Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Wilders in europa

Re: Wilders in europa

door Ger » do 23 jul 2009, 17:33

Even rustig.

Ik bemoei me met de kwaliteit van de discussie. Dat is mijn taak als moderator. Ik wijs je erop dat jouw opmerkingen generalisaties zijn. Dat soort generalisaties zijn niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de discussie. En ja, je spreekt over zowel Turken als Turkije.

Verder weer graag on topic. Verder commentaar hierover in het feedbackforum aub.

Re: Wilders in europa

door Benedict Broere » do 23 jul 2009, 16:43

Jouw generalisering van 'Turkije' naar 'Turken' is voor jouw rekening.

Als je niet kunt lezen noch discussieren, waar bemoei je je dan mee?

Re: Wilders in europa

door Ger » do 23 jul 2009, 15:49

Goed, je vind Turkije/Turken niet prettig. Had je dat niet gewoon kunnen zeggen?

Daarbij blijf je in zo'n beetje elke alinea generaliseren, en daar blijf ik niet op ingaan.

Re: Wilders in europa

door Benedict Broere » do 23 jul 2009, 13:25

Jaja, natuurlijk.

Als je de link aanklikt, dan zie je dat de quote afkomstig is uit een engelstalig artikel, geschreven door een waarschijnlijk van oorsprong Turkse reporter.

In hoeverre het nationalisme in Turkije net zo sterk is als dat van de Fransen... Tja.

Een aantal jaren terug was er een aardbeving in Turkije. Vanuit Europa werd er bloed gestuurd. Maar dat werd geweigerd door de toenmalige minister van buitenlandse zaken. Het zou inferieur zijn ten op zichte van het superieure Turkse bloed.

Toen we een keer incheckten in het hotel in Istanboel, toen werd ons aangeraden flessen mineraalwater te kopen, want het water uit de kraan was niet betrouwbaar. Het had ermee te maken dat op verordening van de islamistische burgemeester het chloor uit het water was gehaald. Want chloor in water is niet in overeenstemming met de islam.

Daar in Istanboel sprak ik de kunstschilder Ilhamy Atalay, die tentoonstellingen heeft in de V.S. en Duitsland. Hij vreesde voor zijn vrijheid om te kunnen werken, en dacht erover definitief te migreren.

Turkije heeft een zeer problematische relatie met minderheden. In de jaren zestig zijn bijvoorbeeld grote aantallen Grieks-orthodoxen het land uitgejaagd. Het verhaal van de Armenen is bekend. Ook de Koerden vormen een bekend probleem. De Alevieten... Bekend is de moordaanslag op een grote groep alevitische intellectuelen. Incidenteel worden er christenen vermoord, speciaal die die het wagen zending te bedrijven.

Turken hebben een cultus van Turk zijn. De Armeense genocide wordt ontkend, en breng het niet aan de orde in Turkije, want dan ga je het gevang in, met nog kans op marteling ook, of eventueel moord. Maar als de Chinezen tekeer gaan tegen de opstandige Oeigoeren, die gezien worden als Turken, dan schreeuwt Erdogan emotioneel: genocide!!

Attaturk heeft het land met geweld op het spoor van moderniteit gezet, maar in zijn nalatenschap schuilt crypto-fascisme en connecties met Grijze Wolven en de Mafia. En ondertussen is er de opkomst van het islamisme dat een vorm van religieus fascisme is. En wat er daartussendoor rondloopt aan onafhankelijk denkende kritische intellectuelen, kunstenaars, journalisten, enzovoort, dat heeft het er maar moeilijk mee zich staande te houden, als ze niet worden opgesloten, gemarteld of afgeknald. Lees Amnesty International.

Turkije is een mooi land, ik ben er twee keer geweest. Maar overal is er de Turkse vlag, overal het portret van Attaturk. En de laatste keer zag ik ook overal hoofddoekjes als 'vlag' van het opkomende islamisme.

Ik weet niet waar dit land eigenlijk naar toe wil. En ik denk dat ze het zelf ook niet weten.

Ik weet wel dat het een land en cultuur is dat nog heel wat moderniteit moet verwerken, voordat het ook maar in de buurt komt van geschiktheid om mee te draaien in de EU.

Ik denk trouwens wel dat Turkije op termijn lid van de EU wordt (2020?). In de grote lijn der dingen, globalisering, wordt heel Noord-Afrika en het Midden-Oosten lid van de EU, en met dikke lijnen van handel naar India en China-Japan. Maar op dit moment zijn de culturele verschillen nog te groot om met een gerust hart te kunnen zeggen: kom er maar bij, jongens!

