Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: XTC of Alcohol?

Re: XTC of Alcohol?

door kristine » di 04 okt 2005, 15:40

Ben ik nou zo'n boerentrien of wat:

Waarom beginnen mensen met die troep..........

ps. ik ben niet eens een boer, ik woon er wel tussenin.

verder drink ik 1x in het jaar een paar glaasjes pisan ambon-mix.

Re: XTC of Alcohol?

door Anonymous » ma 26 sep 2005, 18:20

Ik denk dat XTC op korte termijn gevaarlijker is.

Re: XTC of Alcohol?

door Anonymous » za 13 aug 2005, 03:41

Crazed schreef:Die hersen schokken ...

lijken dat op soort stroom stoten vanuit je hersenen en voelt het als een soort rush van stroom door je hele lichaam ... net een soort storing waar je van schrikt en dan ineens weer bij bewust zijn bent en weer opnieuw begint met in slaap vallen?
!!!! Dat betekend dat je hersenschade aan het oplopen bent van XTC!!!!!!

Kap er nu gelijk mee!! of minder iig zoveel mogelijk..

vooral tussen slapen-en-waken in krijg je veel vage klachten, zoals dus die schokken, of wakkerworden zonder te kunnen bewegen, paniekaanvallen terwijl je half slaapt etc..

Als je optijd kapt met de xtc (of mdmapoeder) gaat t gewoon over... als je er lang mee doorgaat kun je die klachten voor altijd houden + nogveel meer klachten krijgen :shock:

Re: XTC of Alcohol?

door Anonymous » za 13 aug 2005, 03:37

aan xtc kan je hersenschade oplopen..

maar dan moet je t wel elke week veel gebruiken..

en dan krijg je eerst wel klachten als: vage schokken in je hoofd, nachtmerries etc.. voordat er echte schade optreed..

als je met mate drinkt is t goed voor je.. maar dronkenlappen zijn vaak stukken vervelender dan mensen met een pilletje op!!!

Re: XTC of Alcohol?

door Alexander Hartmans » wo 20 jul 2005, 20:08

Dan zijn gebieden niet meer 100% intact. Dit komt door b.v. neurotransmitters die niet meer goed aangrijpen: Hersenbeschadiging dus. Dit is meteen de reden waarom pillen steeds minder werken.


Daarom gaan veel gebruikers over op MDMA-poeder. Het effect is heftig, maar gevaren is dat men er geel gaat uitzien, wat wijst op lever vergiftiging.

Re: XTC of Alcohol?

door Anonymous » wo 20 jul 2005, 20:05

je moet uitkijken want pillen en alcohol samen is gevaarlijk (ik weet niet of je daar aan doet) maar naar de verhalen die ik hoor van mensen zou ik het niet te vaak doen als ik jou was. en ook proberen te stoppen met die pillen .. het is gekkewerk !!
Geen last van die combinatie gehad

Re: XTC of Alcohol?

door Anonymous » vr 01 jul 2005, 10:20

je moet uitkijken want pillen en alcohol samen is gevaarlijk (ik weet niet of je daar aan doet) maar naar de verhalen die ik hoor van mensen zou ik het niet te vaak doen als ik jou was. en ook proberen te stoppen met die pillen .. het is gekkewerk !!

Re: XTC of Alcohol?

door Anonymous » zo 26 jun 2005, 20:20

Ik weet wel dat XTC niet goed voor je gebit is als je geen kauwgom gebruikt :shock:

Re: XTC of Alcohol?

door Anonymous » zo 26 jun 2005, 09:53

Het is te lezen dat er weinig verstand overblijft bij de gebruikers ,en maar ontkennen en verdedigen een echt verslaaft gedrag hebben een paar al, neem contact met verslavingszorg zij helpen je wel voor het te laat is?

:shock:

Re: XTC of Alcohol?

door Anonymous » zo 26 jun 2005, 00:13

Die hersen schokken ...

lijken dat op soort stroom stoten vanuit je hersenen en voelt het als een soort rush van stroom door je hele lichaam ... net een soort storing waar je van schrikt en dan ineens weer bij bewust zijn bent en weer opnieuw begint met in slaap vallen?

