ik ben ook gewoon geen meeloper. Ik drink het gewoon niet uit principe (vroeger waren mijn ouders (vooral papa) veel zat ---> veel ruzie---> ik kreeg afkeer voor alcohol) én omdat ik het onsmakelijk vind wat mijn afkeer des te erger maakt "hoe kun je nu zoiets drinken?". "Bier drink je met verstand" vind ik dan ook een goeie leuze. Vervang jouw Icetea door Cola en je weet wat ik het meeste drink.

Re: Biertje

door Phaesimbrotos » wo 29 nov 2006, 22:29

Ben minderjarig en drink sowieso niet veel bier. Ik houd meer van wijn. Droge wijnen. <3

Re: Biertje

door DePurpereWolf » do 23 nov 2006, 17:03

Guiness is lekker als je er eentje van drinkt. Ik noem het maaltijd bier. Ook hangt de kwaliteit behoorlijk af van waar je het drinkt. Doe mij maar Murphys

Re: Biertje

door Ger » do 23 nov 2006, 16:52

Waar alcohol zit zit geen smaak.
Ben ik niet met je eens. Alcohol geeft een drank scherpte, en dat maakt zeker wel onderdeel uit van de smaak.

Re: Biertje

door GJ_ » do 23 nov 2006, 10:44

Er is natuurlijk maar één echt bier voor grote mensen: GUINNESS.

Ander bier komt er hier niet in, en al helemaal geen pils.
Zou kunnen, het is mijn eigen smaakbeleving natuurlijk. Maar procentueel gezien heb ik iig gelijk :)
Waar alcohol zit zit geen smaak. Voor de belgische markt is er speciaal Guinness met 8% ipv 4% alcohol. NIET te drinken, tenzij je bier drinkt om zo snel mogelijk dronken te worden.