door tymenyel » do 01 aug 2013, 20:42
Het is goed om op de lagere school ook beta vakken te geven.
Alle vakken op de lagere school zijn alpha vakken waardoor beta studenten snel afhaken. Ook wordt iedereen beoordeeld op alpha vakken, als je daar niet goed in bent, dan deug je nergens voor. Als Albert Einstein of Leonardo Da Vinci als kind hier in nederland op school zouden zitten, denk ik dat ze niet door de dikke brij van alpha vakken zouden komen. Als je dan door de alpha brij heen bent, en als een alpha denkt, dan pas wordt je omgeschoold tot beta (als je daar voor gekozen hebt).
Ook staartdelingen op de lagere school zijn tegenwoordig zo gemaakt dat beta's het niet snappen, en alpha's wel, waar zijn we in nederland mee bezig, we zijn (nog) een kennis land, we moeten beta's opleiden, niet de school uit jagen. In mijn omgeving heb ik een stuk of wat slimme mensen die van school zijn gegaan omdat ze beoordeeld werden op hun nederlands, duits, engels, economie, geschiedenis, enz.
Ik zeg volmondig ja, geef ook techniek op school, ook programmeren in een eenvoudige vorm. Ik denk dat ansi-C een geschikte taal voor kinderen is. Als je deze taal kent, dan is een andere taal makkelijk aan te leren.
PS leer de juf op de lagere school ook even wat schroefdraad is.
Groeten, Martijn
Het is goed om op de lagere school ook beta vakken te geven.
Alle vakken op de lagere school zijn alpha vakken waardoor beta studenten snel afhaken. Ook wordt iedereen beoordeeld op alpha vakken, als je daar niet goed in bent, dan deug je nergens voor. Als Albert Einstein of Leonardo Da Vinci als kind hier in nederland op school zouden zitten, denk ik dat ze niet door de dikke brij van alpha vakken zouden komen. Als je dan door de alpha brij heen bent, en als een alpha denkt, dan pas wordt je omgeschoold tot beta (als je daar voor gekozen hebt).
Ook staartdelingen op de lagere school zijn tegenwoordig zo gemaakt dat beta's het niet snappen, en alpha's wel, waar zijn we in nederland mee bezig, we zijn (nog) een kennis land, we moeten beta's opleiden, niet de school uit jagen. In mijn omgeving heb ik een stuk of wat slimme mensen die van school zijn gegaan omdat ze beoordeeld werden op hun nederlands, duits, engels, economie, geschiedenis, enz.
Ik zeg volmondig ja, geef ook techniek op school, ook programmeren in een eenvoudige vorm. Ik denk dat ansi-C een geschikte taal voor kinderen is. Als je deze taal kent, dan is een andere taal makkelijk aan te leren.
PS leer de juf op de lagere school ook even wat schroefdraad is.
Groeten, Martijn