Re: Wilders in europa

door Ger » do 23 jul 2009, 11:23

Ehm, die uitspraak was in het Turks hoor. Waarom vertaal je het naar het Engels?

Dat terzijde, het is geen extreem nationalisme hoor. Het is eerder patriotisme, de (onvoorwaardelijke) liefde voor het vaderland, wat nog altijd Turkije is. Goed, Erdogan heeft het in zijn speech stevig aangezet, maar om daarmee heel Turkije extreem nationalistisch te noemen is zwaar overdreven. Ze zijn daarin niet erger dan de gemiddelde Yank, Brit of Fransoos.

Re: Wilders in europa

door Benedict Broere » wo 22 jul 2009, 04:01

Het probleem met Turkije in de EU is eigenlijk steeds maar de vraag of dat betekent dat Turkije in de EU komt of dat de EU in Turkije komt. En dat heeft te maken met steeds maar het extreem nationalisme dat het zichzelf en de wereld toont. Hardnekkig, steeds maar weer.

Erdogan: ‘You may live in Germany, but you are Turks -- and I am your prime minister.’

http://www.spiegel.de/international/german...,534519,00.html

Re: Wilders in europa

door Ger » ma 13 jul 2009, 14:00

Wat echter niet vergeten moet worden is dat tegenwoordig de EU zo'n complexe organisatie is geworden dat de wil van de individu niet gehoord wordt. Voordat men nu hier gaat beweren dat dat in een onze eigen parlementaire democratie ook niet het geval is, wil ik graag wijzen op het 'grondwet referendum'. De Nederlandse stemgerechtigden hebben een NEE laten horen als uitkomst van dit referendum. Het kabinet was echter een groot voorstander van dit referendum en daarom heeft beschaamd gereageerd op de uitkomst (tjah, het volk heeft nu eenmaal nee gestemd, maar ach die moet men eigenlijk ook niet voor vol aanzien), deze eigenlijk naast zich neer gelegd door niet de wil van het volk te verdedigen in Europa. Dit is volslagen ondemocratisch. Op ondemocratische wijze stemt ons kabinet wel in het Verdrag van Lissabon. Dit verdrag, welke nauwelijks significant afwijkt van het originele grondwet ontwerp, is ons zonder volksraadpleging door de strot geduwd. Slimme zet van Den Haag, daar de uitkomst van een tweede referendum waarschijnlijk dezelfde zou zijn geweest als de eerste. Het is ronduit verwerpelijk dat men hier pretendeert een volwaardige democratie te zijn - terwijl dat slechts ten dele zo is - en dat men met opgestoken vinger wijst naar landen die wij ondemocratisch achten.
Een veel gehoord argument, maar eigenlijk doet het niet terzake. Wij hebben in Nederland nu eenmaal geen bindend referendum. Referenda in Nederland zijn slechts raadplegend. Zelfs al zou zou er een opkomt van 100% zijn en was van die 100% ook weer 100% tegen de grondwet, dan nog kan die uitkomst geheel legaal genegeerd worden.

Dit is overigens niet het geval geweest. De uitslag van het referendum is gevolgd en Nederland heeft die grondwet dan ook niet geaccepteerd. Pas na aanpassing ervan, leidend tot het Verdrag van Lissabon, is Nederland akkoord gegaan. Natuurlijk had daarvoor wéér een referendum uitgeschreven kunnen worden, maar je kunt je afvragen of dat nodig is. Een landelijk referendum in Nederland is sowieso al iets schaars; die ervoor was in 1797...

Dat wij -doordat we nauwelijks referenda hebben- ondemocratisch zouden zijn, vind ik een vreemde stelling. We hebben een zogenaamde gedelegeerde of representatieve democratie: we stellen mensen aan die zich voor ons bezig houden met het besturen van ons land. Zíj verdiepen zich dus voor ons in die zaken, zodat wij dat niet hoeven te doen. Soms raadplegen ze het volk, maar een raadpleging is geen verschuiving van de macht; verre van.

