Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Militair geheim?

Re: Militair geheim?

door Ger » vr 29 mei 2009, 08:47

Er was een satelliet grondstation (iets heel anders dan een satelliet) van de Navo, that's all. Wel een iets andere periode (1972-2005).

Militair geheim?

door Jajaja » do 28 mei 2009, 20:09

Beste wsf-ers.... ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsten dus vandaar hier in het cafe.

Mijn opa en oma (uiterst geloofwaardige mensen, anders zou ik ze niet aanhalen, zoals m'n andere opa en oma) wonen al hun hele leven in bergambacht en hebben me laatst verteld dat er vroeger, rond (niet tijdens)/grotendeels na de tweede wereld oorlog een weg werd aangelegd van schoonhoven naar Rotterdam-zuid. Mijn opa en vrienden hebben hier ook aan meegewerkt, en die vertelt dat recht onder de weg, het gehele traject, een tunnel is aangelegd. Het verhaal wat naar buiten werd gebracht week echter hiervan af, dat was namelijk dat het een proef betrof waarbij bij een weg voor het eerst geheid zou worden in de polder, en dat het daarom zo'n enorme onderneming was.

Nu ging ik dit opzoeken op internet maar er valt ook niets over te vinden. Er was in totaal 1 site waar stond dat er bakken onder de weg liggen van anderhalve meter diep, maar ik weet niet meer welke, en dat had ook een andere verklaring.

Als ik in google earth kijk is zowel een deel van schoonhoven als een deel van de waalhaven (in rotterdam) gescrambeld, onduidelijk gemaakt, zodat je het niet kan zien. In schoonhoven omdat er (ook volgens m'n opa) een hele tijd een speciale satteliet heeft gestaan die zwaar gecodeerde berichten van allerlei hoge presidenten/ambtenaren ter wereld doorgaf.

ik vraag me af.............. weet iemand hier meer van?

wat zou er kunnen spelen?