door Paasbaas » za 29 mar 2014, 17:28
Ik geloof dat ik het heb!
Als x steeds kleiner wordt, wordt y van zeer negatief tot steeds minder negatief. Maar omdat x niet nul kan zijn want
ln(0) mag niet, want e^x kan nooit 0 zijn, is de lijn y=0 een soort asymptoot. Niet helemaal, want f(x)=0 bij x=1.
Dus de lijn van y=a(x-1)
is dan 0.
Dat is alleen als x=1 of a=0.
x=1 hebben we al gezien,
maar a is de rc en als die 0 is y ook 0.
Dus ik denk dat de grenzen van a:
0 < a < 4 zijn
Klopt het wat ik gezegd heb?
Ik geloof dat ik het heb!
Als x steeds kleiner wordt, wordt y van zeer negatief tot steeds minder negatief. Maar omdat x niet nul kan zijn want
ln(0) mag niet, want e^x kan nooit 0 zijn, is de lijn y=0 een soort asymptoot. Niet helemaal, want f(x)=0 bij x=1.
Dus de lijn van y=a(x-1)
is dan 0.
Dat is alleen als x=1 of a=0.
x=1 hebben we al gezien,
maar a is de rc en als die 0 is y ook 0.
Dus ik denk dat de grenzen van a:
0 < a < 4 zijn
Klopt het wat ik gezegd heb?