Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: "wees sterker dan drank"

Re: "wees sterker dan drank"

door kokos » vr 23 sep 2005, 19:45

Hoe eerder je aan drank begint, hoe groter de kans dat je er later minder goed vanaf geraakt of zelfs alcoholieker wordt duss...Schaam je maar niet als je op je zestiende nog nooit een druppel alcohol hebt gedronken!! :wink:

Re: "wees sterker dan drank"

door John Nash » do 22 sep 2005, 22:16

Een keer dronken worden op jonge leeftijd is zo slecht nog niet. Denk maar na, je bent jonger dus het komt kwadratisch zo hard aan, dus daarna laat je drank vaak wel staan. Geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar wel voor velen, -weet ik-. Verder is het regelmatig drinken op jonge leeftijd een zeer kwalijke zaak.

Re: "wees sterker dan drank"

door MrKriekels » do 22 sep 2005, 21:26

Wat ik het raarst vind is dat drinken vaak sociaal aanvaarbaar geworden is. Het lijk soms net een ritueel. “Nou jongen je bent 12 jaar geworden, je wordt een man, hier drink die pint maar eens uit, dat is voor echte mannen”. Misschien wordt het hier in België meer getolereerd omdat wij zogezegd het land van het bier zijn.

Re: "wees sterker dan drank"

door ZonnTroLL » do 22 sep 2005, 20:50

Ik snap trouwens niet wat er zo speciaal is aan alcohol...Ik vind dat gewoon drinken zoals water, cola,... daarmee bedoel ik niet dat je even veel alcohol als water zou mogen drinken - zeker niet - maar als ze mij een fles drank cadeau zouden doen, zou ik dat echter niet veel waard vinden (tenzij het nu uitzonderlijk lekker is, maar dat is het voor mij in elk geval niet :wink: ).

Re: "wees sterker dan drank"

door peterA » do 22 sep 2005, 09:46

Lala schreef:terug ontopic:

ik heb niet zoveel meer te melden, behalve dat ik het heel erg triest vind dat winkeliers nog steeds meegeven aan kinderen. Die paar rotcenten zijn blijkbaar belangrijker dan het a: de wet en B: de gezondheid van die kinderen.


Denk je dat het zo eenvoudig is in een drukke winkel met een rijtje aan de kassa een paspoortcontrole te doen en een discussie aan te gaan met een paar jongeren? Het gaat echt niet om die paar rotcenten hoor,dat is een kortzichtige enge interpretatie van de feiten en legt de verantwoordelijkheid voor een sociaal fenomeen weeral in verkeerde handen.Maar ja,als we maar een kopje kunnen laten rollen he.

Re: "wees sterker dan drank"

door Saskia. » do 22 sep 2005, 09:45

Met alcohol worden hoe dan ook fouten gemaakt. Aan alcohol zitten risico's en ik denk dat je je daar vanaf je 16 beter van bewust bent, maar dat wil verder niet zeggen dat je er dan ook verstandiger mee omgaat.

nou denk ik dat een minimum leeftijd aan alcohol stellen ook wel de nodige stoerdoenerij uitlokt. Dat vind ik ook het stomme aan het drinken val alcohol. Als je uit bent moet je inneens bier drinken, terwijl ik gewoon van heel veel vriendinnen weet dat ze het niet lekker vinden. maar dat is dan stoer of zo. En als ik dan met mn cola sta krijg ik meteen verwijten en gaan ze lachen. dat is toch dom?? Wat is het leuke aan alcohol drinken als het alleen maar is om dronken te worden, en stoer te doen. Dan doe je het niet meer voor jezelf! Dan doe je het alleen maar omdat je wilt dat andere mensen je stoer vinden.

Ook vind ik het belachelijk dat mensen tegenwoordig eerst thuis indrinken voordat ze uitgaan. "Anders word je niet dronken"

Ik vind echt dat t moet ophouden met die onzin, drink gewoon omdat je het lekker vindt, of drink niet!

Ik heb er verder niks op tegen als mensen alcohol drinken, zolang ze het maar niet doen om stoer te doen, en hun eigen grenzen kennen.

Re: "wees sterker dan drank"

door Anonymous » do 22 sep 2005, 09:09

:shock: de mening dat men boven de 16 verstandiger gebruik maken van drank is verkeerd. vele fouten worden gemaakt met alcohogebruik na de 16. Antoon geef ff je mening.

