door Math-E-Mad-X » do 23 jun 2011, 16:44
Ik val er ook geen mensen mee lastig buiten dit topic hé. Vandaar dat ik vind dat mensen die zich er aan ergeren, beter niet in dit topic reageren (omdat ze het nut ervan niet zien, en het in vraag stellen). Ik bedoel dat ook niet op de man, maar het topic is net geopend voor 'de puristen'. Of ben ik daar verkeerd in?
De belangrijkste reden dat ik op dit topic reageerde was dat ik aan de kaak wou stellen dat er geen 'goed' of 'fout' taalgebruik bestaat. Hooguit kun je zeggen dat een uitdrukking officieel, volgens de van Dale, niet bestaat. Maar in essentie kan taal niet goed of fout zijn.
Waar het topic ook precies voor bedoeld moge zijn. Het lijkt me ten alle tijde gerechtvaardigd dat mensen hier de discussie aangaan, zolang het binnen het topic blijft. Dat is wat ik deed.
Die opmerking over mijn ergernis was natuurlijk geen argument, maar een mening, naast mijn argumentatie, waarvan ik het recht meende te hebben die te mogen uiten. Al geef ik toe dat ik hem minder persoonlijk had moeten formuleren.
[quote]Ik val er ook geen mensen mee lastig buiten dit topic hé. Vandaar dat ik vind dat mensen die zich er aan ergeren, beter niet in dit topic reageren (omdat ze het nut ervan niet zien, en het in vraag stellen). Ik bedoel dat ook niet op de man, maar het topic is net geopend voor 'de puristen'. Of ben ik daar verkeerd in?[/quote]
De belangrijkste reden dat ik op dit topic reageerde was dat ik aan de kaak wou stellen dat er geen 'goed' of 'fout' taalgebruik bestaat. Hooguit kun je zeggen dat een uitdrukking officieel, volgens de van Dale, niet bestaat. Maar in essentie kan taal niet goed of fout zijn.
Waar het topic ook precies voor bedoeld moge zijn. Het lijkt me ten alle tijde gerechtvaardigd dat mensen hier de discussie aangaan, zolang het binnen het topic blijft. Dat is wat ik deed.
Die opmerking over mijn ergernis was natuurlijk geen argument, maar een mening, naast mijn argumentatie, waarvan ik het recht meende te hebben die te mogen uiten. Al geef ik toe dat ik hem minder persoonlijk had moeten formuleren.