door agafan » wo 10 aug 2005, 10:42
hallo,
kan iemand eens in andere woorden uitleggen wat mutorotatie bij monosachariden net is?....wat gebeurt er net? wat wordt er gevormd? en waarom kan een niet-reducerend suiker niet mutaroteren?
en dan nog een vraagje: is een acetaal een vorm van een glycoside, of is dat iets totaal anders?
alvast bedankt!
hallo,
kan iemand eens in andere woorden uitleggen wat mutorotatie bij monosachariden net is?....wat gebeurt er net? wat wordt er gevormd? en waarom kan een niet-reducerend suiker niet mutaroteren?
en dan nog een vraagje: is een acetaal een vorm van een glycoside, of is dat iets totaal anders?
alvast bedankt!