door Leuke gast » wo 02 feb 2005, 00:41
de zon die draait,
en als deze stil valt wat dan?
de zelfde vraag geldt voor de aarde,
Op het gebied van gravitatie gebeurd er niet veel,
stel dat de draaiing van de aarde stil valt, dan zullen we allemaal even zwaar wegen als op de noordpool.
of dit nog andere invloeden heeft?
Het gyroscopisch effect van de aarde valt weg.
De zon diameter : 1.390.000 km
de aarde diameter: 12.756,3 km
De zon is ongeveer 100x zo groot als de aarde.
Als de zon langzamer gaat draaien, zal de inwaardse krachten groter worden. Hierdoor wordt de druk in de zon hoger, dit heeft als gevolg hogere zonne-activiteit, ofwel hogere kernfusie reacties.
http://www.sterrenkunde.nl/anw/diameterzon.html
http://www.infoster.be/negepl/earth.html
.
de zon die draait,
en als deze stil valt wat dan?
de zelfde vraag geldt voor de aarde,
Op het gebied van gravitatie gebeurd er niet veel,
stel dat de draaiing van de aarde stil valt, dan zullen we allemaal even zwaar wegen als op de noordpool.
of dit nog andere invloeden heeft?
Het gyroscopisch effect van de aarde valt weg.
De zon diameter : 1.390.000 km
de aarde diameter: 12.756,3 km
De zon is ongeveer 100x zo groot als de aarde.
Als de zon langzamer gaat draaien, zal de inwaardse krachten groter worden. Hierdoor wordt de druk in de zon hoger, dit heeft als gevolg hogere zonne-activiteit, ofwel hogere kernfusie reacties.
[url=http://www.sterrenkunde.nl/anw/diameterzon.html]http://www.sterrenkunde.nl/anw/diameterzon.html[/url]
[url=http://www.infoster.be/negepl/earth.html]http://www.infoster.be/negepl/earth.html[/url]
.