Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Wie is de slimste mens op aarde?

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door Dido » za 07 aug 2010, 15:09

E.Desart schreef:Wise is also seeing when someone is making a joke .....

- Eric G.A.M. D.-
Afbeelding Zo één ontbrak inderdaad...

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door E.Desart » za 07 aug 2010, 14:34

Ik ben het intelligentst. maar dat zullen jullie waarschijnlijk nooit begrijpen.
<knip> several very good and nice quotes
;) Wise is also seeing when someone is making a joke .....

- Eric G.A.M. D.-

Het zijn wel fijne en ware quotes .....

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door Dido » za 07 aug 2010, 14:18

Ik ben het intelligentst. maar dat zullen jullie waarschijnlijk nooit begrijpen.
Genius is the ability to reduce the complicated to the simple.

- C.W. Ceran -

A sign of intelligence is an awareness of one's own ignorance.

- anoniem -

Half of being smart is knowing what you’re dumb at.

- David Gerrold -

Sixty years ago I knew everything; now I know nothing; education is a progressive discovery of our own ignorance.

- Will Durant -

The art of being wise is the art of knowing what to overlook.

- William James -

The fool doth think he is wise, but the wise man knows himself to be a fool.

- William Shakespeare -

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door juultjuh99 » za 07 aug 2010, 13:39

ypsilon schreef: ;) En waarom vind je het dan nodig om die aanname te posten? Als niemand iets in die richting gezegd heeft, is daar toch geen reden toe?

Het enige wat ik zie, is een cirkelredenering waarvan zowel premisse als conclusie fout zijn: "West-Europeanen zijn het intelligentst. Het bewijs daarvoor is onze westerse cultuur. Dat onze cultuur westers is komt omdat wij onze cultuur succesvol geëxporteerd hebben. Dat wij onze cultuur succesvol geëxporteerd hebben komt omdat wij de intelligentsten zijn." Je zegt in feite: A, want B, want C, want A. Dat is geen argument. Bovendien is "de wereld" niet westers. Dat beweren is pure navelstaarderij. En voor de rest zijn je stellingen wars van elk historisch inzicht, dat heb ik eerder al trachten duidelijk te maken.
Misschien is het ook een beetje West-Europese trots maar je moet zeggen de Europeanen waren erg succesvol en slim.

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door mcs51mc » za 07 aug 2010, 13:37

Ik ben het intelligentst. maar dat zullen jullie waarschijnlijk nooit begrijpen.
Wanneer je het "vermoeden van Goldbach" bewezen hebt, gaan we dit (misschien) in overweging nemen ;)

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door Onwetend » za 07 aug 2010, 13:32

Ik ben het intelligentst. maar dat zullen jullie waarschijnlijk nooit begrijpen.

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door ypsilon » vr 02 jul 2010, 20:43

Nee dat zeg ik niet ik zeg dat neem ik aan.
;) En waarom vind je het dan nodig om die aanname te posten? Als niemand iets in die richting gezegd heeft, is daar toch geen reden toe?
Nou ja ik heb aardige wat poten om op te staan de wereld is niet voor niets westers en niet Chinees bijvoorbeeld.
Het enige wat ik zie, is een cirkelredenering waarvan zowel premisse als conclusie fout zijn: "West-Europeanen zijn het intelligentst. Het bewijs daarvoor is onze westerse cultuur. Dat onze cultuur westers is komt omdat wij onze cultuur succesvol geëxporteerd hebben. Dat wij onze cultuur succesvol geëxporteerd hebben komt omdat wij de intelligentsten zijn." Je zegt in feite: A, want B, want C, want A. Dat is geen argument. Bovendien is "de wereld" niet westers. Dat beweren is pure navelstaarderij. En voor de rest zijn je stellingen wars van elk historisch inzicht, dat heb ik eerder al trachten duidelijk te maken.

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door juultjuh99 » vr 02 jul 2010, 20:01

Heb ik dat ergens gezegd of om een dergelijke "bekentenis" gevraagd, dan?
Nee dat zeg ik niet ik zeg dat neem ik aan.
Je kiest wat je wilt, hé. Het stoelt alleen op niet veel.
Nou ja ik heb aardige wat poten om op te staan de wereld is niet voor niets westers en niet Chinees bijvoorbeeld.
Culturele hegemonie is geen resultaat van alleen maar willen, durven en slim zijn.
Inderdaad het speelt alleen wel een grote rol.

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door ypsilon » vr 02 jul 2010, 19:04

Ik zal bekennen ik ben zeker niet 's werelds slimste u neem ik aan ook niet.
Heb ik dat ergens gezegd of om een dergelijke "bekentenis" gevraagd, dan?
Maar als je een volk zou moeten kiezen zal ik er toch voor kiezen.
Je kiest wat je wilt, hé. Het stoelt alleen op niet veel.
doorzettingsvermogen, kracht, durf en moed (...) die wil of durf om de wereld te bevaren.
Culturele hegemonie is geen resultaat van alleen maar willen, durven en slim zijn.

