door ScienceMaster112 » di 25 jan 2011, 13:11
Hallo,
Natuurkunde is een behoorlijk moeilijke studie zo naar het verluid (zelf heb ik er minder moeite mee), en valt volgens mij nergens deeltijd te doen.
Als ik jou probleem zo hoor zou ik je eerder aanraden HBO natuurkunde te studeren (Kan in Enschede(Saxion), Delft (Haagse Hogeschool) en ik Eindhoven (Fontys). Normaliter duurt deze 4 jaar, maar als je al stage hebt gelopen zou dit best eens 3,5/3 kunnen worden. Van universiteiten heb ik ook wel wat verstand, maar ik kan niet echt een curriculum omschrijving geven (Al valt deze wel te vinden op de site van Universiteit Twente).
Wat ik aanraad is vooral om de wiskunde goed onder de knie te krijgen. (Differentiëren, Logaritmen, Algebra en goniometrie.) Belangrijk is vooral dat je het principe begrijpt, niet of je de formules toevallig kan toepassen. De boeken die gebruikt worden in Delft en Enschede zijn van Jan Blankenspoor. "toegepaste wiskunde voor het hoger beroeps onderwijs" (Deel 1 is eigenlijk wat je al onder de knie zou moeten hebben voor je gaat studeren (Behalve het integreren)).
Verder raad ik aan de beginselen van optica te bestuderen (Spiegels, breking, lenzen (snellius)) en een klein beetje elektronica (Wet van Ohm). Optica en elektronica zijn via internet prima te bestuderen met enig doorzettingsvermogen. Genoeg informatie te vinden en als jij wat opdrachtjes kan verzinnen over snellius en die oplossen en over de wet van ohm zou je een heel eind moeten zijn. De wiskunde raad ik wel een boek/docent bij aan.
Mocht je het curriculum overzicht van Saxion willen hebben kan ik die wel opsturen en eventueel wat uitleg geven over de vakken.
Hallo,
Natuurkunde is een behoorlijk moeilijke studie zo naar het verluid (zelf heb ik er minder moeite mee), en valt volgens mij nergens deeltijd te doen.
Als ik jou probleem zo hoor zou ik je eerder aanraden HBO natuurkunde te studeren (Kan in Enschede(Saxion), Delft (Haagse Hogeschool) en ik Eindhoven (Fontys). Normaliter duurt deze 4 jaar, maar als je al stage hebt gelopen zou dit best eens 3,5/3 kunnen worden. Van universiteiten heb ik ook wel wat verstand, maar ik kan niet echt een curriculum omschrijving geven (Al valt deze wel te vinden op de site van Universiteit Twente).
Wat ik aanraad is vooral om de wiskunde goed onder de knie te krijgen. (Differentiëren, Logaritmen, Algebra en goniometrie.) Belangrijk is vooral dat je het principe begrijpt, niet of je de formules toevallig kan toepassen. De boeken die gebruikt worden in Delft en Enschede zijn van Jan Blankenspoor. "toegepaste wiskunde voor het hoger beroeps onderwijs" (Deel 1 is eigenlijk wat je al onder de knie zou moeten hebben voor je gaat studeren (Behalve het integreren)).
Verder raad ik aan de beginselen van optica te bestuderen (Spiegels, breking, lenzen (snellius)) en een klein beetje elektronica (Wet van Ohm). Optica en elektronica zijn via internet prima te bestuderen met enig doorzettingsvermogen. Genoeg informatie te vinden en als jij wat opdrachtjes kan verzinnen over snellius en die oplossen en over de wet van ohm zou je een heel eind moeten zijn. De wiskunde raad ik wel een boek/docent bij aan.
Mocht je het curriculum overzicht van Saxion willen hebben kan ik die wel opsturen en eventueel wat uitleg geven over de vakken.