door Energyfellow » ma 17 dec 2012, 12:47
Wat ik bedoel is het volgende, de Methode van Gauss laat ons toe een bovendriehoeksmatrix te vormen en door achterwaartse substitutie onze onbekenden te vinden.
Bij de methode van Gauss-Jordan maken we onze matrix canoniek en lezen onze onbekenden af in de laatste kolom.
Bij de methode van Cramer bereken we de determinant, ... waardoor de uitkomsten ook onze onbekenden zijn.
Bij de methode van de inverse matrix maken we onze matrix invers, ... en lezen we de waarde van de onbekenden af in de matrix die we uiteindelijk uitkomen.
Nu, we hebben onze rang en we weten dat x een unieke waarde heeft en dat y een unieke waarde heeft. Mijn vraag is nu wat dan de volgende stap zou zijn om je onbekenden te vinden?
Wat ik bedoel is het volgende, de Methode van Gauss laat ons toe een bovendriehoeksmatrix te vormen en door achterwaartse substitutie onze onbekenden te vinden.
Bij de methode van Gauss-Jordan maken we onze matrix canoniek en lezen onze onbekenden af in de laatste kolom.
Bij de methode van Cramer bereken we de determinant, ... waardoor de uitkomsten ook onze onbekenden zijn.
Bij de methode van de inverse matrix maken we onze matrix invers, ... en lezen we de waarde van de onbekenden af in de matrix die we uiteindelijk uitkomen.
Nu, we hebben onze rang en we weten dat x een unieke waarde heeft en dat y een unieke waarde heeft. Mijn vraag is nu wat dan de volgende stap zou zijn om je onbekenden te vinden?