Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Tool voor bouwen van websites

Re: Tool voor bouwen van websites

door wim600008149 » zo 18 sep 2005, 15:45

Bart schreef:IE heeft zijn eigen standaarden en volgt die van W3C niet op

...  

voor webdesigners is IE een ramp

...

Het meest eenvoudige is om een goede browser (Firefox, Opera) te gebruiken voor het ontwerpen van de website en dan met behulp van hacks deze ook correct te laten werken in IE

...

Te veel en onnodige code, waardoor het lastig wordt om tussen de boom nog het bos te zien.


Hieruit verondestel ik dus te mogen afleiden dat ik een compromis zal moeten zoeken tussen enerzijds de hoeveelheid code en anderzijds de mate van aanvaarding dat je website er niet in elke browser hetzelfde zal uitzien... :shock:

Re: Tool voor bouwen van websites

door Bart » zo 18 sep 2005, 10:57

Ik vrees dat Iw'erke toch ergens gelijk heeft.  Ik test mijn webpaginas altijd in verschillende browsers.  Ik ga nu echt niet beweren dat al die andere browsers het onberispelijk goed doen, maar gemiddeld zit IE er toch het meest naast, en dan heb ik het nog maar over het correct uittekenen van W3C compatibele HTML en CSS toestanden.
IE heeft zijn eigen standaarden en volgt die van W3C niet op. Klazon mag dan wel geen problemen hebben gehad met IE (buiten het feit dat deze zo lek is als een mandje), maar voor webdesigners is IE een ramp.

Het meest eenvoudige is om een goede browser (Firefox, Opera) te gebruiken voor het ontwerpen van de website en dan met behulp van hacks deze ook correct te laten werken in IE. Deze procedure is trouwens best lastig als je software gebruikt om websites te maken. Te veel en onnodige code, waardoor het lastig wordt om tussen de boom nog het bos te zien.

Re: Tool voor bouwen van websites

door Iwerke » za 17 sep 2005, 23:57

ok mijn bronvermelding van hierboven is dus een klein beetje fout daar moest dus staan :

http://www.theinquirer.net/?article=16922

Re: Tool voor bouwen van websites

door wim600008149 » za 17 sep 2005, 23:45

klazon schreef:Dat mag je uitleggen. Ik werk al 6 jaar met IE en nog nooit problemen mee gehad.

Je opmerking lijkt me een vooroordeel wat nergens op is gebaseerd.
Ik vrees dat Iw'erke toch ergens gelijk heeft. Ik test mijn webpaginas altijd in verschillende browsers. Ik ga nu echt niet beweren dat al die andere browsers het onberispelijk goed doen, maar gemiddeld zit IE er toch het meest naast, en dan heb ik het nog maar over het correct uittekenen van W3C compatibele HTML en CSS toestanden.

Zo geef ik bijvoorbeeld in een CSS definitie voor een tabel een padding van 10 pixels mee. In Opera wordt die exact gerespecteerd maar in IE niet. Dingen die ik als te centreren opgeef zijn perfect gecentreerd in Opera en wijken een paar pixels af in IE, en ga zo maar door... Het lijkt net alsof IE het allemaal nogal nonchalant uittekent.

Als lay-out freak stoor je je daar aan... :shock:

Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat je als "problematisch" ervaart. Ik wil hier even zeggen dat ik ook nog nooit echte problemen heb gehad met IE, in de zin van het niet functioneren van het één of het ander. Hier heb ik het echter enkel over het correct tekenen van hetgeen aan de browser gecommandeerd wordt.

Re: Tool voor bouwen van websites

door Iwerke » za 17 sep 2005, 23:44

Populariteit. Door te ontwerpen op veelgebruikte software is de effectiviteit het grootst, het probleem van een monocultuur.

Slecht ontwerp. Veel functionaliteit die in Internet Explorer is ingebouwd om websites puur op Internet Explorer te laten werken omvat toegang tot low-level functies van het besturingssysteem. Bijvoorbeeld, in Internet Explorer kan een ActiveX besturingselement in een website opgenomen worden. Hierbij kon een website dan vreemde code zonder toestemming van de gebruiker laten uitvoeren op diens computer.

