Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Brain later op PC

Re: Brain later op PC

door kristof88 » do 25 aug 2005, 23:39

Ik heb het topic niet helemaal gelezen dus mss is het al gezegd:

Ik denk wel dat het mogelijk is om je hersenen te digitaliseren maar ik denk niet dat je je daar bewust van kunt zijn. Ik bedoel dus dat je niet het gevoel hebt dat je verder leeft na je dood. Daarom zie ik er het nut niet echt van in,mja, mss slimme knobbels digitaliseren om de wetenschap verder te helpen :shock: .

Re: Brain later op PC

door Anonymous » zo 21 aug 2005, 18:37

De futuroloog Pearson is een vredesidealist, die het terroristen niet gunt om na 2050 de baas te worden op aarde. Hij wil ze een slag voor zijn en dat kan ik me van een vredesidealist voorstellen, maar hoe Pearson erbij komt dat terroristen zo technologisch en vermogend zijn om te kunnen wat hij denkt dat ze in 2050 kunnen is me een raadsel.

Ik vraag me af of hij zijn brein na zijn crematie of begrafenis in een robot laat voortleven en als hij weet hoe dat mogelijk is, welke dokter durft dat aan. En zijn DNA en voortplanting, hoe heeft Pearson daarover gedacht?

Re: Brain later op PC

door Ard » wo 27 jul 2005, 21:46

Ik heb me dit ooit ook wel eens afgevraagd. wanneer ze dit bij leven doen, "voel" je dan ook idd het "andere" lichaam, of merk je daar niet veel van. En daarbij, in welk van de twee "lichamen" zit dan je gevoel/zelfbewustzijn. In het lichaam welke je al had, of in het nieuwe :shock:

Re: Brain later op PC

door Cycloon » wo 27 jul 2005, 17:27

Ik denk wel dat je niet echt doorleeft op een computer als je hersenen worden overgekopieert naar een harde schijf, stel je voor dat ze dit doen wanneer je nog leeft :shock: Je zou twee lichamen hebben die je gelijkertijd voelt ... Ik denk dat die computer dan gewoon z'n eigen persoonlijkheid ontwikkelt en verder gaat met leven op z'n manier en dat eenmaal jij sterft je er ook geen besef meer van zal hebben ...

De enige manier om dit te omzeilen lijkt me hersentransplantaties ... maar ooit sterven je hersenen ook af dusjah :?:

Het enige nuttige van dit idee lijkt me om nog meer informatie te achterhalen die je als mens altijd in je hebt gedragen en mss nooit hebt kunnen/willen gebruiken. Stel je voor dat je een 2de einstein kunt maken door slimme mensen hun gekopieerde herseninhoud samen te laten voegen ... Het "computerprogramma' kan dan best heel wat nieuwe uitvindingen op onze aarde bezorgen :wink:

Re: Brain later op PC

door Chriis » wo 27 jul 2005, 14:20

Futurologen, dat zijn gewoon een stelletje mislukte science-fiction schrijvers.

Je kan beter een paar goede science-fiction boeken lezen ipv. naar een futuroloog luisteren. Ik heb zelfs het idee dat die futurologen ook niks anders doen dan sciene-fiction lezen, en daar nog geld mee verdienen ook.

Misschien ga ik ook eens soliciteren voor zo'n baan.

Re: Brain later op PC

door Wouter_Masselink » wo 27 jul 2005, 02:26

Ik vind het wel een fijn idee. Zo hoorde ik laatst een wetenschapper praten die uitlegde over zijn onderzoek naar het remmen van ouderdoms verschijnselen door het tegengaan van het kleinen worden van de chromosonen. Ik vind dit een goede ontwikkeling, ik hoef niet per sé dood :wink:  Dat zou nou helemaal een fantastisch iets zijn, ik zou het ook prettig vinder als ik een leuk pc-tje kan worden hehe, anders houdt het gewoon op.
Met het verlengen van de telomeren ben je er nog lang niet. De enige cellen in het menselijke lichaam die telomerase bevatten zijn stamcellen en kankercellen.

Aangezien een cel niet in een stamcel verander puur door telomerase toe te voegen, moet je je serieus afvragen of het dan niet een kankercel wordt.

Daar komt nog bij dat wanneer een cel niet meer sterft, maar constant door gaat met delen, dat er dan steeds meer mutaties optreden. Op een gegeven moment zullen alle beveiligings systemen en de geprogrameerde celdood zijn ontweken. Dan heeft men te maken met eewig levende kankercellen. Daar zit ik persoonlijk niet zo op te wachten.

Re: Brain later op PC

door Alexander Hartmans » di 26 jul 2005, 18:41

timwaagh schreef:
GJ_ schreef:
Als die futuroloog meent dat over 50 jaar de gehele breininhoud op een harde schijf gedownload kan worden kan ik melden dat ik nu al in staat ben zijn gehele breininhoud in een jampotje te downloaden.
wat dacht je van een walnoot...liever zo min mogelijk ruimte verspillen aan het brein van die gek...lol
...Of in een kersenpit :shock:

Re: Brain later op PC

door Ard » zo 24 jul 2005, 22:25

Wanneer mijn informatie over is gezet op een droid, en ik leef vervolgens met mijn eigen brein gewoon verder, hoe moet ik mezelf dan zien. Waarin zit dan mijn "geest"? Met welke van de twee "datastromen" beleef ik de wereld. Of is er dan sprake van twee verschillende individuen.

