Ik heb een beetje het gevoel dat het op een veel makkelijkere manier kan allemaal, maar
dat het boek het heel moeilijk doet. Ik snap het nu al een stuk beter, maar nog niet alles.
Wat bedoelen jullie elke keer met partiële integratie ?
De regel F(x) van f(x)=(ax+b) geeft F(x)= 1/aF(ax+b) heb ik gezien en snap ik ook helemaal.
Ik weet niet hoe ik dit toe moet passen op een Ln functie.
Het geeft telkens problemen doordat het boek alleen zegt:
de primitieve van Ln(x)= x Ln(x) - x + C Dat is allemaal leuk en aardig maar verder staat er niet hoe
ze hier aan komen, en erger nog wat je dan moet doen als je een functie hebt die uitgebreider is.
Het kan ook aan mij liggen hor dat ik dan niet gelijk snap hoe je verder moet.
Ik zou heel graag willen weten hoe jullie ln(4x-1) en 2log(5x+3) primitiveren
Als het kan met F(x)= 1/aF(ax+b)
Verder denk ik dat ik alles snap uit mijn hoofdstuk pfffffff
Ik heb een beetje het gevoel dat het op een veel makkelijkere manier kan allemaal, maar
dat het boek het heel moeilijk doet. Ik snap het nu al een stuk beter, maar nog niet alles.
Wat bedoelen jullie elke keer met partiële integratie ?
De regel F(x) van f(x)=(ax+b) geeft F(x)= 1/aF(ax+b) heb ik gezien en snap ik ook helemaal.
Ik weet niet hoe ik dit toe moet passen op een Ln functie.
Het geeft telkens problemen doordat het boek alleen zegt:
de primitieve van Ln(x)= x Ln(x) - x + C Dat is allemaal leuk en aardig maar verder staat er niet hoe
ze hier aan komen, en erger nog wat je dan moet doen als je een functie hebt die uitgebreider is.
Het kan ook aan mij liggen hor dat ik dan niet gelijk snap hoe je verder moet.
Ik zou heel graag willen weten hoe jullie ln(4x-1) en 2log(5x+3) primitiveren ;)
Als het kan met F(x)= 1/aF(ax+b)
Verder denk ik dat ik alles snap uit mijn hoofdstuk pfffffff