Ik vind dus dat je e.e.a. enorm overdrijft.
Het is onwenselijk om in de EU een lidstaat te hebben - welke ook nog eens de grootste qua inwonertal zal worden - welke Islamitisch van karakter is. Zie het als het binnenhalen van de vijand, al is dit natuurlijk kort door de bocht. Het is wel zo dat de huidige Islamitische theocratieën (Iran, Saoedi-Arabië) tegenstanders van het Westen zijn en hun godsdienst daarvoor misbruiken of gebruiken.
Een drogreden. Omdat Iran een tegenstander van het Westen is en Islamitisch is ingericht zou elke Islamitische staat een tegenstander van het Westen zijn. Dat is natuurlijk een foute redenatie.

Turkije, en ook de AK-partij, is Westers geörienteerd. Ze zijn niet voor niets lid van de NAVO bijvoorbeeld. Een NAVO-bondgenoot als vijand zien is nogal tegenstrijdig, niet? Door velen wordt Turkije juist als schakel gezien tussen het Westen en de Islamitische wereld. Daarbij zijn binnen Europa ook enkele Islamitische landen, zoals bijvoorbeeld Bosnië en Albanië. Zou je hen om die reden ook willen weigeren als ze het lidmaatschap aanvragen?

Je andere argument - het ligt grotendeels in Azië- lijkt me ook een beetje irrationeel aangezien Cyprus geheel in Azië ligt en ook EU-lid is.
De toetreding van voormalig Oostblok landen zie ik als minder bezwaarlijk. Er zou echter gewacht moeten worden met landen als Roemenië, Moldavië, Albanië, Servië en Macedonië. Deze landen moeten eerst bewijzen een goed functionerende markteconomie op te kunnen zetten en te handhaven. Er bestaat wetgeving waaraan deze nieuwe lidstaten moeten voldoen en deze moet strenger worden gemaakt.
Markteconomie lijkt me niet de belangrijkste factor. Zie ook de Kopenhagencriteria:
Volgens deze zes criteria moet een kandidaat-lidstaat:
  • over stabiele instellingen beschikken;
  • de democratische principes respecteren;
  • de mensenrechten respecteren;
  • een functionerende markteconomie hebben die bestand is tegen de concurrentie van de interne markt;
  • het acquis communautaire overnemen en toepassen in eigen land;
  • een Europees land zijn.
Uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Criteria_van_Kopenhagen

Re: Wilders in europa

door Salomo » ma 13 jul 2009, 12:13

Buiten dat ik me volledig aansluit bij wat 317070 meldt bij punten 2 en 3 als reactie op dit stuk, wil ik nog even kwijt dat het een glasharde non-vergelijking is. De EU is een gemeenschap op basis van vrijwilligheid; iedere lidstaat heeft (al dan niet direct, meestal indirect via volksvertegenwoordigers) gekozen om lid te worden van de EU. Dat is totaal niet te vergelijken met overheersing d.m.v. oorlog. Als je dat niet snapt, dan heb je niet veel te zoeken in een EU-discussie.
Wat u zegt klopt ten dele. Iedere lidstaat heeft inderdaad via volksvertegenwoordigers of door volksraadpleging (referendum) gekozen om lid te worden. De vergelijking met het de annexatie van Europa door A. Hitler is ook verkeerd.

Wat echter niet vergeten moet worden is dat tegenwoordig de EU zo'n complexe organisatie is geworden dat de wil van de individu niet gehoord wordt. Voordat men nu hier gaat beweren dat dat in een onze eigen parlementaire democratie ook niet het geval is, wil ik graag wijzen op het 'grondwet referendum'. De Nederlandse stemgerechtigden hebben een NEE laten horen als uitkomst van dit referendum. Het kabinet was echter een groot voorstander van dit referendum en daarom heeft beschaamd gereageerd op de uitkomst (tjah, het volk heeft nu eenmaal nee gestemd, maar ach die moet men eigenlijk ook niet voor vol aanzien), deze eigenlijk naast zich neer gelegd door niet de wil van het volk te verdedigen in Europa. Dit is volslagen ondemocratisch. Op ondemocratische wijze stemt ons kabinet wel in het Verdrag van Lissabon. Dit verdrag, welke nauwelijks significant afwijkt van het originele grondwet ontwerp, is ons zonder volksraadpleging door de strot geduwd. Slimme zet van Den Haag, daar de uitkomst van een tweede referendum waarschijnlijk dezelfde zou zijn geweest als de eerste. Het is ronduit verwerpelijk dat men hier pretendeert een volwaardige democratie te zijn - terwijl dat slechts ten dele zo is - en dat men met opgestoken vinger wijst naar landen die wij ondemocratisch achten.