Volgens mij kun je niet het brein straffeloos copieëren. Wel overzetten. Wanneer je dat hebt gedaan gelden voor mijn geest in een droid natuurlijk dezelfde wetten als voor mijn geest in een menselijk lichaam. Wanneer zou het overzetten van het brein echter "mogen"? Ik denk dat daar wel wetten voor moeten worden ontwikkeld. Anders is idd het einde zoek. Echter dit was niet de oorspronkelijke vraag. Daarop antwoorden;

Ik denk niet dat het wenselijk is om mijn hele verleden, emotie's, gedachtengangen etc. op te slaan. Enerzijds is het niet belangrijk genoeg, anderzijds vind ik het een inbreuk op de privacy. Wellicht zou het heel goed mogelijk zijn om het te doen.

Re: Brain later op PC

door RJ_ » zo 24 jul 2005, 22:00

Ik vind het wel een fijn idee. Zo hoorde ik laatst een wetenschapper praten die uitlegde over zijn onderzoek naar het remmen van ouderdoms verschijnselen door het tegengaan van het kleinen worden van de chromosonen. Ik vind dit een goede ontwikkeling, ik hoef niet per sé dood :wink: Dat zou nou helemaal een fantastisch iets zijn, ik zou het ook prettig vinder als ik een leuk pc-tje kan worden hehe, anders houdt het gewoon op.

Re: Brain later op PC

door timwaagh » zo 24 jul 2005, 21:44

Als die futuroloog meent dat over 50 jaar de gehele breininhoud op een harde schijf gedownload kan worden kan ik melden dat ik nu al in staat ben zijn gehele breininhoud in een jampotje te downloaden.
wat dacht je van een walnoot...liever zo min mogelijk ruimte verspillen aan het brein van die gek...lol

Re: Brain later op PC

door Anonymous » za 23 jul 2005, 12:38

Ik vind 1 bit voldoende om alles omtrent mij op te slaan.

En de 0 is dan de beste status.

Lekker niks.

Re: Brain later op PC

door GJ_ » vr 22 jul 2005, 19:30

Alexander Hartmans schreef:Nou, ik denk dat het wel mogelijk is, want de Brit Ian Pearson die werkzaam is als futeroloog voor Brits Telecom. Hij voorspelt dat het in 2050 d.m.v. informatie technologie mogelijk is onsterfelijke te te worden. In Twee Vandaag aandacht voor de gevolgen van dergelijke technologische ontwikkelingen.

De technologie werk als volgt: het brein wordt gedownload op een harde schrijf en in een "droid" overgezet. Pearson pleit voor wetgeving, want anders is het einde zoek.

Momenteel is de ontwikkeling nog niet zo ver, maar over 45 jaar kan de wereld totaal anders uitzien, zoals die nu is.
Als die futuroloog meent dat over 50 jaar de gehele breininhoud op een harde schijf gedownload kan worden kan ik melden dat ik nu al in staat ben zijn gehele breininhoud in een jampotje te downloaden.

Harde schijven hebben hun langste tijd wel gehad. Over 50 jaar hebben we vast iets beter waardoor de mogelijkheid misschien inderdaad zal bestaan de breininhoud "ergens" in op te slaan.

Dat de wereld er over 45 jaar geheel anders uit zal zien is iets waarvoor we geen futuroloog nodig hebben. ;-)

De term "personal computer" zal dan overigens wel een heel nieuwe betekenis krijgen.

Re: Brain later op PC

door Alexander Hartmans » vr 22 jul 2005, 18:47

Nou, ik denk dat het wel mogelijk is, want de Brit Ian Pearson die werkzaam is als futeroloog voor Brits Telecom. Hij voorspelt dat het in 2050 d.m.v. informatie technologie mogelijk is onsterfelijke te te worden. In Twee Vandaag aandacht voor de gevolgen van dergelijke technologische ontwikkelingen.

De technologie werk als volgt: het brein wordt gedownload op een harde schrijf en in een "droid" overgezet. Pearson pleit voor wetgeving, want anders is het einde zoek.

Momenteel is de ontwikkeling nog niet zo ver, maar over 45 jaar kan de wereld totaal anders uitzien, zoals die nu is.

Re: Brain later op PC

door Dino » di 07 jun 2005, 10:23

ten eerste denk ik niet dat je die info kan overzetten naar een pc, het grootste deel van de info van hersenen zit opgeslagen in verbindingen en een 3d structuur. Verder moet je iets organisch omzetten naar digitaal en moet je de informatie uit de hersenen kunnen halen .Dit is niet te doen! downloaden bestaat niet! het zijn de verschillende verbindingen en hoe deze gemaakt zijn gekopeld aan hormonen die de inhoud van je hersenen bepalen om dit te kunnen vertalen moet je echt veel moeite doen en dat kost meer dan 45 jaar

Wat ik echter wel zeker ben is dat het mogelijk is om een bewust denkende entiteit te maken. Dat is niet al te moeilijk. Alle parameters zijn bijna gekend en moet je tenminste niet in staat zijn om zo'n complex geheel als een brain te vertalen naar digitale info

xd

Re: Brain later op PC

door dekale » di 07 jun 2005, 04:13

Ik hoorde op het nieuws dat over 45 jaar de wetenschap zo ver is, dat ze hersenen, nadat iemand is overleden, kunnen downloaden op de pc.


Ik wil best geloven dat de informatie opgeslagen in de hersenen, naar een pc overgeheveld kan worden. Maar er moet toch een bestandsoverdracht plaatsvinden en dat lijkt me vrij moeilijk als de persoon in kwestie overleden is.

Beter is het denk ik om dit te doen alvorens de persoon overlijdt en dus in feite gewoon een kopie te maken.

Dan krijg je wel het volgende probleem. Daar de pc dus zelfdenkend is heb je in feite twee dezelfde personen, mocht dan het origineel komen te overlijden mis je dus een deel informatie van het origineel en de kopie heeft op dat moment zijn eigen ervaring opgedaan.

Lijkt me om gek van te worden. (voor de pc dan :shock: )