door Anonymous » zo 20 nov 2005, 18:10

Tijdens onderzoek naar geestelijke klachten bij engelse jongeren is gebleken dat wietgebruik op te jonge leeftijd [pubertijd] tot zorgwekkende
gezondheidsklachten kan leiden. Oorzaak is de onderontwikkeling van het centrum in de hersenen dat endorfine en dopamine aan moet maken.
Deze stoffen zorgen voor een goed samenwerking tussen de hersencellen en zijn onmisbaar om normaal te kunnen functioneren. Enkele gevolgen zijn : hoofdpijnen, concentratieverlies, depressie's,oogbevingen enz. Als het menselijk brein rond op 20 jarige leeftijd is uitontwikkeld is er veel minderkansopblijvendehersenschade.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/pano...ama/4082196.stm
:roll: Tijdens onderzoek naar geestelijke klachten bij engelse jongeren is gebleken dat wietgebruik op te jonge leeftijd [pubertijd] tot zorgwekkende
gezondheidsklachten kan leiden. Oorzaak is de onderontwikkeling van het centrum in de hersenen dat endorfine en dopamine aan moet maken.
Deze stoffen zorgen voor een goed samenwerking tussen de hersencellen en zijn onmisbaar om normaal te kunnen functioneren. Enkele gevolgen zijn : hoofdpijnen, concentratieverlies, depressie's,oogbevingen enz. Als het menselijk brein rond op 20 jarige leeftijd is uitontwikkeld is er veel minderkansopblijvendehersenschade.
[url=http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/panorama/4082196.stm]http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/pano...ama/4082196.stm[/url]