Re: "wees sterker dan drank"

door Lala » di 20 sep 2005, 16:23

Volledig verhelderd, en ik ben het ook volledig met je eens. Het is laatst onderzocht, en onder jongeren leefe het BOB-idee heel erg, en wordt het ook veel gebruikt, maar bij de generatie die daar voor zit (30-ers en 40-ers) is er veel minder mee bezig. Frappant, eigenlijk, want de reclames waren op alle bevolkingsgroepen gericht.

als je dronken achter het stuur zit, en je rijdt iemand dood, is het gewoon dood-door-schuld.

terug ontopic:

ik heb niet zoveel meer te melden, behalve dat ik het heel erg triest vind dat winkeliers nog steeds meegeven aan kinderen. Die paar rotcenten zijn blijkbaar belangrijker dan het a: de wet en B: de gezondheid van die kinderen.

Re: "wees sterker dan drank"

door Napoleon Dynamite » di 20 sep 2005, 14:09

Napoleon Dynamite schreef:Ik erger me eerder aan het egocentrisme van dertigers en veertigers die zich meerderwaardig voelen in het verkeer.
Maar dat heeft weinig met dit onderwerp te maken, niet?

zoals eerder gezegd kom ik geregeld dat soort kinderen tegen, die al bevend van de vergiftiging met een glaasje water zitten te wachten op papa, en ik doe altijd het volgende: negeren. Hooguit als ze me wat vragen antwoord ik, ik zal ze ook wel helpen, maar ik ga er niet voor zorgen, en ik ga ze ook niet uitlachen. Ik hoop alleen maar dat ze ervan leren.....spijtig genoeg valt dat vies tegen :shock:
Misschien was ik niet volledig genoeg in men beschrijving: dertigers en veertigers die beschonken achter het stuur kruipen getuigt van een egoïstische visie..

Re: "wees sterker dan drank"

door Lala » di 20 sep 2005, 13:47

Ik erger me eerder aan het egocentrisme van dertigers en veertigers die zich meerderwaardig voelen in het verkeer.
Maar dat heeft weinig met dit onderwerp te maken, niet?

zoals eerder gezegd kom ik geregeld dat soort kinderen tegen, die al bevend van de vergiftiging met een glaasje water zitten te wachten op papa, en ik doe altijd het volgende: negeren. Hooguit als ze me wat vragen antwoord ik, ik zal ze ook wel helpen, maar ik ga er niet voor zorgen, en ik ga ze ook niet uitlachen. Ik hoop alleen maar dat ze ervan leren.....spijtig genoeg valt dat vies tegen :shock:

Re: "wees sterker dan drank"

door Napoleon Dynamite » ma 19 sep 2005, 19:48

ZonnTroLL schreef:
Rob_BoZ schreef:Ik was pas geleden op zo'n festival die iedere week was en daar liepen echt allemaal van die kiddos ( 13 tot 16 ofzow ) met sterke drank rond, ik zat ook goed aan het bier hoor, maar ik weet wat ik doe.

Maar die jong gaan echt allemaal stoer lopen doen en maar zuipen enzow, en over hun grenzen gaan, en dan zie je ze later op de avond janken ( letterlijk gebeurt ) bij de vrienden van ik voel me niet lekker enzow.

En als ik ze dan uit sta te laggen is het van "nou zeg doe eens normaal, dat is echt niet leuk ofzow hoor."

En het ergste is dat je ze de volgende week weer precies hetzelfde zie doen.

Als het mijn kinderen zouden zijn hadden ze al zo'n schop onder hun reet gehad dat ze al bang werden bij het zien van een fles drank.

Ik klink nu echt als een oude zeur ( terwijl ik nog maar 20 ben ) maar ik vind dat echt zielig gedrag.


Wel mss klinkt u wel een oude zeur, maar ik klink dan ook zo en ik ben nóg jonger. Ik vind dat hatelijk, grappig, dom en idd ook zielig. Srr als ik daarmee iemand kwets :shock:
Dat is toch typisch puberaal groepsgedrag? Ik vind het niet zielig, iedereen wilt er wel bijhoren en sommigen proberen dat met drank ondanks de gevolgen. Sommigen vinden het ook leuk om zat te zijn maar gaan af en toe een beetje te ver.