Aangaande de toetreding van Turkije begrijp ik ophef over het standpunt van Wilders niet. Turkije is geen Europees land, maar een Aziatisch land. Geografisch is dit al eeuwen een feit en ik zie geen enkele noodzaak dit te veranderen. Turkije is verder een instabiel land, omdat er onderling onenigheid is over het handhaven van de scheiding tussen kerk en staat. Er zijn aanhangers van Attaturk welke de scheiding willen handhaven en er zijn aanhangers van de Islam, welke deze scheiding willen doorbreken. De Islam wint terrein in Turkije en dat is, in het kader van toetreding tot de EU, een kritiek punt. Het is onwenselijk om in de EU een lidstaat te hebben - welke ook nog eens de grootste qua inwonertal zal worden - welke Islamitisch van karakter is. Zie het als het binnenhalen van de vijand, al is dit natuurlijk kort door de bocht. Het is wel zo dat de huidige Islamitische theocratieën (Iran, Saoedi-Arabië) tegenstanders van het Westen zijn en hun godsdienst daarvoor misbruiken of gebruiken.

De toetreding van voormalig Oostblok landen zie ik als minder bezwaarlijk. Er zou echter gewacht moeten worden met landen als Roemenië, Moldavië, Albanië, Servië en Macedonië. Deze landen moeten eerst bewijzen een goed functionerende markteconomie op te kunnen zetten en te handhaven. Er bestaat wetgeving waaraan deze nieuwe lidstaten moeten voldoen en deze moet strenger worden gemaakt.

Salomo.

Re: Wilders in europa

door Benm » vr 05 jun 2009, 10:52

Wat dat betreft is het paard van Troje een betere analogie? ;)

Re: Wilders in europa

door Ger » vr 05 jun 2009, 10:35

Het klinkt misschien overdreven maar wat nu aan het gebeuren is heeft enige gelijkenis met wat Adolf Hitler in zijn toch wel zieke hoofd had, namelijk zoveel mogelijk landen bij elkaar voegen en zo één Duits Rijk te stichten. Natuurlijk was het vernietigen van de joden het ziekste wat iemand had kunnen bedenken maar eigenlijk wilde hij zoveel mogelijk macht over mensen verkrijgen. In dit laatste zie ik enige overeenstemming met wat nu in het Europese parlement aan het gebeuren is.
Buiten dat ik me volledig aansluit bij wat 317070 meldt bij punten 2 en 3 als reactie op dit stuk, wil ik nog even kwijt dat het een glasharde non-vergelijking is. De EU is een gemeenschap op basis van vrijwilligheid; iedere lidstaat heeft (al dan niet direct, meestal indirect via volksvertegenwoordigers) gekozen om lid te worden van de EU. Dat is totaal niet te vergelijken met overheersing d.m.v. oorlog. Als je dat niet snapt, dan heb je niet veel te zoeken in een EU-discussie.

Re: Wilders in europa

door 317070 » do 04 jun 2009, 02:06

Geert Wilders heeft inderdaad gelijk met zijn anti-Europa standpunt. Je kan zeggen van Wilders wat je wilt maar bij de basis heeft hij gelijk. Door Nederland lid van Europa te maken en de invoering van de Euro is Nederland haar soevereiniteit kwijtgeraakt, weg vrijheid. Wetten worden nu in Brussel geformuleerd wat weleens heel nadelig kan uitpakken. Voordat de euro werd ingevoerd heb ik en velen met mij al ingezien dat dit tot explosieve prijsstijgingen zou gaan leiden. Dat de prijzen de pan uit zijn gerezen sinds dit gebeuren mag duidelijk zijn. Misschien heeft de financiële crisis ook wel hiermee te maken. Het Europese gebeuren is uiteindelijk een onverstandige zaak en dat zal altijd ergens zijn tol eisen. Mijn simpele kijk op de zaak is dat als het leven duurder wordt er ook minder gekocht zal en kan worden. Voor mensen met een laag inkomen is het soms een rede om het leven maar voor gezien te houden.
Prijzen hoger? De laatste keer dat ik checkte zaten we in België met een deflatie....

