Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Ik stel me even voor :)

Re: Ik stel me even voor :)

door Michel Uphoff » do 14 dec 2017, 15:09

Welkom! Helaas kunnen wij jouw bijsluiter niet vinden.

Re: Ik stel me even voor :)

door koolstofje » do 14 dec 2017, 08:53

Kben nieuw, zie bijsluiter.

Re: Ik stel me even voor :)

door Professor Puntje » zo 29 okt 2017, 11:24

Goedendag, welkom. Je kunt het beste je vragen in het toepasselijke (sub)forum stellen, daar is de meeste kans dat iemand met belangstelling voor de betreffende vraag het leest. Je huidige vraag lijkt mij thuis te horen in "Praktische en overige technische wetenschappen". 

Re: Ik stel me even voor :)

door G0erwt » zo 29 okt 2017, 08:25

hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum, maar wel bekend met allerlei aspecten van ICT en wetenschap. Aangezien het altijd lastig is in het begin ergens te starten stel ik me maar even voor en heb tevens een vraag.
Ik ben al lang gepensioneerd, maar besteed nog veel tijd om mijn technische en wetenschappelijke nieuwsgierigheid te bevredigen. Dus lees ik ook veel. Achtergrond: TU-Delft lucht- en ruimtevaart; hoewel dat in mijn tijd nog TH-Delft heette en vliegtuigbouwkunde. Daarna(ast) ICT, vooral in de techniek. Hobbies: denksporten zoals dammen, schaken ('normaal', Chinees en Japans), go, Othello en nog vele andere. En amateurfotograaf.
Mijn vraag is de  volgende.
Welke bandbreedte zou nodig zijn om op afstand dezelfde nauwkeurigheid te krijgen om iets te bekijken als wanneer men er "met zijn neus op staat"?
Achtergrond.
Het blijkt nu al mogelijk om op afstand operaties te doen. Daar is wel hele speciale apparatuur voor nodig. Dat is in de medische wetenschap echter een aanvaardbaar aspect.
Nu echter een heel andere idee.
Stel dat we een bandbreedte beschikbaar kunnen krijgen om vanuit huis de wereld elders 'natuurgetrouw' te kunnen waarnemen. Welke impact zou dat kunnen hebben op bv. de reisbranche? Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan (vlieg)reizen. Als ik echter via zo'n breedbandverbinding door een stad of park ergens in de wereld zou kunnen struinen dan zou dat een verrijking zijn.
P.S.
Als ik het goed gezien heb stellen mensen zich, sinds lange tijd, niet meer voor op dit forum. Dus ... misschien leest ook  iemand dit?

Re: Ik stel me even voor :)

door poelske1 » wo 08 feb 2012, 20:57

Hallo iedereen, mijn naam is Nick.

Ik ben geboren op 17/05/1994 en woon in Kampenhout, België.

Ik zit momenteel in het 5de middelbaar en volg de richting Chemie.

Van de 34 lesuren per week, heb ik 14 Chemie.

even een opsomming ervan:

6u Analytische chemie (2 theorie, 4 labo)

4u Organische Chemie (2 theorie, 2 labo)

4u Chemische Technologie (2 theorie, 2 labo)

Ik hoop dat ik soms wel eens iemand kan helpen met de kennis die ik tot nu toe al bezit :)

Re: Ik stel me even voor :)

door nickcroft » do 02 feb 2012, 20:42

ik ben nick, ik woon in roosdaal, belgie. Ik zit in men 4de jaar biotechnieken te KTA horteco in vilvoorde. en dat is het zo een beetje.

Re: Ik stel me even voor :)

door Orgsyn » di 24 jan 2012, 16:02

Aangenaam, ik stel me ook even voor. Ik ben hier nu een paar maandjes dus dat lijkt me wel zon goed idee :)

Ik ben Freek, 23 jaar, en ik heb HBO en daarna Master scheikunde (synthetisch organische chemie) gedaan.

See you around!

Re: Ik stel me even voor :)

door oiio » vr 20 jan 2012, 11:25

Gegroet éénieder en alleman !

