Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Spieken

Re: Spieken

door jintendo » zo 25 dec 2005, 12:23

1 Zorg dat je wat proefwerkpapier thuis hebt (vraag extra blaadjes bij een eerder proefwerk). Schrijf wat je moet weten op dit papier. Tijdens het proefwerk kun je het gewoon op tafel leggen. Valt niet op, bovendien zijn het aantekeningen die je tijdens het proefwerk gemaakt hebt. Ten eerste valt het niet op, ten tweede kunnen ze niks bewijzen indien je wel betrapt wordt.

2 Laat een aantal vragen die je niet weet open. Tegen het einde van het proefwerk wissel je je blad om met iemand bij je in de buurt met het een vergelijkbaar handschrift. Je vult elkaars antwoorden aan en levert het blad in.

beide methoden hebben bij mijaltijd goed gewerkt :D

ik geef toe dat je voor methode 2 wel onschuldig moet kunnen kijken. :roll:

Re: Spieken

door Bean » za 24 dec 2005, 23:58

Wij mogen gewoon alles in onze GR zetten :roll: . Behalve bij de talen enzo dan he. Maarja daar schiet je weinig mee op, want bij de vakken waar het wel bij mag, gaat het om de toepassing.

Re: Spieken

door Cris » za 24 dec 2005, 22:52

Spieken: Er is ieder geval niet goed voor iedereen en ook voor jezelf!

Re: Spieken

door Anthrax » za 24 dec 2005, 17:22

Lol als ik dan al eens afkijk zie ik op een of andere wijze altijd de fouten op hun blad staan :roll: en dan schrijf ik die natuurlijk niet over, als ik dan af heb gegeven help ik heb dan ook meestal een handje terug

tegenwoordig ben ik zo onzeker dat ik voor alles bijna een spiekbriefje heb, 90% van de tijd zie ik er niet na maar gewoon voor de zekerheid

Re: Spieken

door made in flanders » zo 11 dec 2005, 13:47

wat je ook kan doen is ze gewoon op je rekenmachine opslaan. vanaf je je klasblad krijgt alles opschrijven op je blad en dan deleten. als ze dan je rekenmachine komen controleren, geen probleem.

Re: Spieken

door angmar » zo 11 dec 2005, 12:49

Cycloon schreef:Ik wil even m'n meester spiekmanier uitleggen (alleen mensen met een ti83(+) kunnen hiervan genieten)

Je gaat naar program -> New -> Je typt er gewoon naar harte lust, al je formules,eigenschappen, en weet ik veel wat nog allemaal (je moet er geen rekening mee houden hoe je een programma schrijft en laat werken, je schrijft er gewoon in wat je moet onthouden)

Je kan de gegevens die je daar ingetypt hebt niet zien door gewoon te openen vermits er niet echt een programma geschreven is, je kan deze wel oproepen via prgm -> Edit

Natuurlijk dit jaar zijn de leerkrachten bij ons op school versnuggerd en gaan ze dus maar ff het geheugen resetten. Natuurlijk zijn wij als vlijtige leerlingen heel flexibel en zoeken we daar dus iets op.

Als je naar 2nd Memory (boven de + dacht ik) gaat, dan 8: Group neemt dan kan je daar create new group nemen, je selecteert al die programma'tjes en ziezo er is een group gemaakt (deze word niet verwijdert door een geheugen reset)

Je reset nu zelf ff je geheugen zodat m'n niet per ongeluk je programma's vind.

Je wilt nu al je programma's terug ? Geen probleem, je gaat terug naar 2nd memory -> 8: Groups -> ungroup, je pakt de group eruit die je wilt, je entert, en hups daar staan al je proggies terug   :D  

Ik vind dit zelf heel handig voor wiskundige formules als geheugensteuntje en bij fysica om eigenschappen en definites te onthouden  :wink:
oke de examens naderen, en voor m'n examen fysica zou het wel zeer handig zijn als ik die formules kon bewaren in m'n Ti-83 :P ik heb ze allemaal als programma'tjes ingevoerd, maar het creeëren van een groep lukt niet bij mij?! als ik naar 2nd memory ga, zie ik nergens "8: groups" staan, bij mij staat er:

1: check ram

2: delete

3: clear entries

4: clrAllLists

5 reset

gaat dit alleen bij de Ti-38+ ofzo? ben nie zeker of je me die + tussen haakjes bedoelt of de + al dan nie verplicht is.. :roll:

het zou zeer handig zijn moest ik een manier vinden om al die programmaatjes te verbergen! dus plz, help me :P thx

Re: Spieken

door SiegeDragon » do 24 nov 2005, 11:38

Inderdaad alleen spieken als je het nodig hebt.