In Nederland was de inflatie tussen 2004 en 2008 lager dan voor de invoering van de Euro. Wat zijn jouw bronnen?Afbeelding
Het klinkt misschien overdreven maar wat nu aan het gebeuren is heeft enige gelijkenis met wat Adolf Hitler in zijn toch wel zieke hoofd had, namelijk zoveel mogelijk landen bij elkaar voegen en zo één Duits Rijk te stichten. Natuurlijk was het vernietigen van de joden het ziekste wat iemand had kunnen bedenken maar eigenlijk wilde hij zoveel mogelijk macht over mensen verkrijgen. In dit laatste zie ik enige overeenstemming met wat nu in het Europese parlement aan het gebeuren is.
1) Natuurlijk willen ze meer macht, maar wie wil dat niet?

2)
Op het gebeid van gezondheid heeft Europa ook nog wel wat verrassingen in petto. Door bemoeienis van deze organisatie moesten alle geneesmiddelen voor enkele tienduizenden euro's per product worden geregistreerd. Hierdoor zijn om financiële redenen een behoorlijk aantal onschuldige geneesmiddelen uit de hoek van de natuurgeneeswijze uit de handel genomen. Ik word nu zelf ook geconfronteerd met het feit dat een reinigingsmiddel dat ik al jaren gebruik vanwege wetgeving waarschijnlijk niet meer te verkrijgen is. Europa wil ook het vrij gebruiken van vitamine-concentraties aan banden leggen.
En dit is slecht voor uw gezondheid omdat ... ?
Het door de Europese gemeenschap binnenhalen van landen waarvan inwoners een zeer afwijkende taal spreken heeft verschillende nadelen. Bijvoorbeeld, individuen die in geestelijke nood verkeren zijn het beste geholpen met een goed luisterend oor in de vorm van een persoon die dezelfde taal eigen is, gezonde voeding en een rustige omgeving. Politici begrijpen dat vaak niet omdat zij het te druk hebben met hun portefeuille waarvoor ze verantwoordelijk zijn. De aandacht voor het welzijn van het individu wordt daarmee steeds meer uit het zicht verloren.
Een veeltalig Europa is een nadeel omdat politici vanwege hun portefeuilles niet begrijpen dat mensen in geestelijke nood een luisterend oor nodig hebben in hun eigen taal?

Re: Wilders in europa

door Peterhamel » wo 03 jun 2009, 13:48

andre1965 schreef:Wilders heeft gelijk met zijn anti-Europa standpunt. Op economisch gebied is samenwerking binnen Europa een goede zaak, maar het steeds verder inleveren van souvereiniteit is een slechte ontwikkeling.

De macht die Brussel inmiddels heeft is sterk en heeft een zeer zwakke democratische legitimatie.

Daar komt bij dat Nederland ontzettend veel geld naar Brussel ziet verdwijnen dat vervolgens met evengrote vaart richting de arme vm oostbloklanden verdwijnt. Dat dit bodemloze putten zijn waar nauwelijks beweging inzit behoeft geen verdere uitleg. Dat dit geld zeer dringend in eigen land nodig is lijkt me helder. Het is schokkend om te zien dat het thans verdwijnt in de zakken van boeren in landen die zelf geen kans zien om hun economie op te bouwen en daar doorgaans ook geen prikkel toe krijgen, omdat het geld uit het rijke westen toch wel binnenstroomt.

Legendarisch is het verhaal over de Italiaanse schapenboeren. Die boeren krijgen daar stevige subsidies voor.

Periodiek komt een controleur namens Brussel kijken of het aantal opgegeven schapen klopt.

De controleur telt in weide 1 de schapen. Vervolgens wordt de controleur gefetteerd op een lekkere lunch. Intussen brengen de boerenknechten de schapen naar weide 2. Na de lunch telt de controleur de schapen en zo ontvangt de boer tweemaal subsidie voor dezelfde schapen.

Ik vrees dat dit verhaal niet op zichzelf staat en dat deze vorm van fraude en corruptie in de hele EU aan de orde is.

En Nederland maar betalen....

Daarnaast is het zorgwekkend dat onze wetgeving voor een groot deel bepaald wordt door landen in Oost-Europa.

Gezien de grote aantallen inwoners daar levert ze dat een fors aantal zetels in het Europarlement op, waardoor Nederland steeds minder te vertellen krijgt over eigen zaken.

Nog veel gevaarlijker is de toelating van Turkije. Gelet op de bevolkingsgroei daar zal het land bij toetreding vrijwel zeker het grootste aantal inwoners én dus zetels in het europarlement krijgen.