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door juultjuh99 » do 01 jul 2010, 23:19

Met alle respect, je bent nonsens aan het vertellen:
Ik zal bekennen ik ben zeker niet 's werelds slimste u neem ik aan ook niet. Maar als je een volk zou moeten kiezen zal ik er toch voor kiezen. Natuurlijk hebben ze een duwtje in de rug gehad van een aantal volkeren maar in het einde was het hun eigen kennis, doorzettingsvermogen, kracht, durf en moed die de Europese cultuur tot het hoogtepunt in de geschiedenis heeft geleid. Ik zal de Chinezen er eigenlijk mee willen vergelijken qua kennis waren ze even slim en waarschijnlijk nog wel slimmer maar door de een of andere reden hadden ze niet die wil of durf om de wereld te bevaren. Toch als er een nummer 1 gekozen moet worden kies ik voor de Europeanen, maar ik sluit andere niet uit

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door Rogier » do 01 jul 2010, 21:48

Dat het eerste klopt lijkt me vrij basaal, dat wordt zovaak gespuwd, maar hoe kom je bij die standaarddeviatie?
Die moet 15 zijn, zo is het gedefinieerd.

M.a.w. een IQ van 130 betekent per definitie dat je intelligenter bent dan
\(\Phi(Z \leq 2)\)
=97.7% van de mensheid.

(edit) oh sorry, zie nu pas dat dit een oudere & langere thread was dan ik dacht ;) Nou ja hopelijk heeft iemand toch nog iets aan bovenstaand gegeven

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door Wokke » do 01 jul 2010, 21:28

IQ en intelligentie geven geen enkel antwoord op vragen over het universum of de natuur als je ze bekijkt op de manier waarop ze gedefinieerd worden. Het is in werkelijkheid fantasie, genialiteit die inzichten verschaft. Kleine quote van Einstein ter ondersteuning voor die claim ;)
Fantasie is belangrijker dan kennis.
Veelzeggend? Weet ik ook niet. Maar ik weet wel dat nieuwe inzichten niet ontstaan door bestaande kennis te verzamelen. Je moet er nog iets aan toevoegen, een verband leggen, een uitbreiding maken. En daarvoor heb je in meer of mindere mate fantasie nodig. En hoe meer fantasie je nodig hebt voor een bepaald inzicht, hoe meer dat inzicht als geniaal kan en zal bestempeld worden.

Als je de slimste mens ter wereld dus wilt vinden door te testen wie de meeste kennis bezit, gaat die man of vrouw je enkel dingen kunnen vertellen die men al weet. En het grootste genie kan je niet vinden, aangezien je daarvoor inzichten met elkaar moet gaan vergelijken en dat is zowel oneerlijk als onmogelijk (o.a. te subjectief).

Aangezien de kwestie dus niet opgelost kan worden, stem ik op mezelf ;) (wat niet is, kan nog komen)

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door Ensiferum » wo 26 mei 2010, 18:29

317070 schreef:De cijfers: http://www.express.be/business/nl/hr/nu-ka...rain/105030.htm

47% is van vreemde origine ;)
Maar dat zegt niets over hoe het echt elders zit. Hoe uniek is die 47%?

Geert Noels laat ook na cijfers van de brain drain naar Vlaanderen te vermelden. Ik zit in een faculteit waar de meerderheid vreemdelingen is (en anderstalig, dus echt wel voornamelijk brain drain qua studies (of ze blijven is een ander verhaal)). Het Standaard artikel kan ik niet lezen (betalend). Voor zover ik het nu zie, kan dit even goed symptoom zijn van globalisering. Top researchers gaan ook wel eens om de zoveel jaar van universiteit wisselen.

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door 317070 » wo 26 mei 2010, 11:27

Debatable, maar daar heb je misschien wel een punt. Laten we het houden op dat de grootste denkers in Amerika wonen, dan moeten we geen discussie houden om de betekenis van 'komen uit'. ;)
De cijfers: http://www.express.be/business/nl/hr/nu-ka...rain/105030.htm

47% is van vreemde origine ;)

Re: Wie is de slimste mens op aarde?

door Tonno » di 25 mei 2010, 16:06

Waarom denk je dat?
De mens kan in een beperkte omgeving niet foutloos, perfect en zeer nauwkeurig handelen: zich aankleden, zich wassen, bureau opruimen, .. Deze omgeving is te beperkt en kun je in paar meters uitdrukken.

Journey to the Edge of the Universe