Vor engels en Nederlands spiek ik niet. Of het is te makkelijk of het is onbelangrijk.

Voor Na alleen de formules ide je telkens vergeet, etc.

Maar we hebben wel een gast in de klas die voor elke schei, natuur en wiskunde toets een programmatje heeft op zn grafische. Erg handig die jongen

Re: Spieken

door made in flanders » wo 23 nov 2005, 17:54

je moet toch niet spieken als je je stof kunt en beheerst? ik zelf spiek alleen als ik in echte nood zit. en dan nog...

Re: Spieken

door Anonymous » di 22 nov 2005, 14:32

Ga nooit spieken!!...

ik moest ff appart een test maken watn ik moest hem in halen ik wist alle woordjes maar ik stond een onvoldoende dus ik moest een goed cijfers halen.. dus wat deed ik ik had de hele woordenlijst in me pw blok gedaan.. (ook al wist ik het.. :roll: ) en heb alles over geschreven , komt op eens dat mesn langs...

:P :wink: word gesnapt..Ik helemaal verdrietig,. ik doe het nooit meer!! :D dus probeer nooit te spieken ik heb dr egt zuper veel last van.. ik baal ontzettend :P

Re: Spieken

door Deepsilence80s » zo 20 nov 2005, 21:29

als het moeilijke leerkrachten zijn gewoon alles op benen of armen schrijven , oppassen met handen, als je met 2 naast elkaar zit en je meot map gebruiken van ander vak gewoon de papieren van het andere vak(waarover je ondervraging hebt) er tussen steken, een klein briefjes tussen je pen (als je een doorschijnende hebt hoef je er dit niet uit te halen) pennenzakken (aleen bij domme leerkrachten) gewoon stil het antwoord vragen aan je buur ( als die dat wilt zeggen en als je een slechthorende , oude of niet aandachtige leerkracht hebt) een klad papier met doorschijnende inkt die aleen door het lampje aan de pen (met onzichtbare inkt) hangt, (verkijgbaar in large popmershandising)of gewoonweg de mouwpapiertjes

Re: Spieken

door made in flanders » wo 16 nov 2005, 18:33

Cycloon schreef:Quote:

maar wat ik nog het meest doe is gewoon op de andere zijn blad kijken, nog nooit betrapt.

Haha en de fouten mee schrijven ? Very Happy
je hebt afkijken en afkijken. je moet natuurlijk niet alles klakeloos overschrijven, zelf nadenken kun en moet je ook doen.

Re: Spieken

door Cycloon » do 10 nov 2005, 22:09

Klein blaadje onder je proefwerkblaadje leggen en als de leraar even niet kijkt onder je pwblaadje kijken. :wink:


Haha, jah dat deed ik vroeger wel vaak bij gewone tests, we hebben zo een blok papier daarvoor speciaal van school, dus gewoon een paar pagina's erachter steek ik een blad met de nodige zaken op :roll:

Re: Spieken

door Quyxz » do 10 nov 2005, 20:04

Klein blaadje onder je proefwerkblaadje leggen en als de leraar even niet kijkt onder je pwblaadje kijken. :wink:

Re: Spieken

door Imke » wo 09 nov 2005, 14:32

wat ook altijd werkt:

- als je rechts schrijft, naast iemand gaan zitten die links schrijft (want bij iemand die rechts schrijft ligt je blaadje aan de rechterkant van de tafel en bij linkshandige mensen andersom) Zo liggen je blaadjes praktische naast elkaar en kan je super goed afkijken.

- Net voordat de blaadjes worden uitgereikt, nog zoveel mogelijk moeilijke rijtjes stampen met je buurman of buurvrouw natuurlijk, en dan meteen opschrijven als je je blaadje krijgt, volkomen legaal want het komy uit je hoofd. Daarna lekker vergeten en terug kijken.

- Je stamp rijtjes in een muziek vorm in je hooft knallen. Gewoon andere woorden gebruiken dan het orginele lied. Hoef je alleen te zingen tijdens je toets. (Wel in je hoofd natuurlijk)

Re: Spieken

door Jan van de Velde » wo 09 nov 2005, 09:57

Daar had hij dan wel gelijk in, want uiteindelijk heb je op een spiekbriefje niet veel ruimte, dus zul je wel de crux van je stof er op moeten zetten. Als je dat goed doet, heb je dus in elk geval grotendeels begrepen waar het over gaat. En daar draait het hele leerproces om......(Je kunt er wel een formule opschrijven, maar als je niet weet waar en hoe je die toe moet passen heb je er nog niks aan).