Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Vergelijking

Re: Vergelijking

door Lennardvd » wo 22 feb 2012, 15:40

In physics I trust schreef:Je blijft karig met informatie. Als At jouw versterkingsfactor is, dan bedoel je dat je een waarde wenst te vinden voor At? Dat is immers jouw versterkingsfactor en dus per defintie de verhouding tussen ingangs- en uitgangsspanning. Je hebt in die vergelijking drie onbekenden, dus dat valt niet op te lossen (At, b, c zijn onbekend). Pas voor gekende waarden van b en c kan je dus een waarde vinden voor At.

Ook het invoeren van die extra vergelijking brengt niet op omdat je meteen ook een extra onbekende invoert (d).
Ik dacht dat de extra vergelijking een onbekende kon elimineren in de hoofdvergelijking.

In alle geval , toch bedankt voor de reacties en informatie

Re: Vergelijking

door In physics I trust » zo 19 feb 2012, 21:17

Je blijft karig met informatie. Als At jouw versterkingsfactor is, dan bedoel je dat je een waarde wenst te vinden voor At? Dat is immers jouw versterkingsfactor en dus per defintie de verhouding tussen ingangs- en uitgangsspanning. Je hebt in die vergelijking drie onbekenden, dus dat valt niet op te lossen (At, b, c zijn onbekend). Pas voor gekende waarden van b en c kan je dus een waarde vinden voor At.

Ook het invoeren van die extra vergelijking brengt niet op omdat je meteen ook een extra onbekende invoert (d).

Re: Vergelijking

door Lennardvd » zo 19 feb 2012, 17:01

Een verhouding van wat?
Met verhouding bedoel ik de verhouding tussen de in en uitgangsspanning. Concreet wil dit zeggen een getalwaarde voor deze vergelijking.

Re: Vergelijking

door In physics I trust » zo 19 feb 2012, 15:18

Niet noodzakelijk. Een verhouding laat een vrijheidsgraad toe, dus er mag een onbekende meer zijn dan een vergelijking.

Voor een bepaalde waarde van je versterking is het dus mogelijk lijkt me.

Re: Vergelijking

door Neutra » zo 19 feb 2012, 09:09

Lennardvd schreef:At=(104,7b-4,7c)/(100b+4,7c)

b-c=d
Ik zie 2 vergelijkingen met 4 onbekenden.

Dat stelsel is niet oplosbaar.

Re: Vergelijking

door EvilBro » zo 19 feb 2012, 08:30

Mijn vraag is nu of deze vergelijking op te lossen is tot een verhouding.
Een verhouding van wat?

Vergelijking

door Lennardvd » za 18 feb 2012, 17:23

Hallo,

Ik ben een toonregeling(elektronische schakeling) aan het bouwen en ik wil de werking hiervan doorgronden.

Hiervoor wil ik de versterking berekenen. Om deze te berekenen kwam ik tot een vergelijking At=(104,7b-4,7c)/(100b+4,7c). At is hierin de versterking en b en c zijn twee stromen. Verder is: b-c=d, misschien is dit enige hulp. Mijn vraag is nu of deze vergelijking op te lossen is tot een verhouding. Ik zelf raak er niet uit.

Alvast bedankt.

Mvg lennard