Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: [fysica] eenheid viscositeit.

Re: [fysica] eenheid viscositeit.

door Fred F. » za 01 dec 2007, 19:32

Het zijn graden Engler en dat is kinematische viscositeit.

http://www.engineeringtoolbox.com/dynamic-...sity-d_412.html

Bijvoorbeeld: 10 oE is 74,5 cSt

Echter pas op: bij lagere viscositeiten is het verband niet meer lineair.

Ik heb een grafiek die ik voor je af kan lezen als je getallen nodig hebt beneden 10 oE

Re: [fysica] eenheid viscositeit.

door Sjakko » za 01 dec 2007, 19:30

Volgens wikipedia gaat het om de kinematische viscositeit: http://plastics.inwiki.org/Engler_Degree

Re: [fysica] eenheid viscositeit.

door Phys » za 01 dec 2007, 19:20

[fysica] eenheid viscositeit.

door Nitroxxx » za 01 dec 2007, 19:06

Ergens in mijn handboek las ik dat de viscositeit van een bepaald fluïdum 10°E is. Kan iemand mij vertellen waar de dimensie °E voor staat en hoe ik dit omzet naar de eenheid m/s² of Pa.s naargelang dat deze dimensie staat voor een kinematische of dynamische viscositeit.

Ondertussen heb ik reeds dit gevonden: http://www.answers.com/topic/degree-engler?cat=technology

Kan nog steeds niet uitmaken of dit een kinematische of dynamische viscositeit is en hoe ik deze omzet.