Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: levitatie in een meditatie

Re: levitatie in een meditatie

door Schwartz » di 05 jun 2007, 19:29

Heel waarschijnlijk ben je op de bank in slaap gevallen en heb je geslaapwandeld naar je bed toe en ondertussen een droom bekomen waarin je bent gaan vliegen.

Ik heb zo vaak vliegdromen:

als ik bewust wordt dat ik droom dan zoek ik een weg naar buiten en ga ik vliegen over het land, soms kies ik dan bewust een koers.

Soms kom je terecht in een mooie omgeving en soms in een vreemde.

Ik probeer ook altijd bij de mensen naar binnen te kijken.

Vooral bij flats is dat leuk omdat de mensen die er wonen niet in de gaten hebben dat ze bezien kunnen worden...

Je zou het eigenlijk op moeten kunnen nemen met een videorecorder...

Ik vind het altijd mooie dromen.

Re: levitatie in een meditatie

door Nature » do 17 mei 2007, 09:13

Hallo, de berichten zijn inmiddels van een flinke tijd geleden, dus ik hoop dit nog wordt gelezen en op gereageerd.

Ik beschouw mezelf als een wetenschapper; gediplomeerd en in het dagelijks denken ook onderbouwing wensend, maar wel iemand die openstaat voor een wetenschap die verder rijkt dan datgene wat we 'weten'.

Enfin, ik heb wel wat heel raars meegemaakt, waardoor ik òf gewoon gek ben, òf moet toegeven dat een grotere wetenschap nog groter is dan dat ik zelf bijna niet kan geloven?

Wat er is gebeurd is dat ik ben gaan zweven.... Ik stond op van de bank om naar bed te gaan en had amper last van de zwaartekracht waardoor ik van de grond af kwam. Exact eigenlijk zoals de mens op de maan loopt. In de eerste instantie werd ik bang maar besefte me dat ik dit onder controle had en toen probeerde ik ook zodanig omhoog te komen dat ik de plafond kon aanraken. Wat lukte. Het was erg laat en ik was best wel bang en heb mijn gang (al hoppend) vervolgd om naar bed te gaan, waar ik in de war in slaap ben gevallen.

Ik twijfel nu uiteraard enigszins maar kan me dit toch echt als een gebeurtenis herinneren en niet als een droom.

Spoor ik nu niet meer of hoe zit het?

Re: levitatie in een meditatie

door Assassinator » di 20 jun 2006, 10:35

ja amusant maar zeker niet overtuigend. ik bedoel, dat hoppen, waarom zou dat zo speciaal zijn?

Re: levitatie in een meditatie

door Johan2 » di 20 jun 2006, 10:18

The Don schreef:
EricDeRode schreef:
Ik vermoed dat Jordi het letterlijke zweven bedoeld zoals ook wordt aangegeven

in het TM-vliegprogramma (geen grap) dat o.a. in Lelystad wordt/werd beoefend.
Is het zo moeilijk om hier een filmpje van te maken en/of deze "TM-vliegervaring" op een andere manier vast te leggen?
Als je wat googelt op TM plus hoppen, kom je de filmpjes vast wel tegen: een man in judopak en kleermakerszit op een springkussen. Heel amusant.

Re: levitatie in een meditatie

door The Don » di 20 jun 2006, 10:11

Uhm...dit is gewoon een kerel die op een mat aan het springen is...dit neemt niemand serieus

Re: levitatie in een meditatie

door p__ » zo 18 jun 2006, 21:46

Re: levitatie in een meditatie

door EricDeRode » za 03 jun 2006, 20:52

Er zijn filmpjes van blijkbaar maar ik heb ze niet, geloof er ook niet in

en meen dat het voor niet-TM-ingewijden ook niet beschikbaar komt.

Verder zoek ik hier naar een beter begrip van zwaartekracht (waarvan

ik nu al weet dat het niet is wat we op school geleerd hebben).

Verder zijn er wel heel veel meldingen van bi-locatie (waarbij het fysieke

lichaam op de ene plaats is en een etherisch/minder-fysiek lichaam op

een andere plaats). Echt heel veel meer meldingen dan van anti-zwaartekracht.

