Doorgaan naar inhoud
Check op Scriptium
🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.
Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.
Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?
Antwoord: (vul een getal in)
Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?
door Pointer » do 08 nov 2007, 18:35
At Fatima, the Blessed Virgin Mary told the three child seers that many souls go to hell because they have no one to pray or make sacrifices for them. In her Memoirs, Sister Lucy describes the vision of hell that Our Lady showed the children at Fatima: "She opened Her hands once more, as She had done the two previous months. The rays [of light] appeared to penetrate the earth, and we saw, as it were, a vast sea of fire. Plunged in this fire, we saw the demons and the souls [of the damned]. The latter were like transparent burning embers, all blackened or burnished bronze, having human forms. They were floating about in that conflagration, now raised into the air by the flames which issued from within themselves, together with great clouds of smoke. Now they fell back on every side like sparks in huge fires, without weight or equilibrium, amid shrieks and groans of pain and despair, which horrified us and made us tremble with fright (it must have been this sight which caused me to cry out, as people say they heard me). The demons were distinguished [from the souls of the damned] by their terrifying and repellent likeness to frightful and unknown animals, black and transparent like burning coals. That vision only lasted for a moment, thanks to our good Heavenly Mother, Who at the first apparition had promised to take us to Heaven. Without that, I think that we would have died of terror and fear."
door collegavanerik » do 25 okt 2007, 15:54
door Assassinator » do 25 okt 2007, 15:17
door collegavanerik » do 25 okt 2007, 14:15
door Assassinator » do 25 okt 2007, 14:06
door Johan2 » do 25 okt 2007, 12:41
Een God die eeuwig lijden toestaat is te monsterlijk om bij stil te staan. Alleen de mens is in staat tot een dergelijke voorstelling.
door Webworstelaar » do 25 okt 2007, 11:36
door Herodotus » za 20 okt 2007, 11:51
door Assassinator » za 20 okt 2007, 11:35
door Pointer » za 20 okt 2007, 08:28
Ik ben het met je eens, laat daar geen verwarring over bestaan, maar dat neemt niet weg dat er zo ontzéttend veel mensen zijn die met complete overtuiging zeggen dat jij en ik na ons aardse leven eeuwig zullen lijden. Wij verklaren ze wellicht voor gek, maar zij verklaren ook ons voor gek. Ik laat me ook niet bang maken, en het feit dat zij dat allemaal zeggen zegt ook niets over de waarheid van die uitspraak, maar zij zeggen dat met net zoveel overtuiging als jij het stukje hierboven zegt. 1 Ding is zeker: we weten het zeker als we dood gaan
Het begrip hel komen we veel tegen binnen het christendom en de islam. Na te zijn gestorven, zouden de zielen naar het hiernamaals gaan. Conform de vroomheid, eerlijkheid, kuisheid en/of andere zaken wordt er door een hogere macht beslist of een ziel naar de hemel mag of dat deze naar de hel moet. De hel is in die zin het tegenovergestelde van de hemel, namelijk een verblijf in afwezigheid van God. Rooms Katholieken geloven dat de meeste gerechtvaardige zielen voor hun intrede in de hemel eerst nog tijdelijk gelouterd dienen te worden in het vagevuur. Het christelijke concept van de hel omschrijft de hel als eeuwig, net zoals de hemel. De hel wordt derhalve ook wel "eeuwige straf" of "eeuwige verderfenis" genoemd. Uit de hel is geen bevrijding mogelijk volgens het kerkelijke christendom.
door Assassinator » za 20 okt 2007, 01:34
door Gabri » za 20 okt 2007, 00:51
Nog steeds ga je dan wel volgens veel mensen naar de hel, wat je ook zegt of gelooft. Er zijn genoeg groeperingen die jouw ook naar de hel verbannen, en Hildebrand ook of mij of qrnlk of ypsilon of Mohammed B etc etc etc.
door Assassinator » vr 19 okt 2007, 23:16
door qrnlk » vr 19 okt 2007, 23:11
Ja dat zeg jij, maar weet-ik-het hoeveel mensen zeggen met volledige overtuiging van wel.
door Assassinator » vr 19 okt 2007, 23:02
Volgens mij zal niemand in een hel branden...
Hét onafhankelijke platform voor het delen van wetenschappelijke kennis en informatie