door Freeze_O » di 23 nov 2010, 10:32
bats schreef:Een heel interessante vraag.
Er is wel een laagste temperatuur, 0K ofwel -273,15*C, maar ik heb zelf een dergelijke vraag aan KEN gesteld, via
www.steljevraag.nl
En als antwoord kreeg ik dat er theoreties GEEN bovengrens voor de temperatuur bestaat, dwz. dat de temperatuur theoreties oneindig hoog kan worden. Waarschijnlijk was de temperatuur van de oerknal op tijdstip t=0 (dus niet t=1e-43s (1e32K)) oneindig hoog.
Over temperatuur dat als de temperatuur maar hoog genoeg wordt de deeltjes de snelheid van het licht bereiken, daar is een oneindige hoeveelheid energie voor nodig, omdat de massa van die deeltjes dan ook tot het oneindige toeneemt.
Maar ik denk zelf, dat als materie, hoe elementair het ook mag zijn, bij zulk soort temperaturen niet eens meer kan bestaan, dan heb je gewoon harde gammastraling, met een steeds kleinere golflengte, die theoreties dus ook oneindig klein kan worden.
Hmzzzz interessant, Ookal ben ik een Christen en geloof ik niet dat de oerknal heeft plaatsgevonden, al dan niet, doet niet onder voor de beredenering van de maximum temperatuur.
Nooit over nagedacht of er een max zou zijn.
Anyways interessant, Thanks iedereen.
[quote='bats' post='31401' date='2 December 2004, 23:01']Een heel interessante vraag.
Er is wel een laagste temperatuur, 0K ofwel -273,15*C, maar ik heb zelf een dergelijke vraag aan KEN gesteld, via [url=http://www.steljevraag.nl]www.steljevraag.nl[/url]
En als antwoord kreeg ik dat er theoreties GEEN bovengrens voor de temperatuur bestaat, dwz. dat de temperatuur theoreties oneindig hoog kan worden. Waarschijnlijk was de temperatuur van de oerknal op tijdstip t=0 (dus niet t=1e-43s (1e32K)) oneindig hoog.
Over temperatuur dat als de temperatuur maar hoog genoeg wordt de deeltjes de snelheid van het licht bereiken, daar is een oneindige hoeveelheid energie voor nodig, omdat de massa van die deeltjes dan ook tot het oneindige toeneemt.
Maar ik denk zelf, dat als materie, hoe elementair het ook mag zijn, bij zulk soort temperaturen niet eens meer kan bestaan, dan heb je gewoon harde gammastraling, met een steeds kleinere golflengte, die theoreties dus ook oneindig klein kan worden.[/quote]
Hmzzzz interessant, Ookal ben ik een Christen en geloof ik niet dat de oerknal heeft plaatsgevonden, al dan niet, doet niet onder voor de beredenering van de maximum temperatuur. ;)
Nooit over nagedacht of er een max zou zijn.
Anyways interessant, Thanks iedereen.