Vandaag alleen al, kwam ik in contact met drie mensen die anderen (in

hun etherisch lichaam) hadden gezien; Maar zolang ik ze niet zie heb ik

er weinig aan.... :roll: Ik wil gewoon lekker vliegen...

-Eric-

Re: levitatie in een meditatie

door The Don » vr 02 jun 2006, 17:23

EricDeRode schreef:Ik vermoed dat Jordi het letterlijke zweven bedoeld zoals ook wordt aangegeven

in het TM-vliegprogramma (geen grap) dat o.a. in Lelystad wordt/werd beoefend.
Is het zo moeilijk om hier een filmpje van te maken en/of deze "TM-vliegervaring" op een andere manier vast te leggen?

LAten we alsjeblieft een beetje kritisch zijn, TM kan niet gebruikt worden om te vliegen of zweven! Mocht je dit wel denken dan zie ik graag een bewijs tegemoet, zonder wetenschappelijke argumenten is deze discussie zinloos.

Re: levitatie in een meditatie

door Assassinator » vr 02 jun 2006, 10:43

jawel, zijn allemaal hallucinaties, ze lijken allemaal op mekaar omdat dat iets is wat vele zeg maar wel ooit iets over hebben gehoord, als zo'n persoon die daar ooit iets over heeft gehoord (en wat nog steeds in opgeslagen in elektrische verbindingen), als je zelf zo'n ervaring hebt, dan zoeken je hersenen naar iets wat er op lijkt, dan komen ze vaak (zoniet altijd) bij die verbinding en die gebruiken ze om er soep van te maken. natuurlijk is dit niet helemaal zeker, maar het is de meest logische verklaring. en die dingen zijn natuurlijk zo drastisch, dat die worden opgeslagen in zeer sterke elektrische verbindingen en die kan je dan makkelijk oproepen.

maar je hebt zeker gelijk dat we nog maar weinig weten over de vermogens van onze hersenen :roll:

Re: levitatie in een meditatie

door EricDeRode » do 01 jun 2006, 23:42

De eerste vraag luidde:
hey, ik ben nieuw hier en ik had een vraag: hoe is het mogelijk door dat je in een (transcedente) meditatie kunt leviteren? heeft het iets te maken met de frequentieniveau van de hersenen? wat denken jullie?
Ik vermoed dat Jordi het letterlijke zweven bedoeld zoals ook wordt aangegeven

in het TM-vliegprogramma (geen grap) dat o.a. in Lelystad wordt/werd beoefend.

Die zweeftoestand zou het resultaat zijn van een specifieke meditatie.

In een meditatie c.q. trance-achtige toestand, is veel mogelijk,

zoals ook in onze maya-droomtoestand; En dat heeft inderdaad weer met de

hersenen te maken (zenuwstelsel). Of, zoals de CursusInWonderen stelt:

met de denkgeest.

Er is eens gemeten aan de hersenen van iemand die channelde.

Was het frequentiespectrum voor de channeling nog een breed en intensief

gebeuren, tijdens de sessie verdwenen alle sensorsignalen onder de ruisvloer;

Wat technisch gesproken inhoudt dat de persoon GEEN hersenactiviteit meer

heeft (bron: Jacques Groenen / Niburu.nl). Ik heb de meetresultaten ook gezien.

Mijn punt is dat we nog veel niet weten (maar wel heel veel denken te weten) :roll:

Ik ben zelf geinteresseerd in het letterlijke/fysieke zweven zonder enige

enrgiebron (zoals magneten). Daarom probeer ik ook te achterhalen wat

nu eigenlijk die zwaartekracht is die we zo hardnekkig in het leven roepen.

Geometrie is een logische weg naar meer begrip, wordt mij duidelijk.

Verder kun je niet alle ervaringen bij bijna-dood toeschrijven aan zuurstoftekort

omdat de mensen in kwestie alles na kunnen vertellen wat ze meemaakten toen

ze boven het operatiebed zweefden (en verder weg gingen zoals in uittredingen).

