Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: moppen

Re: moppen

door Squawk » wo 23 sep 2009, 19:34

Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: 'Ik zie het al, uit de kom!'

'Vorige week ben ik naar een film geweest en die duurde vijf uur'

'Welke film was dat dan?'

'Harry Stotter'

Re: moppen

door dirkwb » wo 23 sep 2009, 18:31

Marco borsato's nieuwste single komt binnenkort uit, de titel: "vandaag sta ik rood".

Hé techniekstudenten, even onder ons, we kunnen het toch ook in vijf jaar?

Re: moppen

door wijsneus » do 30 apr 2009, 11:16

Loopt een neger over straat zijn ene hand met zijn vingers klakkend.

Passerd hem een andere die met zijn twee handen met de vingers klakt.

Zegt de 1e:,,wat doe jij man?!''

Antwoord de 2e,,Hee This Is Stereo,man!!"".

Vertel ik een gids op een survivaltocht door Zimbabwe dat ik voor mijn hond regelmatig een blik hondenvoer koop.

Vraagt ie:,,Wat is een blik?''.

Zouden Chinezen ook Chinees eten?

Zouden kippen ook kip eten?

Zouden Engelsen ook engel eten?

Zouden slimmerikken ook slimmer eten?

;) Nog meer ?Ik zie het wel verschijnen.

Re: moppen

door wijsneus » di 28 apr 2009, 08:26

Ik wist zo gauw niet waar ik dit kon plaatsen,maar het is eigenlijk het relaas van een bekende van mij die in de thuiszorg werkt in nog uit het goede hout is gesneden.

Ik wilde het ook niet bij ,,Thuiszorg'' te plaatsen. ;)

De zwijgplicht gebied dat er geen namen genoemd mogen worden,maar,het verhaal mag wel.

Ik hoop niet dat deze(wat wrange)post dit leuke topic onnodig schaadt.

Re: moppen

door Mrtn » di 28 apr 2009, 00:28

Dit gebeurt helaas dagelijks. Zorg in Nederland is slachtoffer van te veel hippe managers die slechts zaken standaardiseren (terwijl het mensenwerk en maatwerk zou moeten zijn) en problemen simpelweg hernoemen zodat ze minder heftig klinken (in plaats van aanpakken en oplossen).

De jeugdzorg is wat dat betreft niet beter dan de zorg voor ouderen.

Re: moppen

door ypsilon » ma 27 apr 2009, 22:46

Dit is geen mop. En als het er wel een is, kan ik i.i.g. bevestigen dat het wel erg dicht tegen de waarheid zit.

Re: moppen

door wijsneus » ma 27 apr 2009, 20:49

Een wrange,dat wel.

Uit een dagboek van een bejaardenthuisverzorgster.

Driing…driing…driing….klik …

1 Met de zorgindicatiespecialisten u spreekt met Julie Nisweet kan ik u helpen?

2 Goedemorgen met Jannie Dankbaar van de regiozorg ik heb een vraag omtrent de indicatie van Mijnheer Alkema woonachtig te leeuwarden.

1 Moment ik zoek even de gegevens erbij….wat was de naam ook alweer?

2 Mijnheer Alkema woonachtig te leeuwarden.

1 En de geboortedatum?

2 13 februari negentientweeéntwintig.

1 Eeehmmm…jaa hier heb ik hem,wat wil je weten?

2 Ik moet om 7 uur bij hem zijn om hem te wekken en te helpen met de algemene dagelijkse handelingen.

Dus na binnenkomst in zijn woning eerst de gordijnen opendoen het ondergoed, bovenkleding, kousen, zeep, washandje en handdoek pakken en klaarleggen en hem dan wekken.

Terwijl mijnheer zijn tijd nodig heeft om wakker te worden zijn ontbijt voorbereiden 2 boterhammen een met vleeswaar en 1 met jam in blokjes snijden zodat het zoveel mogelijk door hemzelf kan worden genuttigd.

Dan begeleid ik hem naar de badruimte waar hij de wasbeurt zal krijgen ,waarna ik hem help de steunkousen aan te trekken omdat mijnheer vocht in de benen heeft.

Waarna ik verder helpen moet met aankleden.

Daarna helpen met aankleden en hem begeleiden naar zijn stoel.

Dan zijn bloedsuiker opnemen en de voorgeschreven eenheden insuline bij hem helpen inspuiten.

Daarna en hem helpen met het eten waarna de televisie aankan en hij zijn dag kan beginnen….

1 Okeeee duidelijk maar wat is nu jouw vraag?

2 Hoe kan ik dit in de door jullie geíndiceerde tijd van 15 minuten doen?

1 Nou,dat is toch duidelijk lijkt mij want volgens mijn gegevens zal zijn vrouw kan hem overal bij helpen.

2 Van wanneer zijn de gegevens waar u het over heeft?

1 Eeehmmm…jaa hier heb ik het…dat is nu twee jaar geleden.

2 Maar goed dat ik even bel dus.

1 Wat is daar zo goed aan?

2 De gegevens zijn begin dit jaar dus niet gecontroleerd op actualiteit.

1 Nou zeg! bij die oude mensen veranderd er niet zo gauw iets dus zolang wij niks horen gaan wij er vanuit dat hat niet hoeft.