Gezien de sterke islamisering van Turkije kun je dan wel raden wat er gebeurt : de Nederlandse wetgeving zal voor een belangrijk deel worden bepaald door de islamitisch-Turkse parlementsleden, met alle gevolgen van dien.

Bovendien zal de arbeidsemigratie vanuit Turkije onze landen overspoelen met moslims die zich overal ongehinderd mogen vestigen. Dit in combinatie met de dhimmitude die reeds in westen heerst doet mij het ergste vrezen.
Geert Wilders heeft inderdaad gelijk met zijn anti-Europa standpunt. Je kan zeggen van Wilders wat je wilt maar bij de basis heeft hij gelijk. Door Nederland lid van Europa te maken en de invoering van de Euro is Nederland haar soevereiniteit kwijtgeraakt, weg vrijheid. Wetten worden nu in Brussel geformuleerd wat weleens heel nadelig kan uitpakken. Voordat de euro werd ingevoerd heb ik en velen met mij al ingezien dat dit tot explosieve prijsstijgingen zou gaan leiden. Dat de prijzen de pan uit zijn gerezen sinds dit gebeuren mag duidelijk zijn. Misschien heeft de financiële crisis ook wel hiermee te maken. Het Europese gebeuren is uiteindelijk een onverstandige zaak en dat zal altijd ergens zijn tol eisen. Mijn simpele kijk op de zaak is dat als het leven duurder wordt er ook minder gekocht zal en kan worden. Voor mensen met een laag inkomen is het soms een rede om het leven maar voor gezien te houden.

Het klinkt misschien overdreven maar wat nu aan het gebeuren is heeft enige gelijkenis met wat Adolf Hitler in zijn toch wel zieke hoofd had, namelijk zoveel mogelijk landen bij elkaar voegen en zo één Duits Rijk te stichten. Natuurlijk was het vernietigen van de joden het ziekste wat iemand had kunnen bedenken maar eigenlijk wilde hij zoveel mogelijk macht over mensen verkrijgen. In dit laatste zie ik enige overeenstemming met wat nu in het Europese parlement aan het gebeuren is.

Op het gebeid van gezondheid heeft Europa ook nog wel wat verrassingen in petto. Door bemoeienis van deze organisatie moesten alle geneesmiddelen voor enkele tienduizenden euro's per product worden geregistreerd. Hierdoor zijn om financiële redenen een behoorlijk aantal onschuldige geneesmiddelen uit de hoek van de natuurgeneeswijze uit de handel genomen. Ik word nu zelf ook geconfronteerd met het feit dat een reinigingsmiddel dat ik al jaren gebruik vanwege wetgeving waarschijnlijk niet meer te verkrijgen is. Europa wil ook het vrij gebruiken van vitamine-concentraties aan banden leggen.

Het door de Europese gemeenschap binnenhalen van landen waarvan inwoners een zeer afwijkende taal spreken heeft verschillende nadelen. Bijvoorbeeld, individuen die in geestelijke nood verkeren zijn het beste geholpen met een goed luisterend oor in de vorm van een persoon die dezelfde taal eigen is, gezonde voeding en een rustige omgeving. Politici begrijpen dat vaak niet omdat zij het te druk hebben met hun portefeuille waarvoor ze verantwoordelijk zijn. De aandacht voor het welzijn van het individu wordt daarmee steeds meer uit het zicht verloren. Dit komt de farmaceutische industrie goed van pas want die heeft daardoor de vrije hand om via psychiaters en niets vermoedende huisartsen die levensgevaarlijke antidepressiva aan de man te brengen en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.

Als ik ergens tegen ben dan steun ik dat ook niet. De Europese verkiezingen zijn dan ook wat mij betreft niet van toepassing geweest..

Re: Wilders in europa

door andre1965 » do 23 apr 2009, 10:40

Wilders heeft gelijk met zijn anti-Europa standpunt. Op economisch gebied is samenwerking binnen Europa een goede zaak, maar het steeds verder inleveren van souvereiniteit is een slechte ontwikkeling.

De macht die Brussel inmiddels heeft is sterk en heeft een zeer zwakke democratische legitimatie.

Daar komt bij dat Nederland ontzettend veel geld naar Brussel ziet verdwijnen dat vervolgens met evengrote vaart richting de arme vm oostbloklanden verdwijnt. Dat dit bodemloze putten zijn waar nauwelijks beweging inzit behoeft geen verdere uitleg. Dat dit geld zeer dringend in eigen land nodig is lijkt me helder. Het is schokkend om te zien dat het thans verdwijnt in de zakken van boeren in landen die zelf geen kans zien om hun economie op te bouwen en daar doorgaans ook geen prikkel toe krijgen, omdat het geld uit het rijke westen toch wel binnenstroomt.