Mijn account bestaat hier dus nog wel degelijk :)

Heb hier tijdens mijn middelbaar nog wel wat rondgehangen en af en toe tijdens het begin van mijn studie maar beetje uit het oog verloren.

Mijn master zit er nu op en ik ben met de lerarenopleiding bezig met de bedoeling chemieleerkracht te worden nu dus het leek me de moment om deze account nog eens onder het stof uit te halen.

Blij terug te zijn, hopelijk kan ik van dienst zijn en vice versa

oiio

Re: Ik stel me even voor :)

door Salverano » ma 05 dec 2011, 21:55

Hoi,

Ook ik stel mij even voor.

Ik ben Paul, 18 jaar, en ik ben eerste jaars biotechnologie in Leeuwarden.

Verder niet veel te vertellen. ;)

Paul

Re: Ik stel me even voor :)

door Joca_CF » do 01 dec 2011, 00:17

Hallo iedereen ik ben joca,

Helaas is me leven niet zo roze kleurig geweest zoals de meesten in dit topic.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb tot de 2/3e klas op de middelbare school gezeten en daarna spijbelde ik vanwege problemen.

Van school naar school allerlei problemen zonder te weten wat ik in de toekomst wou gaan doen, ik dacht vooral op korte termijn.

Nu ben ik wat ouder en is het besef eindelijk gekomen dat ik nu iets moet gaan doen voor de toekomst en het enigste wat me aanspreekt is iets in de chemie.

Mijn grote doel zou zijn om een cure the vinden voor psychiatrische aandoeningen zoals HPPD, visual snow e.d.

Zelfs zat ik te denken aan Psychopharmacology / organisch chemie heb het een en ander er over gelezen en het ziet er spannend uit!

Hopelijk kan ik me genoeg inlezen op dit forum om een schop in de goeie richting te krijgen.

Mvg Joca.

Re: Ik stel me even voor :)

door Beryllium » do 13 okt 2011, 19:16

Welkom :)

Re: Ik stel me even voor :)

door Mauritio » do 13 okt 2011, 18:55

Hallo iedereen!!

Ik ben Maurits, ben 19 jaartjes jong (ja nog wel eind van het jaar oud), ben twee jaar geleden geslaagd voor de HAVO met N&T en N&G inc. Informatica en Management en Organisatie.

Heb vorig jaar een jaar Werktuigbouwkunde gedaan, men wiskunde is hierdoor wel mooi op peil gekomen maar het bleek toch te theoretisch voor mij!

Daarom heb ik besloten om dit jaar aan de HLO in Nijmegen te beginnen in de BM richting. Ik hoop me ook te specialiseren in de virologiekant, aangezien dit me altijd toch wel extreem heeft gefascineerd.

Ik ben ook niet super goed in Chemie, maar de basis dingen moeten goed komen!! :)

Re: Ik stel me even voor :)

door Mel- » do 06 okt 2011, 17:31

Nou, laat ik mij dan ook maar even kort voorstellen :)

Ik ben Melanie, 20 jaar oud. Afgelopen jaar geslaagd voor m'n VWO en zo'n drie maanden geleden begonnen op mijn nieuwe opleiding HLO. Ik heb al gekozen voor de richting BM, omdat chemie niet echt mijn ding is :) Dat is dan ook de voornaamste reden om hier een account aan te maken, haha.

Re: Ik stel me even voor :)

door Faex » di 30 aug 2011, 17:29

Dat kan inderdaad best wel irritant zijn ja. ;) Dankjewel. :D

Re: Ik stel me even voor :)

door LizanneS » di 30 aug 2011, 15:30

Dan wens ik je heel veel sterkte met praktijk! Toen ik 2 jaar geleden daar nog praktijk had waren de praktijkdocenten van het drenthe college zelf behoorlijk irritant! Een lab delen met MBO en HBO dat werkt niet, mbo-praktijkdocenten vonden altijd dat het lab van hun was en zo konden wij soms geen praktijkdagen inplannen. Ben blij dat ik nu aan het werk ben in ieder geval!