door Ard » zo 24 jul 2005, 22:25
Wanneer mijn informatie over is gezet op een droid, en ik leef vervolgens met mijn eigen brein gewoon verder, hoe moet ik mezelf dan zien. Waarin zit dan mijn "geest"? Met welke van de twee "datastromen" beleef ik de wereld. Of is er dan sprake van twee verschillende individuen.
Volgens mij kun je niet het brein straffeloos copieëren. Wel overzetten. Wanneer je dat hebt gedaan gelden voor mijn geest in een droid natuurlijk dezelfde wetten als voor mijn geest in een menselijk lichaam. Wanneer zou het overzetten van het brein echter "mogen"? Ik denk dat daar wel wetten voor moeten worden ontwikkeld. Anders is idd het einde zoek. Echter dit was niet de oorspronkelijke vraag. Daarop antwoorden;
Ik denk niet dat het wenselijk is om mijn hele verleden, emotie's, gedachtengangen etc. op te slaan. Enerzijds is het niet belangrijk genoeg, anderzijds vind ik het een inbreuk op de privacy. Wellicht zou het heel goed mogelijk zijn om het te doen.
Wanneer mijn informatie over is gezet op een droid, en ik leef vervolgens met mijn eigen brein gewoon verder, hoe moet ik mezelf dan zien. Waarin zit dan mijn "geest"? Met welke van de twee "datastromen" beleef ik de wereld. Of is er dan sprake van twee verschillende individuen.
Volgens mij kun je niet het brein straffeloos copieëren. Wel overzetten. Wanneer je dat hebt gedaan gelden voor mijn geest in een droid natuurlijk dezelfde wetten als voor mijn geest in een menselijk lichaam. Wanneer zou het overzetten van het brein echter "mogen"? Ik denk dat daar wel wetten voor moeten worden ontwikkeld. Anders is idd het einde zoek. Echter dit was niet de oorspronkelijke vraag. Daarop antwoorden;
Ik denk niet dat het wenselijk is om mijn hele verleden, emotie's, gedachtengangen etc. op te slaan. Enerzijds is het niet belangrijk genoeg, anderzijds vind ik het een inbreuk op de privacy. Wellicht zou het heel goed mogelijk zijn om het te doen.