Niks om me over op te winden.

Ik erger me eerder aan het egocentrisme van dertigers en veertigers die zich meerderwaardig voelen in het verkeer.

Re: "wees sterker dan drank"

door ZonnTroLL » zo 18 sep 2005, 14:37

Rob_BoZ schreef:Ik was pas geleden op zo'n festival die iedere week was en daar liepen echt allemaal van die kiddos ( 13 tot 16 ofzow ) met sterke drank rond, ik zat ook goed aan het bier hoor, maar ik weet wat ik doe.

Maar die jong gaan echt allemaal stoer lopen doen en maar zuipen enzow, en over hun grenzen gaan, en dan zie je ze later op de avond janken ( letterlijk gebeurt ) bij de vrienden van ik voel me niet lekker enzow.

En als ik ze dan uit sta te laggen is het van "nou zeg doe eens normaal, dat is echt niet leuk ofzow hoor."

En het ergste is dat je ze de volgende week weer precies hetzelfde zie doen.

Als het mijn kinderen zouden zijn hadden ze al zo'n schop onder hun reet gehad dat ze al bang werden bij het zien van een fles drank.

Ik klink nu echt als een oude zeur ( terwijl ik nog maar 20 ben ) maar ik vind dat echt zielig gedrag.


Wel mss klinkt u wel een oude zeur, maar ik klink dan ook zo en ik ben nóg jonger. Ik vind dat hatelijk, grappig, dom en idd ook zielig. Srr als ik daarmee iemand kwets :shock:

Re: "wees sterker dan drank"

door DutchMicro » zo 18 sep 2005, 02:45

Ik was pas geleden op zo'n festival die iedere week was en daar liepen echt allemaal van die kiddos ( 13 tot 16 ofzow ) met sterke drank rond, ik zat ook goed aan het bier hoor, maar ik weet wat ik doe.

Maar die jong gaan echt allemaal stoer lopen doen en maar zuipen enzow, en over hun grenzen gaan, en dan zie je ze later op de avond janken ( letterlijk gebeurt ) bij de vrienden van ik voel me niet lekker enzow.

En als ik ze dan uit sta te laggen is het van "nou zeg doe eens normaal, dat is echt niet leuk ofzow hoor."

En het ergste is dat je ze de volgende week weer precies hetzelfde zie doen.

Als het mijn kinderen zouden zijn hadden ze al zo'n schop onder hun reet gehad dat ze al bang werden bij het zien van een fles drank.

Ik klink nu echt als een oude zeur ( terwijl ik nog maar 20 ben ) maar ik vind dat echt zielig gedrag.

En las dat er een topic was over die rap video's en denk dat het daar ook grotendeels mee te maken heb.

Daar word echt gepromote dat het cool is om te zuipen, blowen en crimineel te zijn.

Re: "wees sterker dan drank"

door peterA » za 17 sep 2005, 10:31

Dubbel gepost ik weet het maar ik ind hem goed!
In one episode of 'Cheers', Cliff is seated at the bar describing the 'Buffalo Theory' to his buddy Norm. I don't think I've ever heard the concept explained any better than this...  

"Well you see, Norm, it's like this... A herd of buffalo can only move as fast as the slowest buffalo and when the herd is hunted, it is the slowest and weakest ones at the back that are killed first.  

This natural selection is good for the herd as a whole, because the general speed and health of the whole group keeps improving by the regular killing of the weakest members. In much the same way, the human brain can only operate as fast as the slowest brain cells. Now, as we know, excessive drinking of alcohol kills brain cells. But naturally, it attacks the slowest and weakest brain cells first. In this way, regular consumption of beer eliminates the weaker brain cells, making the brain a faster and more efficient machine. And that, Norm, is why you always feel smarter after a  

few beers."

Re: "wees sterker dan drank"

door Sylvester » vr 16 sep 2005, 09:41

Je hebt dronken en je hebt drónken!

Sommige mensen vinden zichzelf al dronken als ze behoorlijk aangeschoten zijn. Andere mensen vinden zichzelf pas dronken als ze de volgende dag niet meer weten wat ze de avond daarvoor uitgevreten hebben...

Moet de laatste optie in de poll niet 16> zijn?