klazon schreef:Dat mag je uitleggen. Ik werk al 6 jaar met IE en nog nooit problemen mee gehad.
Je opmerking lijkt me een vooroordeel wat nergens op is gebaseerd.
Ik vrees dat Iw'erke toch ergens gelijk heeft. Ik test mijn webpaginas altijd in verschillende browsers. Ik ga nu echt niet beweren dat al die andere browsers het onberispelijk goed doen, maar gemiddeld zit IE er toch het meest naast, en dan heb ik het nog maar over het correct uittekenen van W3C compatibele HTML en CSS toestanden.
Zo geef ik bijvoorbeeld in een CSS definitie voor een tabel een padding van 10 pixels mee. In Opera wordt die exact gerespecteerd maar in IE niet. Dingen die ik als te centreren opgeef zijn perfect gecentreerd in Opera en wijken een paar pixels af in IE, en ga zo maar door... Het lijkt net alsof IE het allemaal nogal nonchalant uittekent.
Als lay-out freak stoor je je daar aan...
Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat je als "problematisch" ervaart. Ik wil hier even zeggen dat ik ook nog nooit echte problemen heb gehad met IE, in de zin van het niet functioneren van het één of het ander. Hier heb ik het echter enkel over het correct tekenen van hetgeen aan de browser gecommandeerd wordt.
[quote='klazon']Dat mag je uitleggen. Ik werk al 6 jaar met IE en nog nooit problemen mee gehad.
Je opmerking lijkt me een vooroordeel wat nergens op is gebaseerd.[/quote]
Ik vrees dat Iw'erke toch ergens gelijk heeft. Ik test mijn webpaginas altijd in verschillende browsers. Ik ga nu echt niet beweren dat al die andere browsers het onberispelijk goed doen, maar gemiddeld zit IE er toch het meest naast, en dan heb ik het nog maar over het correct uittekenen van W3C compatibele HTML en CSS toestanden.
Zo geef ik bijvoorbeeld in een CSS definitie voor een tabel een padding van 10 pixels mee. In Opera wordt die exact gerespecteerd maar in IE niet. Dingen die ik als te centreren opgeef zijn perfect gecentreerd in Opera en wijken een paar pixels af in IE, en ga zo maar door... Het lijkt net alsof IE het allemaal nogal nonchalant uittekent.
Als lay-out freak stoor je je daar aan... :shock:
Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat je als "problematisch" ervaart. Ik wil hier even zeggen dat ik ook nog nooit echte problemen heb gehad met IE, in de zin van het niet functioneren van het één of het ander. Hier heb ik het echter enkel over het correct tekenen van hetgeen aan de browser gecommandeerd wordt.