Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Reïncarnatie

Re: Re

door p__ » za 09 jul 2005, 16:02

Ik heb ooit eens vreemde dingen meegemaakt die met reïncarnatie te maken hebben. Een paar jaar terug zat ik met mijn huisgenoot lekker in de tuin wat te kletsen. Ik was erg ontspannen; opeens veranderde haar uiterlijk. Ze kreeg blonde staartjes en deed voor mij erg Noors aan. Een erg vreemde gewaarwording terwijl ik niet onder invloed was van een drug of alcohol.


Ik ken op een ander forum iemand die soortgelijk ervaringen beweert te hebben gehad. Alleen betreft het hier een UFO/alien forum. Het ging in ieder geval over 'shapeshiften'. (en laten we wel wezen, als reincarnatie bestaat en die ziel oneindig is, dat kun je concluderen dat alle zielen niet origineren op aarde en dus alien zijn).

Re: Re

door lobry018 » za 09 jul 2005, 15:58

hehe vaag ,

maar zon regressie kost 70 euro , ben niet rijk dus ik moet even wachten

ik wil het 100% zelf zien, ik ben nu nog jong en dus niet heel veel meegemaakt dus dan kan ik het een beetje uitzoeken of het nou waar is, mijn vaders vriendin heeft het zon regressie genomen

ze zat in de oorlog in frankrijk , tijdens de revolutie , ze stierf door een bajonet in haar buik, :shock: lijkt me best eng omdat te zien

maar tijdens zon regressie ben je nog gewoon bewust zeg maar, je kan er dus zo mee kappen , gelukkig ;) want ik hoef een onthoofding bij mezelf niet ( nog een keer ) mee te maken :wink:

fab

Re: Re

door jeroentje » za 09 jul 2005, 15:32

p schreef:
Jeroentje schreef:
dreamz schreef:gewoon een simpele vraag om even over na te denken

waarom geloven mensen in reïncarnatie?
Om het leven een doel te geven.
Of nog rationeler: omdat er aanwijzingen zijn dat het plaatsvindt (onverklaarbare gevallen van mensen die zich vorige levens herrinneren(zonder hypnose), welke gedetailleerd overeen blijken te komen met de werkelijke levensloop van een voor hen totaal onbekende persoon)
Ik heb ooit eens vreemde dingen meegemaakt die met reïncarnatie te maken hebben. Een paar jaar terug zat ik met mijn huisgenoot lekker in de tuin wat te kletsen. Ik was erg ontspannen; opeens veranderde haar uiterlijk. Ze kreeg blonde staartjes en deed voor mij erg Noors aan. Een erg vreemde gewaarwording terwijl ik niet onder invloed was van een drug of alcohol.

Re: Re

door Wezel » za 09 jul 2005, 14:10

idd, reincarnatie is degelijk logisch , ik bedoel ...... wat heeft het voor nut om iets te doen voor de wereld / mensheid als je later er toch geen profeit van hebt ??? je denkt dan toch alleen aan je zelf
Als er geen reïncarnatie is, heb je zelf inderdaad niet veel profijt als je iets doet voor de mensheid, je nageslacht heeft dit eventueel wel. Maar dit wil toch niet zeggen dat reïncarnatie per se hoeft te bestaan?

Ergens geloof ik dat er nog iets komt na dit leven, vooral omdat ik dat wil, denk ik. Ik denk dan niet meteen aan reïncarnatie, als sluit ik dat niet uit.

Re: Re

door lobry018 » za 09 jul 2005, 12:21

idd, reincarnatie is degelijk logisch , ik bedoel ...... wat heeft het voor nut om iets te doen voor de wereld / mensheid als je later er toch geen profeit van hebt ??? je denkt dan toch alleen aan je zelf

maar via reincarnatie, heb je meer doelen in je leven, en je bent minder bang voor de dood ... bang ben je altijd want dat is logisch en natuurlijk

en gerecyclede mensen klinkt idd logisch

je hebt angsten bijv. hoogte vrees , want misschien ben je in je vorige leven gevallen van een toren ofzo , dus het verhoogt het overlevings kans

en even terug naar het Christendom , en kan best kloppen dat het eerst reincarnatie was, maar door het doorvertellen van verhalen vervormd het altijd , dus misschien is Jezus niet "opgestaan" van zijn graf maar is weer opnieuw geboren .

maar er zit meestal 50 jaar tussen twee levens, hoe zou je dat kunnen verklaren ?? verwerking van dingen ? Korte "hemel" pauze ? 8) ?