Re: levitatie in een meditatie

door Assassinator » wo 31 mei 2006, 21:13

ja idd, maar bijna-dood ervaringen zijn eenvoudig te verklaren aan het zuurstof tekort van de hersenen, dat heeft vaker dat soort uitwerkingen :D

en
Als je verkeerd zit kun je er even bij gaan staan
lol :roll:

maar werdt hier nu eigenlijk letterlijk zweven bedoelt of het "opstijgen" (verheven/verlicht raken) van de menselijke geest?

Re: levitatie in een meditatie

door EricDeRode » wo 31 mei 2006, 16:26

Als je verkeerd zit kun je er even bij gaan staan :roll: .

Ik bedoel wat mensen met bijna-dood ervaringen ook kunnen

hebben: Het idee los te zijn van het fysieke lichaam en met

volledig bewustzijn te zweven. Dan kun je geen materiële

sensaties (wind,kou...) ervaren maar wel vibrationele dingen

als bijv. licht en geluid denk ik. Maar het blijft giswerk.

Re: levitatie in een meditatie

door Assassinator » wo 31 mei 2006, 12:40

wacht ff, in dit topic wordt toch het letterlijke zwezen van het menselijke lichaam bedoeld? Eric, volgens mij bedoel jij het "opstijgen" (verheven/verlicht raken) van de menselijke geest, of zit ik verkeerd?

Re: levitatie in een meditatie

door EricDeRode » wo 31 mei 2006, 02:03

Sorry, ik liet me even gaan...

Op je vraag of ik het kan bewijzen kan ik zeggen dat een bewijs

geen werkelijke waarde heeft tenzij gebaseerd op fundamentele

wetten die altijd en overal gelden. Op dit moment zijn weten-

schappers al tevreden met een resultaat dat in lijn met de

verwachting ligt of anders voorspeld kan worden uit eerdere

formules of wetten. Als een plus een al niet twee is, waar blijven

we dan ? Als we nog steeds krachten in het leven roepen om

onduidelijkheden aannemelijk te maken, is wetenschap dan geen magie ?

Belangrijker is meestal of iets werkt voor ons i.p.v. een

wetenschappelijk bewijs. Maar dat is een persoonlijke opvatting.

Om op het topic terug te komen:

Levitatie is waarschijnlijk mogelijk vanuit projectie en niet concreet

door een of andere magische kracht teniet te doen. Als we een beeld

(bijv. van onszelf) kunnen projecteren in de vrije ruimte en dat

vervolgens ons nieuwe point-of-view maken voor het bewustzijn

(zodat we voor ons gevoel DAAR ZIJN) dan leviteren we. Dit gebeurt

denk ik ook als we dromen; We verplaatsen ons bewustzijn.

Nog iets: Er is in het verleden wel rapport gemaakt van levitatie (vnl.

geestelijken) maar het is mij niet duidelijk of ze zonder werkelijk contact

zweefden. Dit is cruciaal omdat de expansie theory (the-final-theory)

mogelijk levitatie toestaat mits er een verbinding blijft bestaan. Dan

kan het TM-hoppen met één knie nog op de grond, ook waar zijn...hmm.

Er is ook rapport gemaakt van bi-locatie (op twee plaatsen tegelijk zijn)

en dat doet me denken aan mijn projectie-idee. Het Star-Trek holodek

is vermoedelijk ook dichterbij dan we nu denken.

-Eric-

Re: levitatie in een meditatie

door josn » di 30 mei 2006, 22:42

EricDeRode schreef:Wetenschap heeft niets met werkelijkheid te maken, het is eenvoudig

een visie van (een aantal) mensen die ze aan anderen opdringen.

De werkelijkheid is (zoals altijd) veel eenvoudiger dan wordt voorgespiegelt.

Complexiteit is een gevolg van onwetendheid en verwarring omtrent realiteit.

Er bestaat niet zoiets als toeval en alles is logisch. Ons gezichtspunt is beperkt

en staat niet toe dat we de onderlinge verbanden zien; Laat staan het groter geheel.  

-Eric-
ssst!!

Straks zeg je nog iets onwetenschappelijk!!

Kan je dat wel bewijzen?

Lees zeker ook de De Dansende Woe-Li Meesters (Gary Zukav) es!! Strookt je bovenstaande bewering.