2 Ik wil graag dat mijnheer meer geíndiceerde tijd krijgt en wel zo spoedig mogelijk want wij kunnen dit al een maand of 4 niet meer aan.

1 Dan wil ik wel graag de reden weten want wat hier staat is duidelijk over de indicatie.

2 Gewijzigde gezinssituatie.

1 Hahaha dat lijkt mij sterk is er soms weer een kind in komen wonen?.

2 Nee Mevrouw Alkema-van der tuinen is nu enkele maanden niet meer bij hem.

1 Oh, naar een verzorgingstehuis?

2 Nee daar zouden ze samen heen als het zover moest komen.

1 Wees even duidelijk,want ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.

2 Mevrouw Alkema-van der tuinen is nu enkele maanden geleden overleden en dat is door ons destijds gemeld…

1 Dan zorg ik binnenkort voor een nieuwe indicatie,verder nog vragen?

2 Nee dat was alles bedankt voor uw begrip,goedemorgen…klik.

Re: moppen

door el simono » di 27 jan 2009, 18:46

HAHA 8-)

fantastisch, die had ik nog nooit gelezen ! ;)

Re: moppen

door Bean » di 27 jan 2009, 15:25

Wellicht al bekend voor sommige:

Dear Technical Support,

18 months ago, I upgraded to Girlfriend 1.0 from DrinkingMates 4.2, which I had used for years without any trouble.

However, there are apparently conflicts between these two products and the only solution was to try and run Girlfriend 1.0 with the sound turned off.

To make matters worse, Girlfriend 1.0 is incompatible with several other applications, such as LadsNightOut 3.1, Football 4.5, and Playboy 6.9. Successive versions of GirlFriend proved no better.

I tried a shareware program, Slapper 2.1, but it had many bugs and left a virus in my system, forcing me to shut down completely for several weeks.

Eventually, I tried to run GirlFriend 1.2 and Girlfriend 1.0 at the same time, only to discover that when these two systems detected each other they caused severe damage to my hardware.

I eventually upgraded to Fiancée 1.0, only to discover that this product soon had to be upgraded further to Wife 1.0. While Wife 1.0 tends to use up all my available resources, it does come bundled with FreeSexPlus and Cleanhouse2005.

Shortly after this upgrade, however, I found that Wife 1.0 could be very unstable and costly to run. Any mistakes I made were automatically stored in Wife 1.0’s memory and could not be deleted

They then resurfaced months later when I had forgotten about them. Wife 1.0 also has an automatic Diary, Explorer and E-mail filter, and can, without warning, launch TurboStrop and Multi-Whinge.

These latter products have no Help files, and I have to try to guess what the problem is.

Additional problems are that Wife 1.0 needs updating regularly, requiring ShoeShop Browser for new attachments and Hairstyle Express which needs to be reinstalled every other week. Also, when Wife 1.0 attaches itself to my Saab 93 Convertible hard drive, it often crashes.

Wife 1.0 also comes with an irritating pop-up called MotherInLaw, which can’t be turned off.

Recently I’ve been tempted to install Mistress 2003, but there could be problems. A friend of mine has alerted me to the fact that if Wife 1.0 detects Mistress 2003, it tends to delete all of your Money before uninstalling itself.

Help requested please!

Re: moppen

door Morzon » di 27 jan 2009, 12:17

When the math professor's wife returns home from work, she finds an envelope on the living room table. She opens it and finds a letter from her husband:

My dearest wife,

We have been married for nearly thirty years, and I still love you as much as on the day I proposed. You must realize, however, that you are now 54 years old and no longer able to satisfy certain needs I still have. I very much hope that you are not hurt to learn that, while you're reading this, I'm in a hotel room with an 18-year-old freshman girl from my calculus class. I'll be home before midnight.

Your husband, who will never stop loving you.


When the professor returns from the hotel shortly before midnight, he also finds an envelope in the living room. He opens it and reads:

My beloved husband,

You may recall that you, too, are 54 years old and no longer able to satisfy certain needs I still have. I thus hope that you are not hurt to learn that, while you're reading this, I am in a hotel room with the 18-year-old pool boy.

Your loving wife.

P.S. As a mathematician, you are certainly aware of the fact that 18 goes into 54 many more times than 54 goes into 18. Therefore, don't stay up and wait for me.

Re: moppen

door rogerakkerman » ma 26 jan 2009, 22:42

loopt een pedofiel en een klein meisje door een eng bos

zegt het meisje: "oooh wat is het hier griezelig"

waarop de pedo antwoord: "ja en ik moet zo nog alleen terug lopen"

Re: moppen

door Schwartz » ma 19 jan 2009, 23:46

Even een quantum-mechanische kolder:

<MOP|CLOU> <CLOU|MOP> = <CLOU|MOP>* <CLOU|MOP> de kans dat de CLOU volgt op de MOP

Re: moppen

door king nero » zo 11 jan 2009, 12:50

Een bioloog, een wiskundige en een fysicus zitten langs de straat op een bankje, naar een huis te kijken.

