Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

Re: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

door Phys » wo 24 jun 2009, 22:02

Je suggereerde dat er in Utrecht een twin-programma is voor natuur- en scheikunde; voor de duidelijkheid aan TS: die is er dus niet ;) En ik weet vrij zeker (zoals ik al zei) dat die nergens is in Nederland. Je zult ook aan bijna iedere universiteit - daar is Utrecht niet bijzonder in - beide studies kunnen volgen, maar dan ben je zelf verantwoordelijk voor roosterproblemen. Uiteraard is het altijd mogelijk en raadzaam om te overleggen met de studieadviseur van de betreffende universiteit, en ze zullen zeker bereid zijn je te helpen. Aanwezigheidsverplichtingen zullen nog de minste zorgen zijn. Feit is dat het erg lastig wordt als er geen speciaal programma is. Vooral bij scheikunde heb je in het eerste jaar laboratoriumwerk dat tijdrovend is en dat je nu eenmaal niet thuis kunt doen.

Mijn advies: neem contact op met een universiteit (of meedere) en leg je vraag voor.

Re: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

door Kolio » wo 24 jun 2009, 21:52

Nou ik studeer(de) daar.

Voor natuurkunde heb je bijna geen aanwezigheidsplicht, en waar je ze wel hebt zijn ze wel soepel als je ergens anders móet zijn. En kun je dat wel regelen. Heb het zelf ook meegemaakt, niet met scheikunde dan. Maar denk als je daar gaat praten dat het wel mogelijk is.

Probeer alleen maar te zeggen, ga ergens praten. Universiteiten zijn meestal wel blij met fanatieke studenten. Dus er valt vast wel iets te regelen.

Re: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

door Phys » wo 24 jun 2009, 21:46

In utrecht is het volgensmij wel mogelijk om allebei de bachelors te doen
Hoe kom je daarbij? Je kunt de studies aan iedere universiteit volgen, maar de vraag is of ergens een speciaal programma is, precies om roosterproblemen te voorkomen.

Re: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

door Kolio » wo 24 jun 2009, 21:44

In utrecht is het volgensmij wel mogelijk om allebei de bachelors te doen, misschien dat je dan roostertechnisch wat moeilijk komt, maar er valt altijd veel te regelen.

(en vaak als je 2+ studies doet, heb je de hoorcollege toch niet zo hard nodig ;) ... iig ik heb er een hekel aan)

Re: Twin studie natuurkunde en scheikunde?

door Phys » wo 24 jun 2009, 17:11

Ik heb nog nooit van die mogelijkheid gehoord (in Nederland). Dus ik vrees dat zo'n vooropgezet programma niet bestaat. Je zou het natuurlijk altijd zelf kunnen proberen, maar dan krijg je wel heel veel roosterproblemen.

Twin studie natuurkunde en scheikunde?

door anthonius » wo 24 jun 2009, 16:26

Weet iemand of je in Nederland nog ergens tegelijkertijd een bachelor natuurkunde en scheikunde kan volgen?

Van natuurkunde/wiskunde/informatica is dit wel mogelijk, maar bovenstaande combinatie kan ik helaas niet

vinden. Beide studies lijken me erg leuk en vandaar dat ik ze graag zou combineren.