Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Pluimdrager Fred F.

Re: Pluimdrager Fred F.

door Feetje » zo 08 nov 2009, 23:34

Wil jij soms ook een pluim? :eusa_whistle:


Nee, nee, ik pleit voor de jonge mensen uit de doelgroep, om die discreet te belonen met een complimentje, met name ook de jongedame uit mijn bericht. Nou ja, maar al je dat gaat doen, dan heb je al snel te maken met “betuttelen”. Dan maar alles bij het oude laten, lijkt me, en je weet, topics inhoudelijk ondersteunen is al service verlenen aan gebruikers.

Re: Pluimdrager Fred F.

door dirkwb » za 07 nov 2009, 10:14

Feetje schreef:Ja, ik weet het: “Jullie hebben altijd gelijk”, maar ik ben kritisch. :eusa_whistle:


Of dat een positieve bijdrage betekent voor het forum is nog maar de vraag. Onder andere vraag ik me af of dat jonge mensen aanmoedigt om mee te gaan doen, of net andersom, demotiveert
Wil jij soms ook een pluim? ](*,)

Re: Pluimdrager Fred F.

door Phys » vr 06 nov 2009, 23:30

Door een “Pluim”uit te delen, hebben jullie een competitieve component ingebracht in het Wetenschapsforum. Naast de inhoud gaan jullie nu ook de persoon achter het bericht beoordelen.
Hoezo wordt de persoon achter het bericht beoordeeld? Zo'n pluim is - als ik het goed begrijp - juist gebaseerd op de inhoud van de posts van betreffende persoon, dus er wordt extra nadruk gelegd op de inhoud. Mocht dat enige competitie veroorzaken (wat ik ten zeerste betwijfel), zou dat leiden tot gebruikers die elkaar de loef proberen af te steken met berichten van de hoogst mogelijke kwaliteit, met de meest waardevolle inhoud...wat een doembeeld! :eusa_whistle:

Re: Pluimdrager Fred F.

door Feetje » vr 06 nov 2009, 23:05

De moderators houden zich doorgaans vooral bezig met het in de gaten houden van de regels en met ingrijpen waar het fout loopt. Daardoor vergeten we nogal eens dat op Wetenschapsforum vooral veel goed loopt. Er worden niet vaak genoeg complimentjes uitgedeeld, en daar willen we wat aan doen.

Ja, ik weet het: “Jullie hebben altijd gelijk”, maar ik ben kritisch. :eusa_whistle:


Door een “Pluim”uit te delen, hebben jullie een competitieve component ingebracht in het Wetenschapsforum. Naast de inhoud gaan jullie nu ook de persoon achter het bericht beoordelen. Of dat een positieve bijdrage betekent voor het forum is nog maar de vraag. Onder andere vraag ik me af of dat jonge mensen aanmoedigt om mee te gaan doen, of net andersom, demotiveert


Overigens zijn jullie, naast het houden van toezicht, al behulpzaam bij het uitwerken van een topic, als dat nodig blijkt.

En als je complimentjes wilt uitdelen, dan kun je dat beter doen in een “Nieuw Antwoord” bij een bericht. Zo kan ook een debuterende jongedame van, zeg maar vijftien, een stimulerend complimentje krijgen om een knappe visie. ](*,)

Re: Pluimdrager Fred F.

door DePurpereWolf » ma 02 nov 2009, 22:54

Ik zie niet in hoe deze waarden negatief worden beïnvloed met dit initiatief.

Re: Pluimdrager Fred F.

door Feetje » ma 02 nov 2009, 22:49

Elke maand delen wij een Pluim uit aan een gebruiker die ons in positieve zin is opgevallen. Deze gebruiker krijgt een certificaat met zijn naam erop, en wordt verheven in de status van "Pluimdrager". Pluimdragers zul je herkennen aan de pluimen onder hun gebruikersnaam/avatar.


Een waardering uitspreken voor iemand, daar is uiteraard niets mis mee, integendeel, maar binnen het kader van het Wetenschapsforum is het misschien toch gewaagd. Als je onderscheid maakt, is er altijd wel iemand die zich benadeeld voelt en in dit geval misschien ontmoedigd wordt. De doelgroep is toch jonge mensen vanaf 16 jaar.

Ergens in de statuten staat overigens dat iedereen evenveel recht heeft op aandacht. En nog, een missie van het Wetenschapsforum is “het verlagen van de drempel tot wetenschap en het enthousiasmeren hiervoor”.

Maar jullie zullen dat allemaal ook wel bekeken hebben, niet?

Re: Pluimdrager Fred F.

door Vladimir Lenin » di 20 okt 2009, 14:03

Inderdaad, Hoera voor Fred F.

Re: Pluimdrager Fred F.

door Chyr0n » di 20 okt 2009, 02:37

Wat een leuk initiatief!

Proficiat Fred F.

Re: Pluimdrager Fred F.

door Ger » ma 19 okt 2009, 21:20

Die wordt ook binnenkort uitgedeeld. :eusa_whistle:

Re: Pluimdrager Fred F.

door Korot » ma 19 okt 2009, 20:30

Wat die pluim betreft, er is een maand voorbij sinds Fred F. zijn pluim kreeg, wordt het niet eens tijd dat hij een collega pluimdrager krijgt?


Groet,

Korot

Re: Pluimdrager Fred F.

door Klintersaas » ma 19 okt 2009, 19:32

Het is de bedoeling dat deze pluim naar "gewone" gebruikers gaat en niet naar crewleden. Dat neemt niet weg dat TD en verschillende andere crewleden zeker een pluim verdienen.

Re: Pluimdrager Fred F.

door ribyan » ma 19 okt 2009, 18:37

Gefeliciteerd Fred F. en bedankt. Volgende maand voor TD zeker :eusa_whistle:

Re: Pluimdrager Fred F.

door TheLaw » ma 21 sep 2009, 21:02

Ook ik wil je van harte feliciteren met je welverdiende pluim!

Re: Pluimdrager Fred F.

door TD » vr 18 sep 2009, 23:45

Gefeliciteerd, Fred F.!

Re: Pluimdrager Fred F.

door Jan van de Velde » vr 18 sep 2009, 20:09

Meer van zulke inhoud verlaagt het percentage onzin op internet :eusa_whistle:


Dank.