door jdeketel » do 25 jun 2009, 08:55
Natuurlijk is het geen totale energiebalans. Maar als de TL's alleen per uur een temperatuurstijging van 20° veroorzaken dan zou het toch een stuk warmer moeten zijn. Het duurt even voordat de wanden de warmte opnemen.
Ventilatie staat aan, maar met deze gegevens moet ik er niet aan denken om die uit te zetten !8)
Raspoetin: Het rendement is ca. 65% dan blijft er nog altijd 35% over die direct wordt omgezet in warmte. Maar waar blijft volgens jou de rest van de energie? Het licht wordt, welliswaar door de wanden, geabsorbeerd als warmte.
Gelukkig heb ik blijkbaar geen fouten in de berekening gemaakt.
Natuurlijk is het geen totale energiebalans. Maar als de TL's alleen per uur een temperatuurstijging van 20° veroorzaken dan zou het toch een stuk warmer moeten zijn. Het duurt even voordat de wanden de warmte opnemen.
Ventilatie staat aan, maar met deze gegevens moet ik er niet aan denken om die uit te zetten !8)
Raspoetin: Het rendement is ca. 65% dan blijft er nog altijd 35% over die direct wordt omgezet in warmte. Maar waar blijft volgens jou de rest van de energie? Het licht wordt, welliswaar door de wanden, geabsorbeerd als warmte.
Gelukkig heb ik blijkbaar geen fouten in de berekening gemaakt.