door pimmodenhollander1 » di 19 apr 2011, 13:37
Gerard,
1. Als mijn eluenscompositie iets verandert, zal ik dat ook in mijn retentietijden gaan terugzien. Alleen de eluens compositie verandert niet, wel mijn oplosmiddel. Kunnen mijn pieken daar minder van worden? Ik zou juist zeggen van niet, want je hebt een zwakker 'eluens' als oplosmiddel dan het eluens zelf. Mijn docent zegt juist van niet, omdat je dan kan krijgen dat je piek 'gebroken' wordt en daardoor breder. Wanneer mag dit wel en wanneer mag dit niet?
Als ik geen goede pieken krijg hierdoor, dan zal ik uiteraard ervoor kiezen om mijn glaswerk anders te prepareren.
2. Is het een goede optie om alles voor te spoelen met oplosmiddel?
Zo ja, 3x met demiwater en 2x met oplosmiddel?
Graag reacties!
Gerard,
1. Als mijn eluenscompositie iets verandert, zal ik dat ook in mijn retentietijden gaan terugzien. Alleen de eluens compositie verandert niet, wel mijn oplosmiddel. Kunnen mijn pieken daar minder van worden? Ik zou juist zeggen van niet, want je hebt een zwakker 'eluens' als oplosmiddel dan het eluens zelf. Mijn docent zegt juist van niet, omdat je dan kan krijgen dat je piek 'gebroken' wordt en daardoor breder. Wanneer mag dit wel en wanneer mag dit niet?
Als ik geen goede pieken krijg hierdoor, dan zal ik uiteraard ervoor kiezen om mijn glaswerk anders te prepareren.
2. Is het een goede optie om alles voor te spoelen met oplosmiddel?
Zo ja, 3x met demiwater en 2x met oplosmiddel?
Graag reacties!