Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: muziekclips

Re: muziekclips

door Brownie » di 20 sep 2005, 14:08

iris schreef:
krishna schreef:ik noem de 'commerciele hiphop kijkers/beluisteraars' gewoon urban..  

wat voor amerikaanse clips zouden volgens jou niet onder hiphop vallen..?


zoals ik al zei, zo'n beetje alle moderne commerciele hip-hop clips, die met voorkeur ook nog in de top 40 staan. Van deze clips (en nummers) is de hele intentie van hip-hop verdwenen als je dit hip-hop zou noemen, beledig je de 'echte' (de originele) hip-hoppers.


Volledig mee eens. Bij de echte hip-hopper gaat het om teksten. Maar het grote publiek wil plaatjes zien, van schaarsgeklede dames blijkbaar.

Re: muziekclips

door iris » di 20 sep 2005, 14:02

krishna schreef:ik noem de 'commerciele hiphop kijkers/beluisteraars' gewoon urban..  

wat voor amerikaanse clips zouden volgens jou niet onder hiphop vallen..?


zoals ik al zei, zo'n beetje alle moderne commerciele hip-hop clips, die met voorkeur ook nog in de top 40 staan. Van deze clips (en nummers) is de hele intentie van hip-hop verdwenen als je dit hip-hop zou noemen, beledig je de 'echte' (de originele) hip-hoppers.

Re: muziekclips

door Wouter_Masselink » za 17 sep 2005, 00:55

De zenders dragen ook verantwoordelijkheid. Het is niet realistisch te denken dat je ten allen tijde zou kunnen vermijden dat je kinderen iets te zien krijgen dat niet voor hun ogen bestemd is. Dat kan gewoonweg niet.  


Tuurlijk moeten zenders hun verantwoordelijkheid kennen. Misschien heb ik me hierin iets te ongenuanceerd uitgedrukt. Hoewel de zenders in mindere mate een verantwoordelijkheid dragen ligt de uiteindelijke verantwoordelijkheid nog altijd bij de ouders.

Re: muziekclips

door krishna » vr 16 sep 2005, 22:37

ik noem de 'commerciele hiphop kijkers/beluisteraars' gewoon urban..

wat voor amerikaanse clips zouden volgens jou niet onder hiphop vallen..?

vind dit een mooie quote van dutchbboy..

'Real Hip Hop is like PULP FICTION, iets dat je goed moet bekijken wil je het snappen en zeker niet geschikt voor iedereen.'

Re: muziekclips

door Brownie » vr 16 sep 2005, 16:12

iris schreef:Ik vind de nummers die bij die clips horen ook niet echt hip-hop te noemen. Het is eerder pop in een hip-hop tintje. Waarbij de de hele bedoeling en essentie van de hip-hop cultuur verbouwen. Echt zonde, want goede teksten zijn het belangrijkste van de hip-hop.  

In de clips gaat het om de seks en de dames versieren, maar ook de teksten gaan daarover. Ik vind het het gewoon de titel 'hip-hop' niet waard.


Laat ik voorop stellen dat ik niet echt een fan van hip-hop ben, maar het is wel een stijl die begonnen is om zijn teksten. Dit soort (vaak amerikaanse denk ik) clips vallen niet echt onder hip-hop vind ik.

Ik denk bij hip-hop liever aan bijvoorbeeld Osdorp Posse. Het taalgebruik is vaak niet zo netjes, maar de teksten gaan wel ergens over en vaak ook over verschillende onderwerpen.

Daarbij vraag ik me af hoeveel van die 'commerciele hip-hop kijkers' ook werkelijk op tekst letten en deze begrijpen.

Re: muziekclips

door iris » vr 16 sep 2005, 13:49

Ik vind de nummers die bij die clips horen ook niet echt hip-hop te noemen. Het is eerder pop in een hip-hop tintje. Waarbij de de hele bedoeling en essentie van de hip-hop cultuur verbouwen. Echt zonde, want goede teksten zijn het belangrijkste van de hip-hop.

In de clips gaat het om de seks en de dames versieren, maar ook de teksten gaan daarover. Ik vind het het gewoon de titel 'hip-hop' niet waard.

Re: muziekclips

door krishna » do 15 sep 2005, 15:30

Antoon schreef:Ik vindt het ook belachelijk geworden.

Het zogenaamde PIMP imago loopt de spuitgaten uit.

Ik ben zelf een groot fan van RAP muziek, maar zodra een clip weer het standaart **** idee krijgt, denk ik:"verzin beter!"

Eminem bijvoorbeeld vindt ik wel goede clips hebben.