Re: XTC of Alcohol?

door merlijn » zo 24 aug 2003, 12:29

het kan natuurlijk zo zijn dat ze er maagzout aan toevoegen, om er een pil van te persen.

dit was bij foute coke vroeger ook het geval.

maar dat mdma de waarschuwertjes uitschakelen ben ik het toch niet helemaal mee eens, want als je mdma gebruikt heb je wel gewoon honger, en slaap je 'savonds wel.

met speed heb ik wel vaker nachten doorgehaald, zonder dat mijn lichaam om slaap vroeg, en moest ik mezelf "dwingen" om te eten!

wat dit betreft schaar ik mdma onder dezelfde katagorie als ketamine, die je in een roes brengt, maar ook het tijdsbesef uitschakelt.

eten en slapen blijft nou eenmaal belangrijk, zeker als je bedenkt dat het tegenwoordig allemaal party-drugs zijn.

maar... zolang je verstandig drugst, is er echt niets op tegen :shock:

Re: XTC of Alcohol?

door Anonymous » za 23 aug 2003, 01:00

Volgens mij schakelt mdma net zo goed alle waarschuwingtjes uit.

Goede pillen zijn nog steeds te koop, tevens bestaat ook de mogelijkheid om je pillen te laten testen.

Over de toevoeging van speed in xtc pilletje hoor ik overigens verschillende verhalen, ik heb zelf een keer mijn pilletjes laten testen, en volgens die test zat er alleen mdma in, toch is het effect van een pilletje heel anders dan het pure mdma poeder, vraag me dus wel af waar dat aan kan liggen. Ik hoorde ooit de verklaring dat er een heel klein beetje speed gebruikt wordt om het mdma in de vorm van een pilletje te krijgen, toch raar dat ze bij de test uitslag geen speed vermeldde.

Re: XTC of Alcohol?

door merlijn » di 19 aug 2003, 09:31

er word steeds maar gesproken over xtc.

wat de meeste mensen niet door hebben is dat een xtc-pil zou moeten bestaan uit mdma.

de laatste keer dat ik een goede xtc-pil kocht is toch zeker 10 jr geleden.

naar mijn mening komen de grote nadelen van de tegenwoordige xtc pillen voort uit de "foute" toevoegingen van tegenwoordig, zoals speed.

alle bovenstaande "nadelige" verschijnselen zijn heel erg typisch voor speed, omdat speed simpelweg de "waarschuwertjes" in je lichaam uitschakeld, zoals;pijn, honger, vermoeidheid etc.

het word tijd dat de heren xtc samenstellers de gebruiker weer zelf de keuze zouden laten hoe zij de avond doorbrengen, en xtc weer uit de house-scene halen, want ik kan mij voorstellen dat je daar alle energie voor nodig hebt.

mdma brengt je in een roes, maar geeft niet de energie zoals hierboven word omschreven!

(een "ouderwetse" gebruiker)

Re: XTC of Alcohol?

door Anonymous » ma 18 aug 2003, 13:56

Ik heb zelf een paar keer een pilletje genomen, Geestelijk voelde ik me de volgende dag sterker, het is net alsof je even helemaal ontspannen bent geweest en al je problemen op een rijtje hebt kunnen zetten.

Mijn vriend heeft dit overigens niet, die voelt zich na een trip geestelijk een wrak.

XTC is wel echt een aanslag op je lichaam, ik weet dat je hersenen voor de rest van je leven kunnen beschadigen, maar wat ik me eigenlijk afvroeg is hoe slecht xtc voor je spieren is.

De aanleiding voor deze vraag is dat ik vorige week zaterdag op de dance parade me verstapte waardoor mijn knieschijf er ineens uitlag, het ging zo gemakkelijk, het was net alsof ik ineens door mijn knie heen ging.

Toen ik het verhaal aan mijn vader vertelde, zei hij dat het weleens zo kon zijn dat door de xtc mijn spieren verslapt waren, waardoor mijn knieschijf er makkelijk uit kon schieten.

Zou het kunnen dat xtc slecht is voor je spieren? het klinkt op zich niet gek, aangezien je de hele avond ontspannen bent, maar aan de andere kant gaan de spieren in je kaken veel meer bewegen. Dit geeft wel aan dat xtc wel een invloed op je spieren heeft.

Re: XTC of Alcohol?

door Jonas » wo 23 apr 2003, 01:42

Wat ik me even afvroeg: Toen 'een vriend van mij' laatst na een feestje (en een paar pillen) de dag erna 4 etages omhoog moest rennen op school, was hij niet moe! Het is geen degelijk bewijs dat xtc je conditie verbeterd, maar toch. De echte grootgebruikers herken je aan hun ingevallen koppen, dus er wordt vet verbrand.

MAARRRR, komt dat alleen door het dansen, of omdat je hele lichaam de kluts kwijt is! :shock: Als je xtc gebruikt, en dus 8 uur lang meer energie verbruikt dan met hardlopen, gaat je conditie daar dan op vooruit? En versterkt het spieren door al dat gedreun? Ik neem aan dat het er meer dingen kapot gaan dan verbeterd worden, maar ik was er ff benieuwd naar.