Slecht gebouwd. Behalve ontwerpfouten zijn in Internet Explorer ook veel slordigheidsfouten zoals buffer overflows gevonden.

(sorry maar van het geen hier boven ben ik de bron kwijt . :shock: )

De regering van de verenigde staten heeft zelfs ( in 2004 ) een waarschuwing, een vraag gestuurd aan internet gebruikers om IE niet, of minder te gebruiken omdat het gewoon niet veilig is

bron :

[url="http://%5burl="]]http://www.theinquirer.net/?article=16922[/url]

Re: Tool voor bouwen van websites

door Iwerke » za 17 sep 2005, 23:27

geef mij even de tijd om een beetje informatie te verzamelen :shock:

het is zeker mijn mening ( ik werk ook nog met IE en vindt het barslecht heb al met andere gewerkt maar het probleem is dat je IE nooit volledig van je computer krijgt ( toch niet als je met microsoft paket werkt) het is daar zo in verwikkeld. en natuurlijk is dit gebasseerd op vooroordelen maar wat is daar niet op gebaseerd...)

--later meer hierover dus--

Re: Tool voor bouwen van websites

door klazon » za 17 sep 2005, 23:21

IE is ook een van de slechtst browsers die er bestaat maarja
Dat mag je uitleggen. Ik werk al 6 jaar met IE en nog nooit problemen mee gehad.

Je opmerking lijkt me een vooroordeel wat nergens op is gebaseerd.

Re: Tool voor bouwen van websites

door Iwerke » za 17 sep 2005, 23:10

IE is ook een van de slechtst browsers die er bestaat maarja

spijtig genoeg wel een van de meest gebruikte :shock:

Re: Tool voor bouwen van websites

door wim600008149 » za 17 sep 2005, 23:00

Heb nu een vernieuwde pagina gebouwd in Dreamweaver. Toch zie ik nog verschillen als ik hem in verschillende browsers toon. Volgens mij heb ik me volledig gehouden aan de W3C standaarden.

Weet iemand in hoeverre de verschillende browsers W3C respecteren, want ik zie dat vooral IE problemen heeft met het correct tekenen van bepaalde dingen...

Mijn standaard browser is Opera, en die doet tot nu toe alles perfect.

Re: Tool voor bouwen van websites

door wim600008149 » do 15 sep 2005, 20:42

Ik ben helemaal into Dreamweaver


Wel, ik lees van veel mensen op websitebouwers-forums dat dit toch nog altijd één van de beste tools is. Ik heb lang geleden met versie 2 gewerkt en heb nu juist versie 6.0 geïnstalleerd die ik nog had liggen.

Re: Tool voor bouwen van websites

door Wezel » do 15 sep 2005, 20:34

Een schitterende site voor HTML en CSS is ook: http://www.handleidinghtml.nl

Re: Tool voor bouwen van websites

door Bean » do 15 sep 2005, 20:17

Ik ben helemaal into Dreamweaver, het werkt zeer goed voor mij. (Ik heb dit programma illegaal, aangezien het in de winkel nogal pittig geprijsd is) www.dreamweaver.com

Re: Tool voor bouwen van websites

door wim600008149 » do 15 sep 2005, 19:48

Nu heb ik tijdens m'n gegoogel zelf nog een reuze interessante gevonden :

http://www.w3schools.com/

Re: Tool voor bouwen van websites

door DVR » do 15 sep 2005, 19:15

Geen emacs? Kladblok is je vriend!

Re: Tool voor bouwen van websites

door Brinx » do 15 sep 2005, 19:12

En voor wat voorbeelden van gaaf gebruik van CSS kun je ook kijken op:

http://www.csszengarden.com

Allemaal w3c-compliant, dus ze doen het in iedere fatsoenlijke browser.