stel je eens voor als het Christendom nu geen hemel meer kent maar reincarnatie , ik denk dat de zorg voor de mensheid / aarde dan flink wordt verhoogt , en mensen denken niet meer , ach boeie , ik ga toch naar God en krijg 13251 vrouwen, en als de wereld vergaat doet GOd er toch iets aan :shock:

het is zeer jammer dat het verhaal / "bijbel" is vervormd ( als dat waar is )

gr fab

Re: Re

door p__ » do 07 jul 2005, 19:56

Jeroentje schreef:
dreamz schreef:gewoon een simpele vraag om even over na te denken

waarom geloven mensen in reïncarnatie?
Om het leven een doel te geven.
Of nog rationeler: omdat er aanwijzingen zijn dat het plaatsvindt (onverklaarbare gevallen van mensen die zich vorige levens herrinneren(zonder hypnose), welke gedetailleerd overeen blijken te komen met de werkelijke levensloop van een voor hen totaal onbekende persoon)

Re: Re

door jeroentje » do 07 jul 2005, 16:16

dreamz schreef:gewoon een simpele vraag om even over na te denken

waarom geloven mensen in reïncarnatie?
Om het leven een doel te geven.

Re: Re

door Anonymous » wo 27 apr 2005, 10:06

Juist...

Ik geloof niet in reincarnatie omdat ik bang ben voor de dood.

Even denken, waarom dan wel?

Door in reincarnatie te geloven, geloof ik meer in mezelf. Ik heb een doel, of meerdere doelen in meerdere levens, die ik wil bereiken. Ik wil vechten, en groter groeien... wacht even dat is het punt eigenlijk helemaal niet. Het punt is, wij zijn materie en uhm energie en... dingen. Die, als we doodgaan, terug keren naar de aarde. Waar iets nieuws uit groeit. Kringloop, kijk maar naar de natuur, naar onze aarde, bomen gaan dood en worden helemaal gerecycled enzo. Dan vind ik het logisch dat er iets soortgelijks met onze zielen gebeurt. Gewoon een soort recycling. Misschien was ik in mijn vorige leven boom *grijns* maar wat ik wil zeggen, wie zegt dat dat niet zo is? =D yay

Re: Re

door janos » za 16 apr 2005, 01:32

In mijn visie is het merendeel van het menselijkgedrag in een leven het gevolg van zijn vorige levens. Persoonlijk vind ik dat een mens maar weining aan positieve gevoelswaarden eigen maakt in één leven. Wel is de mens instaat enorm veel materiele kennis te verzamelen en te ontdekken hoe diverse natuurwetten zich gedragen en daar hun voordeel mee te doen. Maar waarom en hoe die wetten er zijn gekomen daar is nog geen antwoord op. Ik zelf zie het menselijk aspekt, zoals door JS aangeduid word als "xxxx" een van de beste voorbeelden van reincarnatie omreden dat ik denk dat het heel aannemelijk is dat de mens zowel als Man en als Vrouw moeten hebben geleeft om alle menselijk gevoelens die een mens maar kan ervaren te doorleven. De situatie van 'xxxx' is dan een heel normaal verschijnsel omreden dat het een overgang is naar het andere geslacht. In principe heeft elk mens de kenmerken van beide geslachten als embryo in zich waardoor de situatie kan ontstaan dat het lichaam, stoffelijk gezien, voor loopt ten opzichte

van het het innerlijke gevoelsleven. Deze gedachte zal wel veel stof doen opwaaien omreden dat dan een ieder die situatie van 'xxxx' heeft ondervonden of nog door heen moet. Ik zelf ben vast al een keer door die situatie heen gemoeten omdat ik al jaren de huishouding met goed resultaat doe. :shock:

(noodgedwongen door het weg vallen van mijn echtgenote)

Re: Re

door JS » vr 15 apr 2005, 11:59

janos schreef:Ik ben een van die mensen die in reincarnatie gelooft, waarom?

Het geeft een verklaringen, voor mij altans, voor;

- verschil in het bewustzijn

- waarom de één meer intelect heeft dan de ander

- het verschil in leef omstandigheden

- schizofrenie

- aangeboren taalgevoel

- xxxx

- onverklaarbare angsten

- de wil om om iets voor de mensheid te doen

- krankzinnigheid

- scherpzinnigheid

- gedrevenheid
Dit zijn een paar menselijke aspecten waarmee je in aanraking kan komen. Er zijn er nog veel meer, waarom die niet ?

Re: Re

door janos » vr 15 apr 2005, 02:03

Ik ben een van die mensen die in reincarnatie gelooft, waarom?

Het geeft een verklaringen, voor mij altans, voor;

- verschil in het bewustzijn

- waarom de één meer intelect heeft dan de ander

- het verschil in leef omstandigheden

- schizofrenie

- aangeboren taalgevoel

- homosexualiteit

- onverklaarbare angsten

- de wil om om iets voor de mensheid te doen

- krankzinnigheid

- scherpzinnigheid

- gedrevenheid

Re: Re

door JS » di 12 apr 2005, 23:35

Anonymous, wat is jou idee over waarom mensen in reincarnatie geloven ?

