Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

door Brownie » wo 26 aug 2009, 11:14

De algehele anti-rook lobby lijkt zijn vruchten af te gaan werpen. Aan de ene kant een goede zaak. Toen ik op de middelbare school zat (ca. 15 jaar geleden) werd er veel gerookt, al vanaf 13 jaar. Dat is natuurlijk heel schadelijk. Nadeel aan de huidige situatie vind ik, is dat rokers een beetje geisoleerd worden. Iemand zei mij onlangs: "Rokers worden de melaatsen van de 21e eeuw". Of dat nou wenselijk is...

Ikzelf ben niet vies van roken, maar ben niet meer dan een incidentele gebruiker. Ik heb het al meegemaakt dat kennissen die mij voor het eerst zien roken, vanaf dat moment heel anders met me omgaan. Dat vind ik wel vreemd aangezien ik nooit zal roken in het bijzijn van mensen die dat vervelend vinden. Ik houd zelf ook niet van de stank die achterblijft en rook dus ook nooit binnenshuis behalve misschien bij iemand waar het toch al blauw staat van de rook.

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

door anusthesist » wo 26 aug 2009, 00:19

De discussie over de effecten van alcohol op de ontwikkeling van de hersenen is afgesplitst naar dit topic:

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=113321


Hier kan verder gediscussieerd worden over de inhoud van het nieuwsbericht.

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

door anusthesist » di 25 aug 2009, 13:01

..en mocht je toch zwanger raken dan heb je in ieder geval gegarandeerd geboorte afwijkingen.


http://www.erfelijkheid.nl/zena/foeta.php ;)

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

door scorchingthevortex » di 25 aug 2009, 12:06

Misschien het volgende anticonceptivum met nog meer anti-SOA activiteit: de wodka condoom? Als er dan al een zaadcel of HIV virion doorgeraakt verzuipt hij in 40% ethanol.


..en mocht je toch zwanger raken dan heb je in ieder geval gegarandeerd geboorte afwijkingen.

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

door Ensiferum » di 25 aug 2009, 00:28

Misschien het volgende anticonceptivum met nog meer anti-SOA activiteit: de wodka condoom? Als er dan al een zaadcel of HIV virion doorgeraakt verzuipt hij in 40% ethanol.

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

door scorchingthevortex » zo 23 aug 2009, 22:43



Ze beweren dat je er op die manier niet dik van wordt, maar maakt het uit via welk slijmvlies alcohol het bloed in komt? Dat lijkt mij stug.

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

door anusthesist » zo 23 aug 2009, 13:10

Jona444 schreef:En daarin zijn ze erg creatief: http://www.pinkbullets.nl/2009/01/columns/...de_wodka_tampon

Moeten urgentieartsen nu ook al lichaamsholten controleren als ze iemand binnenkrijgen met een alcoholintoxicatie?
Hemeltje lief...wat mensen wel niet verzinnen om 'lol' te hebben.

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

door Jona444 » zo 23 aug 2009, 13:03

En daarin zijn ze erg creatief: http://www.pinkbullets.nl/2009/01/columns/...de_wodka_tampon

Moeten urgentieartsen nu ook al lichaamsholten controleren als ze iemand binnenkrijgen met een alcoholintoxicatie?

Re: Veel minder jongens en meisjes gaan roken

door anusthesist » zo 23 aug 2009, 11:55

Goed zo, alleen lijkt het erop dat ze meer zijn gaan zuipen.

Veel minder jongens en meisjes gaan roken

door Wien Ee » zo 23 aug 2009, 10:24

In de afgelopen tien jaar is het aantal rokende middelbare scholieren in Limburg met bijna de helft afgenomen. Die afname is te zien bij alle schooltypen, en onder zowel jongens als meisjes.

Lees meer ... NRC