Legendarisch is het verhaal over de Italiaanse schapenboeren. Die boeren krijgen daar stevige subsidies voor.

Periodiek komt een controleur namens Brussel kijken of het aantal opgegeven schapen klopt.

De controleur telt in weide 1 de schapen. Vervolgens wordt de controleur gefetteerd op een lekkere lunch. Intussen brengen de boerenknechten de schapen naar weide 2. Na de lunch telt de controleur de schapen en zo ontvangt de boer tweemaal subsidie voor dezelfde schapen.

Ik vrees dat dit verhaal niet op zichzelf staat en dat deze vorm van fraude en corruptie in de hele EU aan de orde is.

En Nederland maar betalen....

Daarnaast is het zorgwekkend dat onze wetgeving voor een groot deel bepaald wordt door landen in Oost-Europa.

Gezien de grote aantallen inwoners daar levert ze dat een fors aantal zetels in het Europarlement op, waardoor Nederland steeds minder te vertellen krijgt over eigen zaken.

Nog veel gevaarlijker is de toelating van Turkije. Gelet op de bevolkingsgroei daar zal het land bij toetreding vrijwel zeker het grootste aantal inwoners én dus zetels in het europarlement krijgen.

Gezien de sterke islamisering van Turkije kun je dan wel raden wat er gebeurt : de Nederlandse wetgeving zal voor een belangrijk deel worden bepaald door de islamitisch-Turkse parlementsleden, met alle gevolgen van dien.

Bovendien zal de arbeidsemigratie vanuit Turkije onze landen overspoelen met moslims die zich overal ongehinderd mogen vestigen. Dit in combinatie met de dhimmitude die reeds in westen heerst doet mij het ergste vrezen.

Re: Wilders in europa

door Menheffrin » di 24 feb 2009, 22:45

Het bewijs dat de moslims in nederland actief bezig zijn met het omver werpen van de democratie bestaat niet.
Dat bestaat inderdaad niet zolang men het woordje ‘de’ er voor laat staan. Indien men dat weghaalt ligt de zaak beduidend anders.
Het grote gevaar in onze samenleving zijn niet de moslims maar de aanname's en ideeen die wij hebben gecreeerd (gefantaseerd) over de moslims.


Als daar het gevaar in zit (de aannamen en ideeën die wij hebben gecreëerd (gefantaseerd), dan geldt dit mutatis mutandis ook voor de koran. Dan had Wilders het dus toch goed begrepen.
En "de vrijheid van menigs uiting" waarbij wij het idee hebben dat het goed is voor onze democratie om mensen te kwetsen en te beledigen over zeer persoonlijke zaken.


