Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Belgische wetenschappers

Re: Belgische wetenschappers

door noortje » zo 02 jan 2005, 10:40

ik zeg ook nergens dat hij geen belg is, enkel dat zijn werkterrein vooral buitenland is :shock:

Re: Belgische wetenschappers

door made in flanders » za 01 jan 2005, 21:34

een anatomist, maar denk dat hij vooral in het buitenland actief is geweest


een belg die in het buitenland zit blijft een belg

Re: Belgische wetenschappers

door noortje » za 01 jan 2005, 13:03

een anatomist, maar denk dat hij vooral in het buitenland actief is geweest.

Re: Belgische wetenschappers

door made in flanders » vr 31 dec 2004, 11:40

ik dacht dat vesalius ook een belg was, was dat niet zo een heel balangerijke chirurg of zo iets

Re: Belgische wetenschappers

door Dorus » ma 31 mei 2004, 14:03

Is de uitvinder van de ontploffingsmotor niet ook een Belg?

Lenoir, geloof ik.

Verder claimen de Belgen ook de uitvinding van het bier! :wink:

Re: Belgische wetenschappers

door Dino » zo 30 mei 2004, 17:41

de duve is dacht ik was ook een bekende Belg. Ale toch bij de biologen en normaal gezien bij scheikundigen.

xd



Ook is het zo dat België en vooral Vlaanderen de laatste tijd maar rijk genoeg is om mensen te laten studeren en met resultaat(vroeger waren we maar arme onderdrukte boeren). Leuven is kop loper van hart chirurgie (met stam cellen enz) en de Universiteit van Gent is koploper in de planten genetica en heeft een Biochemisch labo dat blijkt zeer gekend te zijn. De Biologen van Gent zijn ook een van de weinigen die overweg kunnen met nematoden en hebben dus wereld faam. Ook is het onderzoeks centrum van Tervuren het belangrijkste institut van Afrikaans onderzoek.

xd

Maar ik denk dat het ver gedaan gaat zijn aangezien de regering liever gratis bussen in voert dan wetenschap te stimuleren.

Re: Belgische wetenschappers

door Steabert » vr 28 mei 2004, 21:27

iedereen zoekt zo ver in het verleden

1977: prigogine!!!!

"for his contributions to non-equilibrium thermodynamics, particularly the theory of dissipative structures"

Re: Belgische wetenschappers

door Knownothing » di 25 mei 2004, 10:22

Ach, we leren door fouten te maken en ik kan gerust zeggen dat ik al veel "geleerd" heb :shock:

Re: Belgische wetenschappers

door peterdevis » di 25 mei 2004, 08:59

Leo Baekeland, bedoel je. Andere giganten in de chemische industrie zijn Solvay en Gevaert (niet Kim) :wink:


Ik kan beter jou nickname aannemen!

Wat een blunder van mij.

Re: Belgische wetenschappers

door Knownothing » ma 24 mei 2004, 22:14

Leo Baekeland, bedoel je. Andere giganten in de chemische industrie zijn Solvay en Gevaert (niet Kim) :wink:

Re: Belgische wetenschappers

door peterdevis » ma 24 mei 2004, 21:33

Bakeliet is een belg en de uitvinder van het bakeliet

Re: Belgische wetenschappers

door DePurpereWolf » ma 24 mei 2004, 20:17

Bedoel je daar polymeren mee?

Ik denk niet dat dat echt een uitvinder heeft.

Maar dat is scheikundig vakgebied, daar ben ik niet goed in.

Maar in kunststof heb je ook weer duizenden soorten.

De eerste commerciele toepassing van kunststof is Bakeliet en werd gebruikt rond 1920 in een Rolls Royce

Re: Belgische wetenschappers

door bibi » ma 24 mei 2004, 19:34

mijn leraar van scheikunde beweerde ook assan dat de uitvinder van kunststof een belg was...

In hoeverre is daar iets van aan?

Re: Belgische wetenschappers

door Knownothing » zo 23 mei 2004, 23:00

In de 19e eeuw: Stas, Houzeau de Lehaie, Quetelet, Plateau

Re: Belgische wetenschappers

door Anonymous » zo 23 mei 2004, 22:13

Debye en Vanderwaals waren toch Nederlanders? Van Debye weet ik het zeker.. hij was Maastrichtenaar. Er staat een standbeeld van m ergens in die stad.

Tijdens de bezetting van de Spanjaarden zijn heel veel intellectuelen en wetenschappers naar Noord-Nederland gevlucht. Dit was immers niet bezet. Misschien dat het daarom komt...