Zien ze op een bepaald moment twee mensen binnengaan. Even later komen ze met hun drieën weer naar buiten.

Zegt de bioloog: dat is nu het wonder van de vermenigvuldiging

zegt de wiskundige: nu zitter er nog -1 mensen binnen

zeft de fysicus: we moeten een telfout hebben gemaakt!

Re: moppen

door andries » do 08 jan 2009, 22:37

Beetje jammer dat dit topic al bijna dood is! :P

Van een vriend gehoord (Niet gecheckt of ik hem niet toevallig hier heb gelezen :P ):

Een boer heeft een medewerker: pietje.

De boer besluit op een dag een open dag te houden, en pietje vertelt hem dat hij dat wel even wil regelen, want hij kent veel mensen. De boer stemt toe.

De open dag blijkt een groot succes, en het blijkt dat alle mensen pietje wel kennen. De boer vraagt zich af hoe pietje aan zoveel vrienden komt en vraagt het hem even. Pietje antwoord: 'Jaja, iedereen kent pietje'

Een paar dagen later Gaat de boer met pietje naar een dorp in de buurt voor wat inkopen. Hier op straat komt van alle kanten: 'hoi pietje', 'hallo pietje', 'dag pietje', 'hé pietje' enzovoorts. De boer vraagt zich nu toch wel af wat dit nu eigenlijk is, en vraagt pietje nog een keer hoe het komt dat zoveel mensen hem kennen. Weer het antwoord: 'jaja, iedereen kent pietje.'

Weer wat dagen later gaat de boer naar Amsterdam voor een boerenconferentie, en hij neemt pietje weer mee. Ook hier wordt pietje weer van alle kanten begroet. De boer brand nu toch wel heel erg van nieuwschierigheid, en vraagt pietje nóg maar een keer waarom iedereen hem lijkt te kennen. Weer hetzelfde antwoord 'jaja, iedereen kent pietje'. Nu wordt de boer een beetje pissig, en zegt tegen pietje 'Dat zeg je nu de hele tijd, en ik geloof er geen reet van.' 'toch is het zo' luidt het antwoord. Na even bekvechten sluiten ze een weddenschap om 100 euro dat NIET iedereen pietje kent, en de boer zegt: 'Ik geloof pas dat iedereen jou kent, als je met de paus op het balkon staat te zwaaien!'

Dezelfde middag nog gaan ze naar rome, want pietje wil zijn gelijk halen, en de boer ook. In de trein is het natuurlijk weer precies hetzelfde als in het dorp en in de stad, en pietje mag zelfs gratis meerijden van de conducteur die hem graag mag.

Eenmaal bij het vaticaan aangekomen stapt pietje af op de garde die er staat, maakt een gezellig praatje, en ja hoor, de garde laat hem door. De boer kan zijn ogen niet geloven, en gaat, pietje nog steeds niet gelovend, naar het grote plein. En ja hoor, even later komt de paus naar buiten en twee tellen later komt pietje ook op het balkon. Gezellig staan ze daar te zwaaien. De boer ziet iedereen terugzwaaien, en hoort om zich heen dingen als 'he, dat is pietje' en 'Goh, is pietje hier ook'. Maar toch, er staat een chinees met een fototoestel naast hem, nogal niet-begrijpend voor zich uitstaren. De boer denkt: 'hé! heb ik dan toch gelijk?' En hij vraagt de chinees: 'Ken je die wel?' ( terwijl hij naar het balkon wijst ) 'Jawel' Antwoord de chinees, 'Maar wie is die oudere meneer?'

Beetje lang. Hopelijk kunnen jullie er net zo om lachen als ik destijds. :D

Re: moppen

door wijsneus » zo 21 dec 2008, 17:29

Een Israelisch,turks en een duits echtpaar komen praktisch tegelijk bij het ziekenhuis aan.

De dames hebben al behoorlijk weeén en bevallen praktisch tegelijk van een gezonde jongen.

Maar...door de drukte die dit met zich meebracht worden de babytjes niet goed bij de ouders gehouden en een zuster verteld dit aan de nieuwbakken ouders.

Ik kijk wel even zegt de Israelische vader en gaat de kamer binnen waar de kindjes verzorgd worden.

Na een minuut of vijf komt hij eruit en zegt:,,Ik weet het écht niet,hoor".

Dus rijst de Turkse vader op uit zijn stoel en hij zegt:,,Ik kijk wel even,hij gaat de kamer in.

Na een minuut of vijf komt hij eruit en zegt:,,Ik weet het écht niet,hoor".

Nu wil de Duitse vader haring of kuit hebben;hij verrijst en gaat de kamer binnen.

Na een minuut of vijf komt hij eruit en zegt:,,Ik weet het".

,,Nou,Hoe krijg jij dat voor elkaar?'

,,Eenvoudig" zegt de man tegen de aanwezigen,,Ik kom in de kamer en zeg,haai liter...

Mijn zoon gaat direkt in de houding de Israeliér poept in bed en de Turkse jongen begint meteen met alles op te ruimen.