Het valt me op dat jan en allemaal tegenwoordig "dames" in hun clip hebben rond lopen, ik raak er niet omgewonden van en vindt het eerder gaar.
noem eens wat artiesten op die je goed vind dan..?

verder zijn de clips op tv inderdaad onzin.. geeft veel mensen een verkeerd beeld van hiphop.. maarja aan commercie doe je niks laat het maar voor wat 't is :shock:

het echte blijft wel leven

Re: muziekclips

door wim600008149 » wo 14 sep 2005, 18:26

Als we het gaan hebben over de verantwoordelijheid van de TV zenders, dan kan ik daar kort in zijn. De ouders hebben de verantwoordelijkheid. De zenders niet.
De zenders dragen ook verantwoordelijkheid. Het is niet realistisch te denken dat je ten allen tijde zou kunnen vermijden dat je kinderen iets te zien krijgen dat niet voor hun ogen bestemd is. Dat kan gewoonweg niet.

Als je de hele jeugdbeschermingswetgeving zou afschaffen dan zouden veel zenders op het middaguur waarschijnlijk gewoon porno geven, gewoon om de hoogste kijkcijfers te halen.

Natuurlijk zijn de ouders in de eerste plaats verantwoordelijk, maar een goede opvoeding wordt een lastige taak als de rest van de maatschappij tegengestelde normen hanteert en tentoonspreidt dan diegene die de ouders naar hun kinderen proberen mee te geven. Dan wordt het vechten tegen de bierkaai...

Re: muziekclips

door Cycloon » di 13 sep 2005, 21:55

Hehe ik denk net hetzelfde ...

In de clips vantegenwoordig zie je alleen nog half naakte vrouwen (soms wel gewoon naakte vrouwen), ik heb niks tegen naakt ofzo hoor :?: maar de laatste tijd zie je niks anders meer, en dat haalt het plezier er ook af hoor. (zelf bij niet rap en r&b liedje lijkt het heel sterk op te komen, zoals techno)

Ook vind ik de laatste tijd dat de teksten van liedjes er heel sterk op achteruitgaan ... Hoe vaak hoor je in 1 liedje niet het woordje ****, bitch, slut enzovoort ...

Ik vind het wannebee imago in de muziek industrie de laatste tijd wel erg hoog zitten :shock:

Re: muziekclips

door Antoon » di 13 sep 2005, 21:09

Ik vindt het ook belachelijk geworden.

Het zogenaamde PIMP imago loopt de spuitgaten uit.

Ik ben zelf een groot fan van RAP muziek, maar zodra een clip weer het standaart **** idee krijgt, denk ik:"verzin beter!"

Eminem bijvoorbeeld vindt ik wel goede clips hebben.

Het valt me op dat jan en allemaal tegenwoordig "dames" in hun clip hebben rond lopen, ik raak er niet omgewonden van en vindt het eerder gaar.

Re: muziekclips

door Wouter_Masselink » di 13 sep 2005, 20:51

Als we het gaan hebben over de verantwoordelijheid van de TV zenders, dan kan ik daar kort in zijn. De ouders hebben de verantwoordelijkheid. De zenders niet. De TV is niet bedoeld om kinderen op te voeden. Je kan deze zender gewoon niet programeren, werkt dit niet dan is er nog altijd zoiets als de uitknop.

Re: muziekclips

door wim600008149 » di 13 sep 2005, 19:28

Dat is me ook al opgevallen. Ik heb ook de indruk dat het het vaste ingredient van de rap-muziek-clips (of hoe de stijl ook moge heten) is geworden. Muziekclips van andere genres hebben dat toch minder, niet? Voor mij moet dat persoonlijk ook niet.

Persoonlijk heb ik er geen last van, want ik kijk geen clips, en ik hou van heel wat soorten muziek, maar nauwelijks van rap-muziek.

Wat ik natuurlijk wel vind is dat sommige clips beter op "gepaste" uren zouden worden gedraaid. Ik kan vooral de ouders die hun kleine kinderen een normale opvoeding willen geven ergens wel begrijpen als zij MTV of andere dergelijke zenders soms liever niet zien verschijnen.

muziekclips

door Bastiaan » di 13 sep 2005, 18:15

Wat vinden jullie van al die muziekclips, waarbij de rappers worden omringd door (half-)naakte dames, die "sensueel" (andere termen mogen niet :wink: ) door het beeld heen springen. Het lijkt wel of elke clip alleen maar om seks draait: als ik ook maar 1 moment naar mtv/tmf kijk is het bijna altijd het zelfde, ik hoef echt geen hoerenscenes te zien of een man die zijn kin ontdoet van het vaginale vocht, terwijl hij zijn hoofd boven het dashboard uitsteekt, als ik ff wil kijken naar welke clip er bij een bepaald nummer hoort.

Of ben ik nu vreselijk ouderwets bezig?

Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.