Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door Krekel » vr 08 dec 2006, 01:58

DePurpereWolf schreef:Deze vindt ik goede boeken:

[boek]9029072520[/boek]

[boek]9076268657[/boek]

En nog tig meer waar ik de titel niet van heb onthouden.
Beide zijn zeer goed inderdaad, al vond ik ze wel een beetje op elkaar lijken.

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door Krekel » vr 08 dec 2006, 01:54

- Schuld en boete van Dostojevski (moeilijke start maar zeer meeslepend intrigerend verhaal)
De start lijkt mij nou juist het makkelijkste van dit boek, het eerste deel (van de zes) is immers waar de overige vijf delen om draaien.

Interessant boek ook, in filosofisch opzicht, Nietzsche heeft uit dit boek immers zijn Übermensch-theorie gehaald.

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door Krekel » vr 08 dec 2006, 01:42

Einsjtein schreef:de wereld van sofie!! zo'n cool boek over filosofie.. ik houdt van filosofie!!

iemand nog aanraders voor iemand van 14??
Inmiddels 16, neem ik aan? Ik zou je ten zeerste On The Road, van Jack Kerouac willen aanraden.

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door Krekel » vr 08 dec 2006, 01:38

Ik heb net bezeten van mij van Nicky french gelezen en vond hem echt zalig! ga zeker andere boeken van hen lezen
Het is niet 'Nicky French', maar 'Nicci French'. Bovendien is het geen 'hij', maar is het een echtpaar, te weten: Nicci Gerrard (het vrouwtje) en Sean French (het mannetje).

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door Krekel » vr 08 dec 2006, 01:34

Ik heb heel veel favoriete boeken. Echter, mijn favorietste boek is toch wel 'Honderd Jaar Eenzaamheid' (Cien años de soledad), van Gabriel Garcia Marquez. Al werden al een paar andere favorieten van me ook al genoemd in dit topic, zoals Max Havelaar (Batavus Droogstoppel is overigens, naar mijn mening, het beste personage ooit!) en, zoals iemand hier al opmerkte: alles van Kafka. Ik vergeet nu welhaast Aantekeningen uit het Ondergrondse, van Fjodor Dostojevski. Die is wellicht nog favorietster dan Cien años de soledad, zo ontzettend geniaal is 'ie.

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door WendyTje » do 07 dec 2006, 20:20

Ja Artemis Fowl is ook ontzettend leuk!! ik heb er 3 boeken van gelezen, maar er zijn er ondertussen meer geloof ik?

ook een absolute aanrader is "Genius"van Michael Cordy het gaat over genetische manipulatie van mensen, en of jezus een "helend gen" had. t is heel spannend, maar zet je ook wel aan het denken over of je alles wat je met de wetenschap kan doen, wel zou moeten doen. Ikzelf zit wel in "dat veld" en vond het een geweldig boek, maar ook mn moeder (leek op dat gebied) vond m prachtig
Ontdekking van de Hemel van Harry Mulisch. Werkelijk een briljant en prachtig boek!
misschien moet ik die dan herlezen, ik heb m in 1 havo voor school gelezen en vond er niet zo veel aan geloof ik.. maar dat soort dingen "moeten" binnen zoveel tijd is ook minder, dan nog analyseren. op de een of andere manier las dat niet zo leuk

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door PdeJongh » do 07 dec 2006, 19:41

Mijn favorietie boek is 'Donald Duck Winterboek' :)

Ik weet het, komt kinderachtig over... Maar gewone boeken vind ik, door de lappen tekst, zoooo saai. Donald Duck is gewoon veel leuker :)

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door Anamortana » do 07 dec 2006, 19:25

Mijn favoriete boek deze week is Artemis Fowl and The Lost Colony.

Andere geweldige boeken zijn de andere (5) Artemis Fowl boeken, Einstein:Mijn Theorie, van quantum mechanica tot quarks, de onbekende Jezus, the picture of Dorian Gray, shadownmancer, black holes, ruimte vensters en space ships, the Lord of the Flies en nog veel meer, teveel om op te noemen :wink:

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door lucifer » di 05 dec 2006, 12:50

Hmm het meest indrukwekkende boek van het laatste half jaar is denk ik: Nacht, van Elie Wiesel. Het gaat zijn ervaringen in auschwitz.

Het is niet dik maar toen ik het uit had dacht ik wow......

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door Marconius » di 05 dec 2006, 11:44

Zelfde als de TS: Ontdekking van de Hemel van Harry Mulisch. Werkelijk een briljant en prachtig boek!

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door Hans Erren » di 05 dec 2006, 11:42

nooit meer slapen

WF Hermans

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door EelcoStorm » di 05 dec 2006, 09:06

De reeks autobiografische boeken van Konstantin Paustovskij staan bij mij met stip op één.

Verder boeken als:

De slinger van Foucault, Umberto Eco

Hondehart, Michail Boelgakov

Het Bureau, J.J. Voskuil

Karakter, Bordewijk

In de ban van de Ring, J.R.R. Tolkien

Overpeinzingen, Marcus Aurelius

etc. etc.

Eelco

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door Franske » vr 01 dec 2006, 09:39

Tolkien: Lord of the Rings, aantal keren gelezen in zowel het Engels als Nederlands

Blijft een fantastisch mooi verhaal. Alles wat ie nog meer geschreven heeft.

Douglas Adams: De man is echt brilliant, maar met name: Dirk Gently's Holistic Detective Agency, echt een geweldig boek een absolute aanrader. Als je dan toch bezig bent, download het script dat Douglas Adams voor Dr. Who geschreven heeft; Shada, en zoek de 10 verschillen.

En zijn onvergetelijke The Hitchhikers Guide to the Galaxy (need I say more?).

Arthur Conan Doyle: Sherlock Holmes

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door qrnlk » vr 01 dec 2006, 01:25

oa:

- Life and how to survive it (John Cleese & Robin Skynner)

- The Pragmatic Programmer (Hunt & Thomas)

- Gödel, Escher, Bach (Douglas R. Hofstadter)

- Structure And Interpretation of Computer Programs (Hal Abelson, Jerry Sussman and Julie Sussman)

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

door timwaagh » do 30 nov 2006, 21:56

Leven na de mens (informatief), toen ik twaalf was, maar heeft mijn kijk op de wereld compleet gemaakt en was verder heel leuk.

Amber reeks -Roger Zelazny (Fantasy) , echt heel meeslepend

Harry Potter - J.K. Rowling

In de ban van de ring - J.R.R. Tolkien

dit zijn toch wel mijn favorieten

er zijn meer leuke boeken...bijvoorbeeld de boeken van Gerben Hellinga (Jr.), tis alleen een tijd geleden dat ik mijn laatste fictie boek las.