De eerste vraag luidde:
hey, ik ben nieuw hier en ik had een vraag: hoe is het mogelijk door dat je in een (transcedente) meditatie kunt leviteren? heeft het iets te maken met de frequentieniveau van de hersenen? wat denken jullie?
Ik vermoed dat Jordi het letterlijke zweven bedoeld zoals ook wordt aangegeven
in het TM-vliegprogramma (geen grap) dat o.a. in Lelystad wordt/werd beoefend.
Die zweeftoestand zou het resultaat zijn van een specifieke meditatie.
In een meditatie c.q. trance-achtige toestand, is veel mogelijk,
zoals ook in onze maya-droomtoestand; En dat heeft inderdaad weer met de
hersenen te maken (zenuwstelsel). Of, zoals de CursusInWonderen stelt:
met de denkgeest.
Er is eens gemeten aan de hersenen van iemand die channelde.
Was het frequentiespectrum voor de channeling nog een breed en intensief
gebeuren, tijdens de sessie verdwenen alle sensorsignalen onder de ruisvloer;
Wat technisch gesproken inhoudt dat de persoon GEEN hersenactiviteit meer
heeft (bron: Jacques Groenen / Niburu.nl). Ik heb de meetresultaten ook gezien.
Mijn punt is dat we nog veel niet weten (maar wel heel veel denken te weten)
Ik ben zelf geinteresseerd in het letterlijke/fysieke zweven zonder enige
enrgiebron (zoals magneten). Daarom probeer ik ook te achterhalen wat
nu eigenlijk die zwaartekracht is die we zo hardnekkig in het leven roepen.
Geometrie is een logische weg naar meer begrip, wordt mij duidelijk.
Verder kun je niet alle ervaringen bij bijna-dood toeschrijven aan zuurstoftekort
omdat de mensen in kwestie alles na kunnen vertellen wat ze meemaakten toen
ze boven het operatiebed zweefden (en verder weg gingen zoals in uittredingen).