Als ik in een democratie zou leven die het wenselijk acht om mensen te kwetsen, dan zou ik direct verhuizen. Toch woon ik hier met genoegen, dus er zit iets niet goed in jouw argumentatie.
Er is geen ander land in de wereld waar de moslims problematiek zo groot is opgeblazen als in nederland.
Je bedoeld waarschijnlijk dat er alleen hier een probleem van wordt gemaakt. Dat is iets anders en bovendien onjuist. In Duitsland staat het werkelijk op de politiekeagenda, hier in Nederland doet Wilders zijn best om het daar Uberhaupt op te krijgen.
Kijk iedereen mag zijn menig hebben..
Dank je.
maar je moet geen dingen beweren over je medemens als je daar geen bewijs voor hebt.
“Bush had steun nodig voor zijn oorlog tegen het terroisme en heeft daar de gehele moslim wereld voor verantwoordelijk gemaakt”. Ik zou zeggen, wie de schoen past trekt hem aan.
Op mijn werk spreek ik regelmatig met mensen van de klantenservice. De mensen van de klantenservice hebben het idee dat het bedrijf slecht is voor hun klanten ze zijn immers continue bezig met klachten van klanten. Uit klanten onderzoek blijkt dat ongeveer 4% van de klanten klachten heeft. En dat is toch niet bijzonder hoog.
Waar kan ik solliciteren?
Hetzelfde verschijnsel doet zich voor bij de moslims. Bush had steun nodig voor zijn oorlog tegen het terroisme en heeft daar de gehele moslim wereld voor verantwoordelijk gemaakt. En dat gaat maar door en door en Wilders vaart daarop mee.
Dit heet nu het soort populisme wat je zelf zo verafschuwd.
Maar wat ontbreekt is gedegen bewijsvoering. Wat we vooral doe is heel veel aannamens als waar verkopen.
Ik hoor hier de echo van Michel zelf.
De meeste oorlogen zijn begonnen door het westen en niet door de moslims.
Alle oorlogen ooit? Sinds het begin der tijden? Inclusief Azië (wat geen westerlingen zijn)?
Een tijdje geleden was hier een thread over kinderen en agressie op tv. De meeste forum leden vonden dat kinderen instaat zij om een onderscheid te maken tussen de film en de realiteit en dat het geen grote invloed op hun gedrag. Maar bij de moslims zie je dat iedereen ervan uitgaat dat dit anders is.
Dat zijn dan ook geen kinderen.
Wilders beweert dat moslims slecht zijn omdat er dingen staan in de koran die hij verwerpt. Hij gaat ervan uit dat alle moslims precies op de hoogte is van wat er in de koran staat en dat ze een verklaring hebben afgelegd dat ze het ermee eens zijn en ook alleen maar zullen handelen vanuit de waarheid van de koran. Maar hij kan geen bewijzen geven dat dit ook allemaal zo is. Het is zelf zo dat er imam bijeenkomsten zijn waarbij imans koran interpretaties op elkaar afstemmen maw ze hebben er onderling ook discussie's over.
Het is net andersom. Hij ziet in de koran een gevaar en is beducht voor de mensen die er met graagte in lezen.
Ook blijkt niet uit de media dat de moslims in grote getallen voor het gerecht worden gesleept voor verwerpelijk gedrag wat ze vanuit hun geloof volgens Wilders zouden moeten uitvoeren. Wilders heeft al vaker voor het gerecht gestaan dan de moslims.
Daar weet je niets van. Weet jij hoeveel zaken met eerwraak, islamitische erfeniskwesties, scheiding, huiselijkgeweld wegens het niet dragen van een hoofddoek, vernielingen en bedreigingen etc, etc. aan onze rechters worden voorgelegd?
Ik snap al niet wat Wilders doet in de nederlandse politiek. Want zijn politieke agenda is beperkt tot moslim afkrakken (bashen). Volgens mij een onzinnige bezigheid want hij krijgt de moslims toch niet weg want ze zijn een integraal deel van onze samenleving geworden. Het is vechten tegen de realiteit en dat gaat hij altijd verliezen. Daarbij gebruikt hij agrumenten die puur speculatief zijn. Op zijn manier zal de samenwerking met de moslims langer, moeizamer en traag verlopen.
Stem voor al niet op hem Michel.
Michel schreef:Heb je de film "de wave" al eens gezien.

Een methode om te voorkomen dat mensen in dingen gaan geloven die niet in lijn zijn met de werkelijkheid is om alle informatie te wantrouwen en altijd op zoek te gaan naar bewijs.
Goed punt, hoewel ik niet bij alle disinformatie direct het tegendeel bewezen hoef te zien. Maar dat is een kwestie van smaak.

Re: Wilders in europa

door Adpruys » di 24 feb 2009, 17:26

Michel schreef:Kijk iedereen mag zijn menig hebben maar je moet geen dingen beweren over je medemens als je daar geen bewijs voor hebt.

Maar wat ontbreekt is gedegen bewijsvoering.
Medunkt dat dit bij jouw ook nogal ontbreekt. Ook valt op dat je zelf zo generaliseert terwijl je dit bij anderen zo verfoeit.
De meeste oorlogen zijn begonnen door het westen en niet door de moslims.

Maar bij de moslims zie je dat iedereen ervan uitgaat dat dit anders is.

Wilders beweert dat moslims slecht zijn

Wilders heeft al vaker voor het gerecht gestaan dan de moslims.
Bush had steun nodig voor zijn oorlog tegen het terroisme en heeft daar de gehele moslim wereld voor verantwoordelijk gemaakt.
Ik snap al niet wat Wilders doet in de nederlandse politiek. Want zijn politieke agenda is beperkt tot moslim afkrakken (bashen).
Stuk voor stuk beweringen die niet kloppen. iig niet zo ongenuanceerd gesteld, zonder bewijsvoering