Re: Re

door p__ » di 12 apr 2005, 20:25

Anonymous schreef:Reincarnatie is een soort gelijk iets. Het rechtvaardigd misschien voor een grote groep mensen de zin van het leven of het doel er van.

Vragen zorgen er voor dat de mens gaat zoeken naar antwoorden, komen er geen antwoorden, kennis of wetenschap op de vragen/vraag ontstaat er een "eigen menselijke invulling" waardoor iets aanvaardbaar wordt.
Reïncarnatie gevallen vinden plaats onafhankelijk van geloof, cultuur. Enkele voorbeelden:

Moslim gevallen:

http://www.scientificexploration.org/jse/a...acts/v4n2a4.php

http://www.scientificexploration.org/jse/a...acts/v4n2a5.php

In Nederland:

http://www.scientificexploration.org/jse/a...cts/v17n3a6.php

India:

http://www.scientificexploration.org/jse/a...cts/v12n2a3.php

http://www.scientificexploration.org/jse/a...acts/v3n2a3.php

Sri Lanka:

http://www.scientificexploration.org/jse/a...acts/v2n2a6.php

Libanon:

http://www.scientificexploration.org/jse/a...cts/v16n3a3.php

Europa:

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/conten...3#R1624CHDGDHDH

Hier 1 samenvatting van zo'n wetenschappelijk onderzoek naar enkele gevallen:
Three new cases in Sri Lanka of children who claim to remember previous lives were identified before the statements made by the children subjects of the cases had been verified. The authors made a written record of what the child said and then located a family corresponding to the child's statements. Although none of the children state the name of the deceased person whose life the child seemed to remember, they all furnished details that, taken together, were sufficiently specific to identify one particular person as the only person corresponding to the child's statements. Careful inquiries about the possibilities for the normal communication of information from one family to the other before the case developed provide no evidence of such communication and make it seem almost impossible that it could have occurred. The written records of exactly what the child said about the previous life make it possible to exclude distortion of memories of the child's statements on the part of informants after the two families concerned have met. The children seem to have shown paranormal knowledge about deceased persons who were previously completely unknown to their families.
Ik ben geen expert op het gebied van reïncarnatie en heb me er nooit echt in verdiept, maar mijn korte zoektocht heeft toch al enkele sterke aanwijzingen opgeleverd dat reïncarnatie plaatsvindt.

Re: Re

door Anonymous » di 12 apr 2005, 19:47

waarom geloven mensen in reïncarnatie? was de vraag.

Mensen geloven omdat ze geen kennis of wetenschap hebben over de vraag is mijn antwoord. (overgens geen conclusie)

Met "vraag" bedoel ik in het algemeen op vragen die een mens zich afvraagd of heeft afgevraagd. (mensheid) Ik doel dus niet expliciet op reincarnatie ondanks dat deze vraag meer dan menselijk is.

Door de gehele mensheid heen zijn er antwoorden gekomen op veel vragen. Dat Thor niet verantwoordelijk is voor de regen weten we nu. Maar Thor zorgde er wel voor dat het "aanvaardbaar/begrijpelijk" werd hoe het komt dat het regent. Of de verklaring nu klopt of niet is niet van belang. Het besef dat regen van levensbelang is wist men toen.

Reincarnatie is een soort gelijk iets. Het rechtvaardigd misschien voor een grote groep mensen de zin van het leven of het doel er van.

Vragen zorgen er voor dat de mens gaat zoeken naar antwoorden, komen er geen antwoorden, kennis of wetenschap op de vragen/vraag ontstaat er een "eigen menselijke invulling" waardoor iets aanvaardbaar wordt.

Het is niet zo zeer het antwoord, maar de zingeving wat het antwoord wat gevolg heeft. Het is tenslotte een elementaire vraag wat het nut is van ons zijn hier op deze aardkloot.

Re: Re

door DePurpereWolf » di 12 apr 2005, 18:21

Mensen geloven omdat ze geen kennis of wetenschap hebben over de vraag.
Het is altijd leuk om one-liners te posten, maar wat bedoel je er eigelijk mee, en hoe heb je deze conclusie getrokken.

Ik begrijp namelijk niet meteen wat je bedoelt, en ik ben van mening dat 'geloven' een iets te breed onderwerp is om zo maar even samen te vatten, verder vraag ik me af welke soort vraag je bedoelt, een metafysische vraag?

Mensen geloven doo verschillende redenen, waarom denk je dat elk mens hetzelfde denkt?