door Merel123_CF » zo 13 mar 2011, 11:26
Zie je op een gegeven moment ineens een sterk verschil in je meetpunten? Goh, wat zou dat betekenen voor een zyyrbase indicator die op KLEUR werkt...
bij de oplossing met een laag pH (die is dus rood) heb ik een top voor de extinctie, maar hoe kan ik dat verklaren?
bij de oranje oplossing heb ik ergens een verschil in de extinctiewaarden van 0.20 (dit is daarbij het grootste verschil)
bij de gele oplossing is het grootste verschil bij de extinctie 0.21
Aha, deze zijn allebei bij dezelfde golflengtes.
Maar ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe ik hier de zuurconstante uit kan bepalen.
[quote] Zie je op een gegeven moment ineens een sterk verschil in je meetpunten? Goh, wat zou dat betekenen voor een zyyrbase indicator die op KLEUR werkt... [img]http://sciencetalk.nl/forum/public/style_emoticons/cf_old/smartass.gif[/img] [/quote]
bij de oplossing met een laag pH (die is dus rood) heb ik een top voor de extinctie, maar hoe kan ik dat verklaren?
bij de oranje oplossing heb ik ergens een verschil in de extinctiewaarden van 0.20 (dit is daarbij het grootste verschil)
bij de gele oplossing is het grootste verschil bij de extinctie 0.21
Aha, deze zijn allebei bij dezelfde golflengtes.
Maar ik snap eigenlijk nog steeds niet hoe ik hier de zuurconstante uit kan bepalen.